رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518128

پیشکسوتان پرسپولیس دوباره ظاهر شدند/دلسوزی یا سهم‌خواهی؟

ساعت 24-باشگاه پرسپولیس طی روزهای آینده باید یک مدیرعامل جدید برای خود پیدا کند.

پرسپولیس دوباره به روزهایی سخت رسیده است. روزهای بی ثبات و بدون مدیرعامل و بازیکنانی که یکی پس از دیگری دارند راه خود را از راه فینالیست آسیا جدا می کنند. این در شرایطی است که مدیریت فعلی پرسپولیس تا حد زیادی در نتایج خوب این تیم در لیگ قهرمانان آسیا تاثیرگذار بود. چرا که توانست با جذب بازیکنان مدنظر یحیی گل محمدی، مسیر صعود این تیم به فینال آسیا را هموار کند و بلایی که سر استقلال در عدم امکان استفاده از مهره های جدیدش آمد، به سراغ پرسپولیس نیامد

با این حال اختلافات شدید پس از بازگشت تیم از قطر به تهران و درنهایت انتشار فایل های صوتی و تصویری صحبت های رسول پناه که البته به طور مخفیانه از او ضبط شده بود، در نهایت امکان ادامه فعالیت را از یکی از مهره های مورد اعتماد وزیر ورزش در باشگاه پرسپولیس سلب کرد و باعث شد که او از سمت سرپرست مدیرعاملی باشگاه استعفا دهد. البته که او هنوز یکی از اعضای هیئت مدیره است.

پیشکسوتان به دنبال تعیین جانشین

با کنار رفتن رسول پناه از سمت مدیرعاملی باشگاه، فعالیت پیرامون این صندلی خالی به اوج خودش رسیده است و هر یک از گروه ها و افرادی که خود را مستحق و توانمند تصدی این سمت می بینند، در تلاشند تا بتوانند نظر مساعد هیئت مدیره باشگاه و قبل از آن، نظر مساعد مسعود سلطانی فر را برای تایید خود جلب کنند.

در این میان نام محمد دادکان بیش از همیشه برای حضور در پرسپولیس شنیده می شود. نامی که بیشتر شبیه به یک اسم رمز می ماند! تنی چند از قدیمی‌های پرسپولیس خواستار حضور محمد دادکان در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و بعد از آن روی صندلی مدیرعاملی باشگاه شدند اما خیلی ها می دانند که بعید است دادکان مدیرعامل پرسپولیس شود و اصلا مشخص نیست که بازی با نام او در این شرایط به نفع کدام باند و جناح است؟ نگاهی به لیست مدیران عامل پرسپولیس در تمام سال‌های گذشته نشان می دهد که فقط مدیران خود وزارت ورزش یا افراد معتمد وزیر سر از پرسپولیس و استقلال درآورده‌اند و وزارت ورزش حتی به امثال دادکان فکر هم نکرده است چه رسد به اینکه قصد استفاده از آن‌ها را داشته باشد!

استفاده از اسم محمد دادکان از سوی عده ای، احتمالا کلیدواژه ای است برای بازگرداندن مدیران قدیمی که قبلا سابقه حضور در پرسپولیس را داشته اند و هر کدام به دلیلی، راه خود را از این باشگاه جدا کردند و یا کنار گذاشته شدند.در همین یکی دو روزی که رسول پناه از تیم رفته دوباره مصاحبه عده ای از پیشکسوتان در رسانه های مختلف منتشر می شود.پیشکسوتانی که به وقت نیاز پشت باشگاه نبوده اند و حتی علیه پرسپولیس موضع هم گرفته اند!

سهم خواهی؛ درد مشترک آبی و قرمز

استقلال طی سالیان اخیر مشکلات زیادی داشته است. مشکلاتی که در ابتدا در حوزه مدیریت خودش را نشان داده و در ادامه با تسری به بخش فنی تیم باعث شده تا آبی پوشان دست شان از جام قهرمانی و کسب موفقیت کوتاه بماند.

استقلالی ها در این مدت ریشه مشکلات خود را در وزارت ورزش و جوانان جست و جو می کردند و بر این باور بودند که وزارت نقشی پنهان در ناکام گذاشتن این تیم دارد. جدای از صحت یا عدم صحت این ادعا که احتیاج به بحثی جداگانه دارد، آبی ها باید این نکته را در نظر داشته باشند که طی همین سال ها،خودی ها و آن هایی که خود را استقلالی می نامند به دلیل این که به هر دلیل از تیم دور بوده اند،با تلاش های خود برای بازگشت به باشگاه و سهم خواهی از استقلال،ضربات زیادی به این تیم زده اند.

این در حالی است که در همه جا پیشکسوتان یک باشگاه حتی اگر پست و مقامی هم نداشته باشند،از تیم شان حمایت می کنند و به دنبال حضور خود در تیم به هر قیمتی نیستند.

حالا این اتفاق به نحوی مشابه دارد برای پرسپولیس هم رخ می دهد. پیشکسوتانی که طی این چند وقت اخیر، هیچ موضعی در خصوص موفقیت های باشگاه نداشته اند و یا هیچ اظهارنظری در مورد نحوه اداره باشگاه نکرده اند، حالا که خلایی جدی را در ارکان باشگاه حس می کنند، دست به کار شده اند و با استفاده از تریبون های گوناگون در رسانه های مختلف به دنبال اعلام گزینه های پیشنهادی خود هستند. اقداماتی که نمی توان به طور قطع گفت که آیا از روی دلسوزی و خیرخواهی است و یا جنبه سهم خواهی دارد؟ مسئله روشن است و نگاهی به رسانه های مختلف می تواند چهره این افراد را برای هواداران روشن کنند.کسانی که امتحان خودشان در پرسپولیس را پس داده اند و به قول همان مثال قدیمی آزموده را آزمودن خطاست.

شکی وجود ندارد پرسپولیس که حالا فینالیست آسیاست این روزها بیشتر از هر چیزی به آرامش نیاز دارد و پیشکسوتان واقعی این تیم که موفقیت آن برای شان از هر چیزی مهم تر است این مسئله را بهتر درک می کنند.آنها بارها و بارها این اوضاع را درک کرده اند و باید به هواداران این اطمینان را داد که پیشکسوتان واقعی نه دنبال سهم خواهی هستند و نه به دنبال اینکه لیست به دست،گزینه خودشان را برای مدیرعاملی علم کنند.آنها اجازه می دهند تا این روزها و ماه های بحرانی (حداقل تا فینال آسیا) پرسپولیس رنگ آرامش به خودش ببیند و آنها دلسوز این تیم خواهند بود!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها