رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523408

ناسزا گفتن و توهین به روحانی از تریبون مجلس /آقای رئیس جمهور از کرونا نمیمیری /گرای غلط ندهید

ساعت 24-جلسه علنی امروز مجلس به پایان رسید اما این جلسه نیز بدون حاشیه نبود.

روزهای مجلس یازدهم روزهای پر التهاب و سرشار از حواشی است و تقریبا می‌توان گفت هر جلسه‌ای که بهارستانی‌ها دور هم جمع می‌شوند بدون حرف و حدیث نیست. و حالا با تصویب مصوبه جنجالی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که درواقع خروج از برجام را کلید زده است دامنه این حواشی بیشتر شده است.

توهین به رئیس جمهور؛ نمیمیری مرگ در حین خدمت توفیق می‌خواهد

هنوز مدت زیادی از تذکر رهبری به نمایندگان مجلس نگذشته است که بار دیگر سلسله انتقادات همراه با توهین نمایندگان از تریبون مجلس به گوش رسید و این موضوع در جلسه امروز مجلس همزمان با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ قابل مشاهده بود.

احمد مرادی یکی از همان نمایندگان بود که در نطق عجیب غریبش گفت: « روحانی از ترس کرونا برای بودجه در مجلس حاضر نشد، این توهین به ۸۵ میلیون ایرانی است. مطمئن باش با کرونا نمی‌میری چون مرگ در حین خدمت توفیق می‌خواهد. سرگذشت شهدا و حاکمان خائن به ممکلت را ببین، انتخاب هرکدام به انتخاب جنابعالی است.»

البته این انتفاد از سوی نمایندگان دیگر هم با لحنی دیگر مطرح شد مثلا آزادی‌خواه نماینده ملایر گفت: «آزادیخواه افزود: به نظر من سزاوار بود که آقای روحانی به خاطر مردم و آینده کشور و با تشدید مراقبت های بهداشتی در پارلمان، در صحن علنی امروز حضور پیدا می کرد و توضیحاتی را درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ می داد تا مردم در این رابطه اطلاع کسب کنند حال من قضاوت را به مردم می سپارم.»

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست مجلس را به عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: من با فرمایشات شما موافقم اما براساس ماده ۸۲ آئین نامه داخلی مجلس، دولت موظف به تقدیم لایحه بودجه است.

پوشه بودجه یا لایحه‌ای در ۱۷ جلد؟

علیرضا سلیمی نماینده محلات عضو هیات رئیسه مجلس که معمولا میکروفونش برای نقد به دولت روشن می‌شود در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۲ آذرماه) مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی درباره نحوه لایحه بودجه به مجلس، گفت: یک لوح به عنوان لایحه بودجه به هیات رئیسه تقدیم شد که مشخص نیست جداول آن ارائه شده یا خیر و مابه التفاوت قیمت ارز به چه شکل محاسبه شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر لایحه بودجه قابل دفاع بود نوبخت به صحن می آمد اما ما صرفا ارائه یک پوشه را دیدیم که این سبک مغایر با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی است.

امیرآبادی: لایحه بودجه به همراه ۱۷ جلد مستندات به مجلس آمده است.

احمد امیرآبادی فراهانی در پاسخ به این تذکر، گفت: لایحه بودجه کل کشور به همراه ۱۷ جلد مستندات در فلشی در کازیو نمایندگان قرار گرفته است.

متهم کردن روحانی

سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس نیز در تذکری ضمن تسلیت شهادت دکتر فخری زاده، گفت: این اقدام بزدلانه را محکوم کرده و به نمایندگی از ملت ایران خواستار پاسخ محکم، بازدارنده و دقیق هستم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، افزود: تشکر می‌کنم امروز هم به ملت ایران بی احترامی کرده و به مجلس نیامدید در حالی که باید در مجلس حضور پیدا کرده و حرف ملت را می شنیدید؛ شما باید در گفتار سنجیده تر عمل کرده و گرای غلط ندهید.

وی ادامه داد: شما پاسخ به ترور شهید فخری زاده را به زمان مناسب حواله می دهید و مصوبه مجلس را مضر می دانید که این با جایگاه شما تناسب ندارد به خصوص که نتیجه گلابی های برجام شما فقط ترور و تحریم بود؛ حالا صریح بگویید حفظ اقتدار ملت و نظام برای چه کسی مضر است؟ احتمالا دوباره مستوجب خشم روحانی و شکایت مجدد ایشان خواهم شد.

انتقاد پژمانفر به قاضی‌زاده

نصراله پژمان فر در جریان بررسی اولویت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارجاع طرح ها و لوایح به کمیسیون ها، یکی از وظایف هیات رئیسه است و این کار توسط رئیس مجلس صورت می گیرد و موظف است طرح و لوایح را به کمیسیون های مرتبط به عنوان اصلی و فرعی ارسال کند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون اصلی یعنی شوراها و کمیسیون فرعی امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده در حالی که بخشی از این طرح مربوط به کمیسیون اصل نود است و وظیفه ای که در آئین نامه و قانون اساسی برای کمیسیون اصل نود پیش بینی شده شفاف و روشن است.

وی ادامه داد: بنابراین در ارجاع طرح مذکور به کمیسیون ها تخلف صورت گرفته و این طرح باید به کمیسیون اصل نود ارجاع می شد و ما مدعی هستیم که کمیسیون اصلی هستیم و حداقل به عنوان کمیسیون فرعی باید به ما ارجاع می شد.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس یازدهم یادآور شد: می گویند نایب رئیس مجلس طرح را به کمیسیون ها ارجاع کرده و باید بررسی شود که چه توجیهی وجود داشته که به کمیسیون اصل نود ارجاع نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها