رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523563

درگیری لفظی بین آمریکا و ترکیه در نشست ناتو

ساعت24-طی نشست مجازی ناتو، ترکیه به دلیل اقدامات خود در چند بحران منطقه‌ای، به ویژه در قره باغ، مورد انتقاد شدید متحدان خود قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از اینکه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا آتش انتقادات از ترکیه را روشن کرد، چند کشور دیگر عضو ناتو وی را همراهی کردند.

این درگیری میان چند وزیر خارجه عضو ناتو و ترکیه زمانی رخ داد که مایک پمپئو آنکارا را به افزایش تنش با هم‌پیمانان خود در دریای مدیترانه و خرید یک سیستم ضدهوایی ساخت روسیه از کرملین متهم کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هم در پاسخ پمپئو را متهم کرد که می‌خواهد متحدان اروپایی را علیه ترکیه کند، آمریکا به طرفداری از یونان در درگیری‌های منطقه‌ای پرداخته و از فروش تسلیحات ضد هوایی پاتریوت ساخت آمریکا به آنکارا امتناع ورزیده است.

نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان، در پاسخ به چاووش‌اوغلو گفت که موضع یونان "حداکثری گرایی" است، "حقوق بین‌الملل نیز چنین است".

چندین هم‌پیمان از جمله ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه از پمپئو حمایت کردند. لودریان که رفتار آنکارا را تقبیح کرد، گفت که در صورت الگوبرداری ترکیه از مداخله گرایی تهاجمی روسیه، انسجام در اتحاد غیرممکن خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها