رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514489

هشدار ارمنستان درباره احتمال توسل به موشک اسکندر و سوخو ۳۰

ساعت 24-عضو وزارت دفاع ارمنستان با اتهام‌زنی به جمهوری آذربایجان درباره درگیری‌های اخیر مرزی هشدار داد، ضرورت اقتضا کند این کشور از موشک‌های بالستیک «اسکندر» و جنگنده‌های «سوخو ۳۰ » استفاده می‌کند.

به گفته یک عضو ارشد وزارت دفاع ارمنستانن این کشور ضروری باشد از موشک اسکندر و جنگنده‌های سوخو ۳۰ در درگیری با جمهوری آذربایجان بر سر قره‌باغ استفاده می‌کند.

طبق گزارش پایگاه ارمنستانی «نیوز اِی اِم»، آرتسرون هووهانیسیان» نماینده وزارت دفاع ارمنستان امروز دوشنبه با برگزاری نشست خبری درباره درگیری‌ها بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ توضیحاتی داد.

در جریان نشست خبری، یک خبرنگار از این نماینده وزارت دفاع ارمنستان درباره اینکه ارمنستان چه زمانی از موشک‌های بالستیک اسکندر و جنگنده‌های سوخو ۳۰ اس‌ام خود استفاده خواهد کرد، مواجه شد.

این عضو ارشد وزارت دفاع ارمنستان در پاسخ به این سوال ابتدا گفت که «من فکر نمی‌کنم که اصلا درباره استفاده از سلاح‌های خاص صحبتی بکنم».

وی سپس افزود: نوقتی آنها (مقام‌های سیاسی و نظامی ارمنستان استفاده از اسکندر و سوخو 30) را ضروری بدانند و وقتی منطق مربوط به سطح درگیری‌ها نیاز به استفاده از این تسلیحات را اقتضا کند، آنها قطعا از این تسلیحات استفاده خواهند کرد».

این مقام وزارت دفاع ارمنستان همچنین مدعی شد که حملات خمپاره ای جمهوری آذربایجان به شهر «مارتاکرت» در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان ادامه دارد.

اظهارنظر این مقام ایروان درباره در حالی ایراد شد که رسانه‌ها از تداوم درگیری‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر می‌دهند. از سرگیری درگیری‌های مرزی بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

در صحنه تحولات سیاسی، سفیر ارمنستان در روسیه ادعا کرد که ترکیه حدود چهار هزار نیروی مسلح را از شمال سوریه در آذربایجان مستقر کرد اما این ادعا از سوی «حکمت حاجی‌یف»، یکی از دستیاران «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان این ادعا رد شد.

حاجی‌یف در این خصوص مدعی شد: «شایعات درباره نظامیانی که گفته می‌شود از سوریه به آذربایجان اعزام شده‌اند، اقدام تحریک‌آمیز دیگری از طرف ارمنستان و کاملاً بی‌معنی است.».

اظهارنظرهای مقام‌های این دو کشور همسایه در حالی تشدید شده که جمهوری اذربایجان و ارمنستان هر کدام طرف مقابل را به نقض آتش‌بس و آغاز درگیری‌ها متهم کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها