رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518906

عراقچی: ایران و ترکیه نقش غیر قابل انکاری در صلح و امنیت منطقه دارند

ساعت24-معاون سیاسی وزیر خارجه گفت و گوهایش با همتای ترکیه ای درباره مناقشه قره باغ را پربار خواند و گفت: ایران و ترکیه نقش غیر قابل انکاری در صلح و امنیت منطقه دارند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و‌ نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشه قره باغ پس از دیدار با سدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا در توئیتی در این باره نوشت:گفت و گوهای صریح و پربار با آقای سدات اونال معاون وزیر امور خارجه در آنکارا داشتم. ایران و ترکیه دو بازیگر اصلی در منطقه هستند که نقش غیر قابل انکاری در صلح و امنیت منطقه دارند.

به گزارش فارس، پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) ششم آبان ماه از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد و پس از آن عراقچی در سفری به منطقه این طرح را در باکو، مسکو و ایروان و همچنین آنکارا به مقامات این کشورها ارائه کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها