رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518314

وظیفه قالیباف محکوم کردن هتاکی است، نه خرج کردن از رهبری

ساعت24-پیرو تذکر جدی رهبر انقلاب به اهانت‌کنندگان به رئیس‌جمهور، حالا رئیس مجلس در واکنش خود جمله‌ای گفته که حتماً نشانه برداشت اشتباه و یا نوعی گلایه‌مندی است.

اینکه ایشان بگوید نمایندگان از این پس حرف‌ها و انتقادات مردم از مسئولان اجرایی را در سینه خود محفوظ می‌دارند و... هم با نظر رهبری منافات دارد و هم تخطی از وظیفه‌ای است که قانون برای نمایندگان مجلس تعیین کرده. زیرا اصولا جان کلام رهبری این بود که اگر خطایی مشاهده شد انتقاد حتماً صورت پذیرد ولی هتاکی نشود.


رئیس مجلس وظیفه داشت هتک حرمت رئیس‌جمهور توسط یک نماینده سرشناس را محکوم کند و در مجلس تذکر بدهد، نه اینکه باز از رهبری هزینه نماید تا خطای مجلس تکرار نشود و تازه بگویند خیلی خوب پس دیگر اصلاً حرف نمی‌زنیم! این رویکرد کاملاً غیرمنطقی است.


بهتر بود همان جناب نماینده خود را مخاطب رهبری می‌یافت و با یک عذرخواهی جبران می‌کرد که متأسفانه نه‌تنها این اتفاق نیفتاد بلکه نوعی قهر و رنجش هم مشاهده می‌گردد که در شأن مجلس شورای اسلامی و جریان سیاسی و افراد و رسانه‌های هم‌سو با آن نمی‌باشد. مجلس و رئیس آن باید ارتکاب یک فعل حرام را محکوم کنند.
پایان مقال اینکه نظام شرایط حساسی را می‌گذراند و هرگز وضع مردم مثل امروز تلخ و سخت نبوده است. بدیهی است که عقل سلیم حکم می‌کند همانگونه که در بخش دیگری از سخنان آقای قالیباف به آن اشاره شده بود همه ارکان نظام با دولت که بار اصلی این بحران به دوش اوست همکاری جدی داشته باشند تا این گردنه خطرناک پشت سر گذاشته شود. در چنین اوضاعی تقابل قوا تا حد هتاکی و دعوت به خشونت و دامن زدن به اختلافات سیاسی قطعا حرام اندر حرام است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها