رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518909

انفجار در خط لوله گازی جنوب عراق 2 کشته و 26 زخمی برجای گذاشت

ساعت24-انفجار مهیب صبح امروز در یک خط لوله گازی استان «المثنی» در جنوب عراق، به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 26 تن منجر شد.

صبح امروز برخی منابع خبری در عراق از وقوع انفجاری مهیب در خطوط نفتی استان «المثنی» خبر دادند که در اخبار تکمیلی، این خبر اصلاح و اعلام شد که این انفجار در یک خط لوله گازی در این استان صورت گرفته است.

استان المثنی دومین استان بزرگ عراق به مرکزیت شهر «السماوه» است.

پایگاه خبری «شفق نیوز» با انتشار تصاویری به نقل از شاهدان نوشت: صبح امروز (شنبه) یک انفجار مهیب در خطوط انتقال نفت در استان المثنی در نزدیکی یکی از مقرهای نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق روی داد.

به گفته شاهدان، این انفجار در منطقه «مسیعیده» در بزرگراه بین‌المللی استان المثنی و در نزدیکی مقر نیروهای تیپ انصار المرجعیه صورت گرفت .

پایگاه خبری «المستقله» نیز با انتشار این خبر نوشت: این انفجار در خطوط نفتی منطقه النجمی در شهر السماوه صورت گرفته است.

اما لحظاتی پس از انتشار این خبر، در اخبار تکمیلی، یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» تصریح کرد که این انفجار به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰ تن دیگر از جمله ۱۱ نیروی الحشد الشعبی منجر شد.

وی افزود که این انفجار در خط لوله گاز نزدیک به یکی از مقرهای الحشد الشعبی واقع در بزرگراه حد فاصل میان استان المثنی و استان الدیوانیه روی داد و به کشته شدن دو شهروند عراقی منجر شد و علاوه بر آن، 26 نفر از جمله 11 نیروی الحشد الشعبی زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نیز در خبری انفجار در خط لوله انتقال گاز در استان المثنی و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر در این انفجار را تایید کرد و نوشت که شماری از زخمی‌ها از نیروهای الحشد الشعبی هستند که مقر آنها در نزدیکی خط لوله انتقال گاز قرار داشت.

بنا بر این گزارش، نیروهای آتش‌نشانی همچنان در تلاشند تا آتش‌سوزی ناشی از این انفجار را مهار کنند.

استاندار المثنی نیز دستور داد تا یک کمیته تحقیق برای بررسی دلایل این انفجار تشکیل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها