رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517849

نایب رییس اتاق ایران خواستار راستی آزمایی ادعای همتی شد

لزوم افشاگری درباره کارتن خواب های صادرکننده

ساعت 24 - در تاریخ ایران رخدادهای عجیبی ثبت شده است و تازه ترین آن را نیز عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی به نقل از وزارات اطلاعات در یک جمع قابل توجه از بازرگانان روایت کرد وگفت 70 کارتن خواب داریم که صادرات داشته اند وارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد بر نگردانده اند.

سلاح ورزی
dir="RTL"> شاید این داستان واقعی باشد وشاید هم نباشد اما به مروز و پس از تکرار این داستان حالا بخش خصوصی ایران به این داستان تردید به دل راه داده است. پساز سخنان محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرکننگان ایرانی که چند روز پیش دراتاق بازرگانی تهران در این باره سخن گفت حالا حسین سلاح ورزی نایب رییس اول اتاق ایران در یک نامه سرگشاده به رییس اتق خواستار افشاگری وراستی آزمایی حرف رییس بانک مرکزی شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به رییس اتاق خواستار بررسی موضوع عدم بازگشت ارز توسط ۷۰ کارتن خواب شد تا درصورت حقیقت داشتن اسامی متخلفان منتشر و با مسامحه کنندگان برخورد جدی شود.ه گزارش روز جمعه ایرنا از اتاق بازرگانی، ‌«حسین سلاح ورزی» در نامه‌ای به غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران درخواست کرد موضوع صدور کارت بازرگانی برای ۷۰ کارتن خواب که رییس کل بانک مرکزی مطرح کرده، صحت سنجی شده و گزارش آن منتشر شود.

در این نامه خطاب به رییس اتاق بازرگانی آمده است: همانطور که مستحضرید رییس کل بانک مرکزی هم در جلسه شورای گفت وگو و هم در مجامع دیگر بارها فرموده اند که ۷۰ نفر از کسانی که ارز را برنگردانده اند «کارت خواب» بوده اند یا در رسانه ها مرتب از واردات ۷۰۰ خودرو پورشه با استفاده از کارت بازرگانی فردی فاقد صلاحیت صحبت می شود.

وی با توجه به ابهامات موجود و به منظور صیانت از نهاد اتاق بازرگانی پیشنهاد کرد که در صورت صلاحدید رییس اتاق دستور دهد موضوع بررسی و رسیدگی لازم در خصوص صحت و سقم این گفته ها و ارائه و انتشار اطلاعات کامل و واضح به افکار عمومی صورت پذیرد. نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در این نامه تصریح کرد: بدیهی است در صورت حقیقت داشتن چنین ادعاهایی وظیفه اتاق ایران اطلاع رسانی و انتشار اسامی متخلفان و برخورد جدی با مسامحه کنندگان و در صورت کذب بودن، پیگیری حقوقی و طرح دعوی علیه نشرکنندگان ادعاهای کذب است. ‌ «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی شامگاه دوشنبه در نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: ۲۵۰ صادر کننده بدهکار به قوه قضاییه معرفی شده‌اند که ۷۰ نفر از آنها کارتن خواب هستند.

وی افزود این ۲۵۰ صادرکننده هفت میلیارد دلار صادرات داشته اما حتی یک دلار ارز به کشور برنگردانده‌اند و تعدادی از این صادرکنندگان هم هویتی نامشخص دارند. چنانکه براساس گزارش وزارت اطلاعات ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن‌خواب هستند و صادرات با استفاده از کارت‌های یک بار مصرف به نام این افراد صورت گرفته است.

واقعیت این است که این ادعای بزرگی از سوی رییس بانک مرکزی اسن وباید همانطور که نایب رییس اول اتاق تهران می گوید درباره آن باید افشاگری شود و این بخش خصوصی است که باید از آبروی خود صیانت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها