رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521332

افشاگری وزیر ایالتی جورجیا از پیشنهاد لیندسی گراهام به نفع ترامپ

ساعت24-روزنامه «گاردین»اعلام کرد: «برد رافنسپرگر» وزیر ایالتی «جورجیا» از پیشنهاد «لیندسی گراهام» سناتور «جمهوری خواه» به وی برای «ابطال آرای پستی» به نفع «دونالد ترامپ» پرده برداشته است.

تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی امروز (چهارشنبه) افزود که رافنسپرگر (Brad Raffensperger ) وزیر ایالتی جورجیا در مصاحبه‌ای گفت: گراهام سناتور جمهوری خواه از وی پرسیده که آیا وی اختیار ابطال آرای پستی را در برخی شهرهای این ایالت دارد یا خیر.

رافنسپرگر گفته است که این سناتور جمهوری خواه از وی سوال کرده است که آیا این امکان وجود دارد که پس از شکست سخت «دونالد ترامپ» در این ایالت، برخی آرای قانونی پستی ابطال شود.

وزیر ایالتی جورجیا در مصاحبه‌ای با «واشنگتن پست» گفت که این سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته قضایی سنا از وی سوالاتی در مورد قانون تطبیق امضا در این ایالت و همچنین اختیارات وی در خصوص ابطال آرا در برخی شهرها پرسیده است. گفته می‌شود که رافنسپرگر در واکنش به این سوال گراهام شگفت‌زده شده است.
گراهام در گفت وگو با خبرنگاران در ساختمان کنگره آمریکا گفت و گو با وزیر ایالتی جورجیا را تایید کرد، اما گفت: این مضحک است که من رافنسپرگر را تحت فشار قرار داده‌ام تا برخی آرا را باطل کند. به گفته گراهام، او فقط می‌خواسته درباره روند تایید امضاها بیشتر بداند، زیرا آنچه در جورجیا رخ می‌دهد بر کل کشور تاثیرگذار است.
در پی انتشار سخنان رافنسپرگر در دوشنبه گذشته در خصوص پیشنهاد رییس کمیته قضایی مجلس سنا، این سناتور جمهوری خواه گفت: من فکر کردم گفت و گوی خوبی با وزیر ایالتی جورجیا داشتم. اما از شنیدن مصاحبه وی تعجب کردم.
ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست و پیروزی «جو بایدن» به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امتناع ورزیده و مدعی تقلب گسترده در انتخابات اخیر آمریکا شده است.
جورجیا ایالتی است که به طور تاریخی در کنترل جمهوری خواهان بود و ۱۶ رای الکترال دارد. اما در حال حاضر و به دلیل اختلاف اندک میان بایدن و ترامپ، کار شمارش دستی آرای این ایالت آغاز شده و انتظار می‌رود این روند تا ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) به پایان برسد. بایدن پس از شمارش اولیه آرای این ایالت با حدود ۱۴ هزار رای بیشتر از ترامپ پیشتاز بود.
این در حالی است که وزیر ایالتی جورجیا پس از دفاع از روند انتخابات ایالتی با واکنش شدید حزب خود روبرو می‌شود. دو سناتور جمهوری خواه این ایالت «دیوید پردو» «David Perdue » و «کلی لوفلر» ( Kelly Loeffler ) خواستار استعفای رافنسپرگر شده‌اند.
«داگ کالینز» (Doug Collins ) نماینده جورجیا در کنگره هم که رهبری تلاش‌های ترامپ را برای اثبات تقلب در این ایالت برعهده داشت، ضمن انتقاد از رافنسپرگر، وی را به همبستگی با دمکرات‌ها متهم کرده است.
بسیاری از گروه‌های حامی حقوق رای دهندگان اظهارات گراهام را محکوم کرده و برخی خواستار استعفای وی به عنوان رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها