رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518652

روزنامه جوان : جهانگیری حق ندارد بگوید دعاکنید

ساعت 24 – روزنامه های ایران به ویژه روزنامه ها و رسانه های منتقد دولت از دیروز سونامی انتقاد از اسحاق جهاانگیری راه انداخته اند که چرا در برابر این پرسش کبا گرانی ها باید چه کرد گفته است دعا کنید. ایا یک مدیر ارشد دولت در یک کشور اسلامی حق ندارد در حلی که بارها وبارها گفته است همه باید تلاش کنیم تا مشکلات حل شود از مردم بخواهد دعاکنند مشکلات حل شود؟

اسحاق

به نظر می رسد مدیران روزنامه جوان معتقد است جهانگیرس نباید ژست پیش نماز مسجد را بگیرد و حق ندارد بگوید دعا کنید چون او یک مدیر اجرایی است و برداشت کرده اسن که او قصد تمسخر دارد. روزنامه جوان نوشته است:

اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی دیروز در پاسخ به خبرنگاران درباره اینکه آیا راهی برای ارزانی هست، گفت: «دعا کنید»! به طور معمول برخی منتقدان از آغاز کار دولتی که جهانگیری معاون اول آن بود، درباره رفتار و گفتار برخی دولتمردان که موجب ایجاد ناامیدی در مردم می‌شود، هشدار داده بودند، اما این نوع گفتار در دولتمردان تمامی نداشت و این بار نوعی تمسخر آیین دعا هم به آن اضافه شد! باید دید خود آقایان برای امورات شخصی و گرفتاری‌های خود چقدر به دعا پای‌بند هستند که حالا از مردم می‌خواهند برای مشکلات کشور دعا کنند! علاوه بر این، برخی مسئولان متهمند که در حواله کردن مشکلات کشور به غیر علت اصلی که مدیریتی است، دنبال زمینه‌سازی برای مذاکرات با خارجی و معاملات سیاسی داخلی هستند؛ بنابراین یک مسئول اجرایی کشور، نباید ژست پیش‌نماز یک مسجد را به خود بگیرد و به مردم بگوید دعا کنید. حتی اگر فرض کنیم این یک تکیه‌کلام عادی است که خیلی‌ها به کار می‌برند، معاون اول باید بداند که مردم در مقابل یک پرسش جدی خبرنگاران از او انتظار دیگری دارند. همین شخص در دولت قبلی به رهبری نامه نوشت و گفت باید همه مردان اقتصادی دولت برکنار شوند. در فرصت‌های فراوان در دولت مستقر نیز با هجمه به دولت قبلی، افزایش نرخ ارز و تورم در آن دولت را به بی‌کفایتی مدیریتی نسبت داد. در زمان انتخابات ۹۶ در جامه یک نامزد غیرواقعی، بدترین خاطره‌ها را از مجموع وعده‌های پوچ و سخنان متباین و متناقض و متضاد و ادعاهای متورم شده در خاطره جمعی ملت باقی گذاشت، به طوری که مردم حرف‌های او را مثل ضرب‌المثل درباره اوضاع نابسامان به کار می‌برند. هیچ وقت در آن زمان‌ها نگفت دعا کنید اوضاع خوب شود! برای آن مقاطع برنامه و اصل و اصول ارائه می‌داد، اما حالا که در قدرت است، می‌گوید دعا کنید. نه آقای معاون! اول حرمت مردم را حفظ کنید! مردم حرمت دارند، نمی‌شود احترام مردم را زیر پا بگذارید!

تنها امید باقیمانده در فصول پایانی مکتب تدبیر برای حل مشکلات اقتصادی این است که به گفته رئیس‌جمهور در سختی‌های ناشی از افزایش قیمت‌ها مردم باید کاخ سفید را لعنت کنند و به گفته معاون اول رئیس‌جمهور نیز برای کاهش قیمت‌ها باید دعا کنیم، هر چند از منظر معنوی راهکارهای فوق صاحب احترام است، اما وقتی سخنان رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور در زمان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در ذهن متبادر می‌شود، این مقامات محترم بر حسب وعده‌هایی که به مردم می‌دادند، معتقد بودند که حل مشکلات اقتصادی راهکارهای عالمانه اقتصادی دارد، از این گذشته وقتی مجلس شورای اسلامی نیز با هدف حمایت از معیشت مردم به‌رغم مشخص کردن محل تأمین مالی، طرح الزام دولت به پرداخت یارانه برای تأمین کالاهای اساسی را تصویب می‌کند، سخنگوی دولت از کسری بودجه دولت خبر می‌دهد.

در حالی که همزمان با ورود جدی‌تر مجلس شورای اسلامی به حوزه نظارت بر عملکرد و رفتار اقتصادی دولت که منتج به کاهش نرخ ارز، طلا و سکه و ترخیص میلیون‌ها تن کالای رسوب شده در گمرکات و بنادر شده، امیدهایی در جامعه برای ثبات وکنترل قیمت‌ها شکل گرفته‌است، اظهار نظرهای مسئولان دولتی در رابطه با مسائل اقتصادی موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، این در حالی است که از دولت انتظار می‌رود در ماه‌های پایانی پذیرای نظارت و همراهی و هم‌افزایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد تا چرخ معیشت مردم بچرخد.

چندی پیش رئیس‌جمهور عنوان داشت که مردم در سختی‌های اقتصادی کاخ سفید را لعنت کنند، در همین راستا نیز روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که چه زمانی قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، گفت: دعا کنید، هر چند سخنان رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور از منظر معنوی صاحب احترام است، اما وقتی به وعده‌های حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در دوره کاندیداتوری ریاست جمهوری بازمی گردیم، سخنانی در ذهن نقش می‌بندد که حکایت از راهکارهای عالمانه برای حل مشکلات اقتصادی داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها