رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518134

تکلیف قهرمان جام ملت‌های آسیا در دو بخش مردان و زنان مشخص شد

ساعت 24-صبح امروز (یکشنبه) فینال شطرنج آنلاین جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ پیگیری شد که طی آن قهرمان‌های این جام در بخش زنان و مردان مشخص شدند.

امروز (یک‌شنبه) فینال شطرنج جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ در دو بخش مردان و زنان پیگیری شد که در طی آن تیم مردان استرالیا موفق شد بر هند غلبه کند و قهرمان این مسابقات شود. همچنین در بخش زنان، تیم هند با پیروزی برابر اندونزی به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

ملی‌پوشان ایران هم در این مسابقات دست به مهره شدند. تیم مردان شطرنج ایران با شکست تلخ مقابل استرالیا از صعود به فینال این رقابت‌ها بازماندند. حریف ایران که موفق شده بود ملی پوشان را در نیمه نهایی حذف کند در فینال این رقابت‌ها با نتیجه ۴.۵ بر ۳.۵ مقابل هند مدعی پیروز شد و توانست قهرمان این رقابت‌ها شود.

تیم دختران شطرنج ایران هم در این مسابقات حضور داشتند. دختران ملی پوش در یک شکست ناباورانه مقابل اندونزی از صعود به نیمه نهایی این رقابت‌ها بازماندند. دختران ایران در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها موفق شده بودند تیم ملی هند که قهرمان این مسابقات در بخش بانوان شد را با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ شکست دهند.

باتوجه به شیوع کرونا و توصیه پزشکان برای ماندن در خانه، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ در دو گروه بانوان و آقایان به صورت آنلاین برگزار شد. این مسابقات از تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) با حضور ۳۸ تیم در بخش مردان و ۳۲ تیم در بخش زنان پیگیری شد.

تیم ملی شطرنج مردان ایران که شانس سوم قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رفت با ترکیب پویا ایدنی، پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی، احسان قائم مقامی و آرین غلامی در این مسابقات با حریفان به رقابت پرداخت.

همچنین بانوان ایران که شانس ششم قهرمانی این مسابقات بودند با ترکیب سارا سادات خادم الشریعه، مبینا علی نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر و مطهره اسدی در این رقابت‌ها دست به مهره شدند.

در این مسابقات تیم قدرتمند چین حضور نداشت و هند هم در بخش مردان و هم در بخش بانوان شانس اول قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رفت.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها