رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530030

کریم باقری: یحیی در پرسپولیس میماند و با قدرت کارش را جلو میبرد

ساعت24-کریم باقری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد شرایط این تیم توضیح داد.

کریم باقری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد دربی تمام شده و این تیم باید به فکر بازی های آینده باشد. گفتگوی او را می‌خوانید:

موقعیت‌های زیادی در دربی داشتید، با این وجود فکر می‌کردید در آخرین ثانیه‌ها بازی برده را با مساوی عوض کنید و باز هم یک تساوی دیگر کسب کنید؟

ناراحتی و حسرت دیگر فایده ندارد چون دربی تمام شده است. ما در دربی فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم که از آنها به نحو احسن استفاده نکردیم. فوتبال هم اینگونه است که جریان بازی تا سوت داور ادامه دارد. ما جلو بودیم و گفتم فرصت‌هایی هم برای اضافه کردن فاصله‌مان داشتیم اما به هر حال بازی و نتیجه اینگونه رقم خورد که بازی دو-دو مساوی تمام شود.

آقا کریم، مهدی عبدی اما بر خلاف بعضی انتقادها در دربی نمایش خوبی داشت و یک گل باارزش هم به ثمر رساند. در این رابطه چه نظری دارید؟

بله مهدی مهاجم خوبی است و از زمانی که اضافه شده خوب بوده و برای ما هم مثمرثمر نشان داده اما مهدی باید بار مسئولیت‌پذیری‌اش را بالاتر ببرد و از توانش بهتر استفاده کند. توانایی بدنی‌اش را بالاتر ببرد و به قولی در موفقیتش و کارش به شکل خوب تداوم بیشتری داشته باشد. مهدی گل‌های حساسی برای پرسپولیس زده و باید تلاشش را بیشتر کند تا به موفقیت‌های بیشتری برسد.

حرف‌های شما واقعاً فنی است اما به نظر می‌رسد جای یک مکمل خوب در کنار عبدی خالی است و مثلاً اگر عیسی بود بازدهی عبدی هم خیلی بیشتر می‌شد.

بله قطعاً عیسی مهاجمی است که بودنش خیلی می‌توانست به ما کمک کند اما فعلاً که عیسی را نداریم بنابراین باید به این فکر کنیم که از موجودی‌مان بهترین استفاده را ببریم.

سرمربی پرسپولیس در مصاحبه بعد از دربی‌اش تلویحاً اشاره داشت که اگر رئیس هیأت مدیره فعلی بماند و وزیر فکری به حال برکناری ایشان نکند، شاید فکر دیگری بکند. حرف‌هایی که بوی کناره‌گیری سرمربی پرسپولیس هم از آن احساس می‌شد. شما در این رابطه چه نظری دارید؟

حرف‌هایی که سرمربی پرسپولیس در مورد رئیس هیأت مدیره فعلی زده کاملاً درست است. اصلاً چطور ممکن است که شما مدیرعامل را برداشتید بعد او را در سمت رئیس هیأت‌مدیره حفظ کردید. اصلاً ایشان چرا باید در هیأت مدیره حضور داشته و به فعالیتشان ادامه دهند. من هم فکر می‌کنم بودن رئیس هیأت مدیره فعلی چیزی جز تنش برای تیم و باشگاه پرسپولیس نخواهد داشت. پرسپولیس تیم اول ایران است و باید هیأت مدیره بسیار قوی داشته باشد که اینقدر موارد حاشیه‌ای به وجود نیاید و مشکل‌ساز نشود.

اما ممکن است وزارت ورزش کاری در مورد برکناری رئیس هیأت مدیره فعلی انجام ندهد. در این صورت آقا یحیی از پرسپولیس جدا خواهد شد؟

سرمربی تیم با قدرت کارش را انجام می‌دهد و کار خودش را جلو می‌برد و مسئولیت هر اقدامی هم با خود شخص سرمربی است که چه کار کند و احتمالاً چه تصمیمی بگیرد.

فکر نمی‌کنید در شرایط فعلی که پرسپولیس نتیجه خوبی در چند بازی اخیرش نگرفته، چندان زمان مناسبی برای بیان یکسری از حرف‌ها نبود؟

سرمربی تیم باید یکسری از موارد را گوشزد می‌کرد که این کار را هم به درستی انجام داد. حرف‌ها هم باید گفته شود تا وضعیت و شرایط مشخص و مشکلات برطرف شود.

با کسب چهار مساوی متوالی نگران نیستید که تیم‌تان به مساوی عادت کرده باشد؟ 8 امتیاز از 12 امتیاز در بازی‌های اخیرش از دست داده که آماری نگران‌کننده است !

نه اصلاً بحث عادت و از اینجور مسائل نیست. پرسپولیس هم تیمی نیست که به مساوی عادت کند. در چند بازی بدشانسی‌هایی آوردیم و در دو بازی غافلگیرانه امتیازهای کامل را با مساوی عوض کردیم البته در سال‌های قبل هم بعضی از چنین مساوی‌ها و توقف‌هایی را داشتیم اما قطعاً از این شرایط خارج می‌شویم.

پرسپولیس در سال‌های قبل در نیم فصل اول اکثر امتیازات را جمع می‌کرد و این مهم یکی از عوامل قهرمانی‌های متوالی‌اش بود. نگران نیستید که با کسب تساوی‌های متوالی در نیم فصل از قافله قهرمانی دور بمانید؟

موضوع سال‌های قبل برای آن مقطع است و هر سال قطعاً شرایطش با سال دیگر متفاوت است. پرسپولیس شخصیت بالایی دارد و هنوز زود است که تیمی بخواهد حرف از قهرمانی بزند ضمن اینکه ما فقط هشت بازی انجام دادیم و نباید زود راجع به تیم ما قضاوت کرد.

در دربی بعضی از بازیکنان تیمتان اشتباهات تأثیرگذاری داشتند که اگر آنها را مرتکب نمی‌شدند، جریان به گونه دیگری برای پرسپولیس رقم می‌خورد.

در دربی بازیکنان ما عالی کار کردند و ما از کار بازیکنان رضایت داریم. در این بین نمی‌توان از بازیکنی هم خرده گرفت چون شاید آن اتفاقات رقم نمی‌خورد و موارد و اتفاق‌های دیگر به شکل دیگری برای پرسپولیس به وجود می‌آمد.

نوراللهی یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس است اما چرا دو، سه فرصت گلزنی را به راحتی از دست داد چون اگر آنها گل می‌شد، نتیجه چیزی جز تساوی دو-دو بود؟

احمد بازیکن خوب ماست. اما و اگرها هم در فوتبال زیاد هستند. در آن نود دقیقه هم توپ‌های زیادی گل نشد. بزرگترین بازیکنان دنیا هم گاهی موقعیت گل از دست می‌دهند. احمد بازیکن باتجربه ماست که نهایت تلاشش را هم در دربی انجام داد اما گاهی هم در فوتبال چنین مسأله‌ای برای بازیکن پیش می‌آید که توپ‌هایش به هدف نمی‌رسد.

در خصوص داوری کرمانشاهی چه نظری دارید؟

بازی تمام شد و کارشناسان داوری هم نظراتشان را دادند. فکر می‌کنم نظر آنها ارجحیت دارد.

اما تیمتان بر اخراج عارف غلامی به خاطر خطا روی عبدی و استقلالی‌ها بر هند پنالتی امیری اصرار داشته و معترض بودند؟

دربی تمام شده و رفته و اعتراض‌ها هم بی‌فایده است. داور قضاوتش را انجام داده و کارشناسان داوری هم نظراتشان را مطرح ساختند و فکر می‌کنم فوتبالی‌ها هم آنها را دیدند و شنیدند.

در خصوص بازی با فولاد چه نظری دارید؟

ما الان تمرینات‌مان و تمرکزمان را بر روی بازی با فولاد گذاشته‌ایم تا از این بازی با دست پر خارج شویم و سه امتیاز را بگیریم.

یکی از بازیکنان تیم رقیب‌تان با به کار بردن اسم پیروزی در مصاحبه‌اش به جای پرسپولیس به نوعی به تیمتان کنایه زده که چند بازیکن تیمتان را ناراحت ساخته. شما در این رابطه چه صحبتی دارید؟

هر کسی صحبتی انجام می‌دهد باید تبعات حرف زدنش را بپذیرد. فکر می‌کنم ما باید به همدیگر احترام بگذاریم و نباید کوچک حرف بزنیم و یکدیگر را کوچک بشماریم.

مربیان استقلال اعتقاد داشتند اگر آن پنالتی به سود تیمشان بعد از گل اول زود هنگامشان گرفته می‌شد، قطعاً شرایط فرق کرده و آنها برنده بازی بودند. شما در این رابطه چه نظری دارید؟

من هیچ‌وقت پاسخ کسی را نمی‌دهم. الان هم دوست ندارم جواب کسی را بدهم چون گفتم دربی تمام شده و رفته است. همه مردم و کارشناسان هم دربی را دیدند. من هم قضاوت در این خصوص را به مردم می‌سپارم چون آنها بهترین کسانی هستند که می‌توانند نظر بدهند و قضاوت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها