رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521717

برای خرید محصولات مراقب از مو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

رپورتاژ تبلیغی / وقتی قصد دارید رنگ موی جدیدی بخرید؛ به دنبال چه ویژگی‌هایی می‌گردید؟ تناسب رنگ موی انتخابی با رنگ پوست و چهره‌تان کافی است؟ رنگ مویی که در ترکیباتش از عصاره‌های گیاهی و مواد نرم‌کننده و تقویت‌کننده مو استفاده شده باشد؟

dir="RTL" style="text-align:justify">یکی از روش‌های ایده‌آل برای خرید محصولات مراقبت از مو، ترکیب کردن ویژگی‌های حفاظتی مدنظرتان (مثل حجم‌دهندگی، ترمیم، هیدراته کردن و غیره) است. همینطور قابلیت‌های محصولات مراقبتی را با همدیگر مقایسه کنید تا زمانی که به گزینه‌ای بهینه و مطلوب برسید. برای انتخابی هوشمندانه می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید:

1- پیدا کردن محصول منحصر به خودتان

در محصولات مراقبتی مثل ماسک مو، روغن مو و رنگ مو به دنبال مارک‌هایی باشید که مواد تشکیل‌دهنده آن حاوی پروتئین هستند و رطوبت مورد نیاز موهایتان را تأمین می‌کنند. البته محصولات زیادی با این ویژگی وجود دارند. در مرحله بعدی می‌توانید به خصوصیات بالا، وجود مواد طبیعی را اضافه کنید. در این صورت فهرست گزینه‌های احتمالی تان کوتاه‌تر و محدود می‌شود.

نیاز موهایتان متناسب با فصل تغییر می‌کند. بنابراین شاید لازم باشد بیش از یک محصول مراقبت از مو (شامپو، ماسک مو، نرم‌کننده و...) را در خریدتان لحاظ کنید.

2- انتخاب یک شامپوی موثر

شامپو فقط یک محصول پاک‌کننده مو نیست. بلکه می‌تواند در دراز مدت به ترمیم آسیب دیدگی های مو کمک کند. ضمن اینکه انتخاب شامپوی موثر، خاطرتان را از بابت تغذیه مناسب موها و تأمین مواد مغذی آن آسوده می‌کند. اگر عادت به شستشوی روزانه موهایتان دارید بهتر است به جای شامپوهایی با خاصیت پاک‌کنندگی قوی از انواع شامپوهای ملایم روزانه استفاده کنید.

همینطور به خاطر داشته باشید که شامپوهای معمولی نیازهای موهای رنگ شده را فراهم نمی‌کند. بنابراین اگر موهایتان را رنگ و دکلره کرده‌اید، باید از شامپوهای مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید. چنین محصولاتی از شکنندگی، کاهش رطوبت و آسیب‌های جدی مو جلوگیری می‌کنند.

3- ماسک مو

دوست دارید موهایی صاف و لخت داشته باشید؟ ماسک مو خواسته شما را برآورده می‌کند. اما هر ماسکی مناسب موهای شما نیست. برای خرید ماسک مو باید به ویژگی‌های موی خودتان توجه کنید. اگر موهایتان از کمبود رطوبت رنج می‌برد، از ماسک‌های مرطوب‌کننده مو کمک بگیرید. همینطور افرادی با موهای شکننده باید از ماسک‌های ترمیم‌کننده یا مغذی استفاده کنند. ماسک مو باعث افزایش لطافت، حالت‌پذیری و نرمی موهای شما می‌شود.

4- روغن مو

حفظ رطوبت موها خیلی مهم است. اما روغن‌های طبیعی هم خاصیت مرطوب‌کنندگی خوبی به موها می‌دهند. برای روغن مو از روغن‌های طبیعی و گیاهی مثل جوجوبا، روغن نارگیل استفاده کنید که علاوه بر مرطوب‌کنندگی، باعث زیبایی فوق العاده موهایتان می‌شوند. روغن آرگان هم به دلیل داشتن ویتامین E به درخشندگی و لطافت موهای خشک و گره خورده کمک می‌کند.

اما اگر جنس موهایتان چرب است به جای روغن مو می‌توانید از سایر محصولات محافظتی بر پایه آب استفاده کنید. چون ممکن است روغن مو، تنظیم چربی پوست سرتان را بهم بزند.

5- رنگ موی مناسب

ملاک اصلی در انتخاب رنگ مو، تناسب آن با رنگ پوست و چهره است. اما اگر به فکر سلامت موهایتان هستید سعی کنید در کنار این ویژگی به مواد تشکیل‌دهنده رنگ مو و نوع اکسیدان مصرفی هم دقت کنید. به عنوان مثال؛ اگر موهایی شکننده و حساس دارید می‌توانید به جای استفاده از اکسیدان‌های معمولی، از انواع ضدحساسیت استفاده کنید. همینطور برخی از اکسیدان‌ها دارای خاصیت های نرم‌کنندگی بیشتری هستند که مانع از احساس خشکی مو بعد از رنگ و دکلره می‌شوند.

کیت های رنگ مو هم گزینه مناسبی برای رنگ کردن موها هستند. در این کیت‌ها مجموعه کاملی از ابزارهای رنگ مو مانند اکسیدان، رنگ، شامپو مرطوب‌کننده و نرم‌کننده مخصوص پس از رنگ وجود دارد که رنگ کردن مو در منزل را برایتان ساده و راحت می‌کنند.

6- خواندن برچسب محصولات مراقبت از مو

خواندن دستورالعمل و برچسب محصولات را به یک عادت تبدیل کنید. توجه داشته باشید که موها تقریبا از 70% پروتئین کراتین ساخته شده‌اند. بنابراین با استفاده از محصولات حاوی پروتئین می‌توانید به تقویت ریشه و تارهای موی خود کمک کنید. اما برای درمان‌های پروتئینی هم باید مدت زمان مشخصی را در نظر بگیرید تا به نتیجه دلخواه برسید که راهنمایی های دقیق این موضوع اغلب روی برچسب محصولات مراقب از مو و بروشور آن درج می‌شود.

همچنین بهتر است از محصولاتی فاقد پارابن و سولفات برای محافظت موهایتان استفاده کنید و تا جای ممکن به دنبال محصولی باشید که برای نوع و اهداف موی شما فرموله شده باشد.

7- توجه به کیفیت محصول

بدیهی است که اکثر ما تمایل به خرید محصولاتی با قیمت اقتصادی داریم. اما همیشه توجه به کیفیت بهتر از ملاک قرار دادن قیمت است. از سوی دیگر اگر نیازهای ضروری موهایتان را بدانید و از خصوصیات هر یک از محصولات مراقبت از مو اطلاع کاملی داشته باشید، می‌توانید علاوه بر داشتن موهایی زیبا و شاداب در هزینه‌های خرید محصولات مراقب از مو هم صرفه‌جویی کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها