رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 521714

بعد از رنگ کردن موها از کرم مو استفاده کنیم یا ماسک مو؟

رپورتاژ تبلیغی / رنگ مو یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های تغییر ظاهر برای خانم‌ها است. اما در کنار زیبایی‌های چشم‌نوازش، بسیاری از افراد نگران آسیب دیدن موهایشان هستند و از خشکی، شکنندگی و بی‌حالتی موهای خود شکایت می‌کنند. راه حل این موضوع در دستان محصولات مراقبی مو است.

dir="RTL" style="text-align:justify">اکثر مارک‌های معروف آرایشی و بهداشتی در رنگ موهای خود از انواع عصاره‌های طبیعی و نرمکننده‌ها استفاده می‌کنند. اما موها پس از دکلره و رنگ نیازمند منبع قوی‌تری برای تغذیه و محافظت هستند. ماسک مو یکی از همین منابع موثر است که موهایتان را تغذیه و مقاوم می‌کند. البته در کنارش می‌توانید از خواص مرطوب‌کنندگی عالی آن هم بهره‌مند شوید.

معمولا افراد بعد از رنگ کردن مو سعی می‌کنند تا سلامت موها را با استفاده از انواع شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و محصولات نرم‌کننده حفظ کنند. ماسک مو یک راهکار میانبر است که ویژگی‌های شامپو و نرم‌کننده را به صورت همزمان ولی با قابلیت بالاتری عرضه می‌کند. بنابراین مطمئن می‌شوید که موهایتان از هر گونه آسیب جدی در امان خواهد ماند.

نحوه استفاده از ماسک مو

استفاده از ماسک مو را به راحتی می‌توانید در برنامه شستشوی موی خود بگنجانید. برای این کار ابتدا موهای خود را شامپو زده و آبکشی کنید. در مرحله بعد ماسک مو را روی موهایتان بمالید. بین سه تا پنج دقیقه (مطابق دستورالعمل ماسک مو) صبر کنید. سپس موهایتان را با دقت آبکشی کنید. در انتها موها را با حوله خشک کرده و به شیوه دلخواه‌تان آرایش کنید.

هر چند وقت یکبار باید از ماسک مو استفاده کرد؟

بعد از رنگ مو باید حداقل هفته‌ای یک بار از ماسک درمانی مو با قابلیت آبرسانی استفاده کنید. اما اگر موهایتان از حالت معمول خشک‌تر، شکننده و آسیب دیده است، می‌توانید این بازه زمانی را به دو یا سه بار در هفته افزایش دهید.

آیا می‌توان ماسک مو را مدت طولانی‌تری روی موها گذاشت؟

پاسخ این سوال ارتباط مستقیمی با جنس و نوع موهایتان دارد. به طور کلی مدت زمان لازم برای اثربخشی ماسک مو بین 3 تا 5 دقیقه است. اما اگر موهایتان ضخیم و خشک است می‌توانید این زمان را به 15 الی 20 دقیقه افزایش دهید. چون موهای ضخیم در برابر جذب رطوبت مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند بنابراین به زمان طولانی‌تری برای هیدراته کردن آن‌ها نیاز دارید.

به خاطر داشته باشید؛ موها با افزایش رطوبت کشیده و منقبض می‌شوند که همین موضوع می‌تواند احتمال شکنندگی آن‌ها را افزایش دهد. در این حالت تار موهای شما شبیه کراواتی است که به صورت مکرر آن را می‌کشید. برای رفع این حالت باید از مرطوب کردن بیش از حد موها خودداری کنید.

ماسک مو یا کرم مو، کدام یک بهتر هستند؟

ماسک و کرم مو دارای قابلیت‌های خاص و منحصر به خود هستند. بنابراین نمی‌توان آن‌ها را به صورت جایگزین استفاده کرد. برای رسیدن به بهترین جواب باید نیازهای موی خود را در نظر بگیرد.

کرم مو یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از موها است که وظیفه آبرسانی و تأمین ویتامین مورد نیاز مو را بر عهده دارد. تا این جای صحبت کارکرد آن بسیار شبیه ماسک مو است. اما کرم مو را روی موهای خشک (بعد یا قبل از حمام) استفاده می‌کنند. به طوری که یک لایه محافظ روی ساقه مو ایجاد کرده و در برابر آسیب‌های گوناگونی چون تابش نور خورشید، آلاینده‌های شیمیایی و... از آن مراقبت می‌کند. ضمن اینکه تاثیر کرم مو با استفاده‌های مکرر و در طول زمان مشخص می‌شود.

از طرفی ماسک مو دارای تاثیر سریع‌تری است که می‌توانید به محض استفاده نتیجه‌اش را مشاهده کنید. همچنین قابلیت ترمیم‌کنندگی کرم مو به مراتب قوی‌تر از ماسک مو است.

هر دو این محصولات مراقبتی شامل عصاره‌های گیاهی و اثربخش هستند که باعث شادابی، طراوت و خوش حالتی موهای رنگ شده می‌شوند. می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی خریداری کنید.

همچنین انواع خاصی از کرم مو پروتئینه وجود دارند که به دلیل تاثیرات مفید خود محبوب هستند. این کرم‌ها، موهای شکننده را ترمیم می‌کنند. به موهای شما حجم می‌دهند و همینطور آن را درخشان می‌کنند. با استفاده از کرم مو حاوی پروتئین می‌توانید موهای فر را به راحتی مرتب کنید.

خشکی، شکنندگی و نازکی تار مو برخی از نشانه‌های کمبود پروتئین است. با این وجود موها به صورت مستمر به پروتئین نیاز ندارند. پس استفاده از این محصول تنها در یک دوره زمانی مشخص توصیه می‌شود.

برای انتخاب کرم مو مناسب به مشکل موهایتان توجه کنید. به عنوان مثال؛ کرم مو حاوی پروتئین سویا به افزایش حجم مو کمک می‌کند. پروتئین گندم شکنندگی مو را کاهش می‌دهد. پروتئین ابریشم تارهای مو را صاف و براق می‌کند و باعث درخشندگی موهایتان می‌شود. همینطور کرم مو حاوی پروتئین شیر به تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن کمک می‌کند. از این کرم می‌توان روی موهای خشک استفاده کرد در حالی که ماسک‌های حاوی پروتئین روی موهای خشک قابل استفاده نیستند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها