رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530076

هشدار گراهام به بایدن: جلوی استیضاح ترامپ را بگیر!

یک سناتور ارشد آمریکایی به بایدن هشدار داد استیضاح ترامپ در دوره پسا ریاست جمهوری وی، نتیجه‌ای جز تفرقه و خشونت نخواهد داشت و او باید مانع از انجام چنین فاجعه‌ای شود.

laquo;لیندسی گراهام» عضو ارشد مجلس سنای آمریکا در یک رشته پیام توئیتری، هشدار داد که استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور، به شعله ورتر شدن هرچه بیشتر آتش خشونت‌ها منتهی خواهد شد.

وی در ادامه از تصمیم «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا مبنی بر عدم برگزاری طرح استیضاح پیش از مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، استقبال کرد.

گراهام که از اعضای قدیمی حزب جمهوریخواه است؛ خطاب به بایدن نیز گفت: اگر واقعاً در پی اتحاد آمریکا هستی، از راه مخالفت با برگزاری استیضاح در دوره پساریاست جمهوری ترامپ، فرصت برداشتن یک گام بزرگ را داری.

به گزارش مهر، احتمال دارد دموکرات‌ها طرح استیضاح ترامپ را ۱۰۰ روز پس از برگزاری مراسم تحلیف بایدن به سنا ارسال کنند.

در آن بازه زمانی، ترامپ دیگر رئیس جمهور آمریکا نیست، اما اگر جمهوریخواهان تمایل داشته باشند؛ استیضاح او می‌تواند به حذف از گردونه انتخاباتی ۲۰۲۴ و مواردی مانند محرومیت از حقوق بازنشستگی ریاست جمهوری منجر شود.

گراهام در نهایت به بایدن یادآوری کرد: وقت آن است که با استیضاح ترامپ در دوره پساریاست جمهوری مخالفت کنی چراکه این اقدام تاثیری مخرب بر ملت و ریاست جمهوری آمریکا دارد. قوانین این کشور شامل حال هر رئیس جمهوری می‌شود، اما استیضاح امری سیاسی است که به تفرقه هرچه بیشتر آمریکا منجر خواهد شد.

توئیت‌های پی در پی گراهام در حالی است که وی در روز ۶ ژانویه و بعد از حمله هواداران ترامپ به کنگره، بر پیروزی بایدن مهر تائید زد. با این حال، او همواره یکی از حامیان قدرتمند ترامپ بوده است.

او در حالی از رئیس جمهور آتی آمریکا خواست دموکرات‌ها را از پیگیری روند استیضاح ترامپ منصرف کند که مجلس نمایندگان آمریکا، دیشب با این طرح موافقت کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها