رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518433

ائتلاف ناخوشایند؛ انزجار از ترامپ، بایدن و چپ افراطی را متحد کرده است

ساعت 24-جو بایدن در هفته پایانی رقابت‌های انتخاباتی توانسته با موفقیت ائتلاف هر چند ناخوشایندی را با بازوی چپ افراطی حزب دموکرات که به طور کامل از سرنگونی دونالد ترامپ حمایت می کنند، تشکیل دهد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز گزارش داد: گروه های لیبرال که ظاهرا در رقابت های اولیه انتخابات ۲۰۲۰ در آستانه «نه به بایدن» قرار داشتند اکنون می گویند ماموریت آنها این است که در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) یک دموکرات را انتخاب کنند و معتقدند که بدون وجود کاخ سفید و کنگره تحت کنترل دموکرات ها هیچ یک از برنامه های خود را نمی توانند به پیش ببرند.

نِیل اِسروکا (Neil Sroka) سخنگوی گروه ذی نفع «دموکراسی برای آمریکا» در این زمینه گفت: واقعیت این است که این انتخابات یک همه پرسی برای دونالد ترامپ است، همین و بس. پایان ماجرا.

وی افزود: این انتخابات درباره مسائل مختلف نیست و تنها یک موضوع وجود دارد؛ خلاصی از ترامپ.

گروه دموکراسی برای آمریکا در رقابت های اولیه سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ از سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت حمایت کردند.

اکنون خود سندرز همه تمام قد از بایدن حمایت می کند و می گوید انتخابات ۲۰۲۰ تا حدی درباره «شکست داددن خطرناک ترین رئیس جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا است».

به نوشته واشنگتن تایمز، چالش بایدن در صورت پیروزی در انتخابات و رهیابی به کاخ سفید، این است که اتحاد ائتلاف حاکم را حفظ کند و در غیر این صورت باید در مقابل سلطه چپ افراطی در حزب دموکراتیک تسلیم شود.

سندرز که خود را «سوسیالیستی دموکرات» معرفی می کند، گفت: من واقعا اکنون اهمیتی نمی دهم که شما ترقی خواه، میانه رو یا حتی محافظه کار هستید. ترامپ باید برود زیرا او توهین به دموکراسی در آمریکا است.

سندرز در گردهمایی سازمان دهی شده از سوی کارزار بایدن این سخنان را مطرح کرد که در آن افرادی همچنین پرامیلا جیاپال از واشنگتن و مارک پوکان از ویسکانسین و آیانا پرسلی از ویسکانسین حضور داشتند، جیاپال و پوکان ریاست مشترک فراکسیون ترقی خواه کنگره را برعهده دارند. آنها در انتخابات اولیه از سندرز و پرسلی از سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست حمایت کردند.

حمایت سندرز از بایدن در حالی است که او حامی سیاست هایی همچون بیمه درمانی برای همه و پرداخت هزینه آن از سوی دولت است اما بایدن حتی نشان داده که رابطه نزدیکی با سوسیالست ها ندارد.

هفته پیش در مناظره انتخاباتی وقتی ترامپ بایدن را به اجرای سیاست های سوسیالیستی در حوزه دارو و درمان متهم کرد، بایدن گفت ترامپ فکر می کند با فرد دیگری رقابت می کند.

بایدن گفت: او با جو بایدن رقابت می کند من همه آن افراد را شکست دادم زیرا با آنها موافق نیستم.

بایدن در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه سی بی اس نیز هنگامی که از او پرسیده شد او «اسب تراوا » برای لیبرال ها خواهد بود؛ پاسخ مشابهی را داد.

با این حال بایدن بارها گفته که دیدگاه های سیاسی اش بر اساس مواضعی بوده که حزب متبوعش همواره دنبال کرده است.

بایدن ظاهرا به یک فعال اتحادیه های آزادی های مدنی گفته متمم قانون اساسی را حذف خواهد کرد که مالیات پردازان را از تامین مالی سقط جنین منع می کند، کمپین او در ژوئن ۲۰۱۹ از این متمم حمایت کرده بود.

رقبای لیبرال تر بایدن نیز عملا مخالفت خود را با این قانون اعلام کرده اند. آنها امیدوارند بتوانند در موارد دیگری همچون بیمه همگانی یا توافق جدید سبز برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی اعمال نفوذ کنند.

رشیده طلیب نماینده مسلمان از ایالت میشیگان می گوید انتخابات باید طوری برگزار شود که امکان تقلب در آن نباشد. او بایدن و دیگر نامزدهای انتخاباتی را ابزاری برای پایان دادن به دوران ترامپ توصیف کرده است.

این نماینده دموکرات گفت: هدف ما این است که توافق جدید سبز تصویب شود. ما به دری نیاز داریم که بتوانیم آن را باز کنیم و در صورت نیاز ورود کنیم.

الکساندر اوکاسیو کورتس عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیش بینی کرده رای دهندگان جوان در انتخابات به بایدن رای خواهند داد. وی گفت گزینه جایگزین یعنی چهار سال دیگر با حضور ترامپ، برای آنها قابل قبول نیست.

الیزابت وارن رقیب لیبرال بایدن در انتخابات اولیههفته پیش گفت ترقی خواهان باید در صورت پیروزی بایدن، وی را تحت فشار قرار دهند تا رهبرانی «قوی» را در سازمان های فدرال و کابینه انتخاب کند.

یک گروه ذی نفع موسوم به دموکرات های عدالت خواه ایمیلی را روز دوشنبه برای حامیان این گروه ارسال کردند وخواستار تهیه توماری شدند که از بایدن می خواهد هیچ جمهوریخواهی را در کابینه منصوب نکند.

آنها در این پیام نوشتند: کشور بشدت نیازمند بیمه همگانی، توافق سبز، لغو بدهی دانشجویی و پزشکی و غیره است. اگر جمهوریخواهان در کابینه ترامپ منصوب شوند دستیابی به اولویت های ترقی خواهانه ما بسیار دشوار خواهد شد.

اسروکا رئیس گروه دموکراسی برای آمریکا گفت باید اهداف مورد نظر درباره قوانینی همچون بررسی سابقه در خرید اسلحه، حفاظت از مهاجران موسوم به «رویاپردازان» که اولویت نخست واشنگتن تحت کنترل دموکرات ها خواهد بود، بزودی محقق شوند.

فلوید سِریلی نظرسنج مستقر در کلورادو درباره بایدن گفت: نظرسنجی ها، انتخابات و کمک ها همگی ملاک هایی هستند که ما اکنون مد نظر داریم و به نظر نمی رسد که او با چپ گراها مشکلی دارد. انزجار از ترامپ و نه الزاما علاقه به بایدن این ائتلاف سست را نگه می دارد. من فکر نمی کنم که بایدن با جوانتر ها مشکلی داشته باشد و این یک عامل انگیزشی برای مشارکت در انتخابات است اما بیشترین زمینه چنین مشارکتی تنفر از ترامپ است.

انتخابات ریاست جمهوری سه شنبه هفته آینده ۱۳ ابان ماه برای تعیین رئیس جمهوری و معاون او برگزار می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها