رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521819

خطیب زاده: امیدواریم دولت کانادا از استانداردهای دوگانه در رفتار و عمل دست بردارد

ساعت24-سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم کانادا از استانداردهای دوگانه در رفتار و عمل دست بردارد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و پس از آن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

خطیب زاده در ابتدا ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع)، روز بسیج را نیز تبریک گفت.

وی به احضار سفیر ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در هفته گذشته به وزارت خارجه اشاره کرد و افزود: انتظار داریم دولت کانادا به تعهداتش پایبند باشد و از استانداردهای دوگانه در رفتار و عمل دست بردارد. زمینه‌های مختلفی وجود دارد که دو طرف همکاری‌های مناسبی داشته باشند. رویکرد دولت کانادا طی این سال‌ها مخرب بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه به گفت‌وگوی تلفنی ظریف با همتای انگلیسی نیز پرداخت.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت آمریکا بعد از برجام بعد از ورود بایدن به کاخ سفید و شروط ایران افزود: تا دولتی در آمریکا مستقر نشود نمی‌توانیم درباره آن اظهارنظر کنیم. آنچه برای ما مهم است رفتار آمریکاست نه اظهاراتشان. با دقت و هوشیاری تمام تحولات و گفته‌ها را پیگیری می‌کنیم. ظریف در مصاحبه اخیر مواضع ایران را بیان کرد.

وی افزود: همه در دنیا و آمریکا جز آن معدود افرادی که روان پریشانه جنگ علیه ملت ایران را پیگیری می‌کنند متوجه شدند این سیاست فشار حداکثری یک شکست حداکثری را به دنبال داشت. هر کس در کاخ سفید باشد راهی ندارد به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اصابت یک راکت به محوطه سفارت ایران در کابل خاطرنشان کرد: ما نگران همسایه عزیز خودمان افغانستان بوده و هستیم. همسایه زخم خورده زخم جنگ و تروریسم و تجاوز آمریکا هستیم. آنچه دیروز رخ داد حملات راکتی به نقاط مختلف افغانستان بود و گوشه‌ای از حیاط سفارت مورد اصابت قرار گرفت و خوشبختانه هیچ تلفاتی نداشت. از همان لحظات اول با سفارت و دولت افغانستان در تماس بودیم. مسئولیت را بر عهده کسانی می‌دانیم که همچنان بر مواضع غیر اصولی خود بدوت توجه به خواسته مردم افغانستان پافشاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه صلح پایدار و پیشرفت و توسعه افغانستان از مسیر گفت‌وگوهای بین الافغانی می‌گذرد. تمامی طرف های باید به شرایط گفت‌وگو پایبند باشند و امیدواریم این مسیر به صلح پایدار در افغانستان منتهی شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره سفر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به منطقه نیز اظهار داشت:

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها