رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530179

سازمان ملل نماینده جدیدی برای انتخابات عراق تعیین کرد

ساعت 24-منابع خبری عراق امروز( شنبه) از اقدام سازمان ملل متحد در تعیین نماینده جدیدی برای پرونده انتخابات عراق خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری «شفق نیوز»، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (شنبه) اعلام کرد که « اینگبرگ‏ سولرون گشلادوتیر» از ایسلند را به عنوان نماینده جدید در امور سیاسی و انتخاباتی هیات این سازمان در عراق تعیین کرده است.

گیشلادوتیر به جای «الیس ولبول» بریتانیایی که ماموریتش در فوریه آتی به پایان خواهد رسید، ایفای نقش خواهد کرد.

گشلادوتیر پیش از این در دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر و سازمان امنیت و همکاری اروپا کار کرده است و اخیرا نیز به عنوان رئیس هیات سازمان ملل در نظارت بر انتخابات اوکراین فعالیت داشته است.
وی قبلا همچنین مدیر منطقه ای دفتر زنان سازمان ملل در اروپا و آسیای میانه و نماینده منطقه ای آن در ترکیه و افغانستان و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی نیز وزیر خارجه ایسلند بود و هفت سال عضویت پارلمان را در کارنامه دارد.
وی دارای مدرک کارشناسی تاریخ و ادبیات از دانشگاه ایسلند است و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته تاریخ در دانشگاه کپنهاگ دانمارک به پایان برده است.
انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رییس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه گذشته قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.
رایزنی‌ها و گام‌های زودهنگام احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از نزدیک به سه ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.
تعیین گشلادوتیر در بحبوحه بحث و جدل ها و رایزنی های فشرده مقامات مسئول عراقی و نماینده سازمان ملل در امور عراق درخصوص امکان یا عدم امکان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در ششم ژوئن آینده صورت گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها