رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530234

بازار نفت خام شیل تقویت می شود

ساعت24-سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتظار دارد که با افزایش قیمت نفت تولید نفت خام شیل بهبود یابد.

به نقل از رویترز، اوپک روز پنجشنبه (۲۵ دی‌ماه) اعلام کرد که چشم‌انداز نفت شیل ایالات متحده آمریکا به دلیل افزایش قیمت‌ها کمی خوش‌بینانه است و تولید آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهبود بیشتری خواهد داشت و آن را نشانه‌ای از این مسئله دانست که سیاست کاهش تولید نفت، به عرضه نفت بیشتر رقیبان کمک می‌کند.

تولیدکنندگان شیل ایالات متحده آمریکا عضو توافق کاهش تولید نفت ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) برای حمایت از قیمت‌ها و کاهش عرضه مازاد نیستند.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: مجموع عرضه نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۳۷ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و به ۱۷ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که ۷۱ هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی پیشین است.

بازگشت قابل توجه تولید نفت شیل می‌تواند تلاش‌های اوپک و متحدانش برای حمایت از بازار را مختل کند، قیمت نفت خام در هفته گذشته با حمایت کاهش عرضه اوپک پلاس و کاهش داوطلبانه تولید عربستان به بیش از ۵۷ دلار برای هر بشکه و بالاترین سطح در ۱۱ ماه اخیر رسید.

اوپک گفت: با افزایش قیمت نفت چشم‌انداز عرضه ۲۰۲۱ هم‌اکنون برای نفت شیل آمریکا کمی خوشبینانه‌تر است و انتظار می‌رود تولید شیل در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهبود یابد.

این سازمان همچنین در این گزارش پیش‌بینی خود برای تقاضای جهانی نفت را بدون تغییر گذاشت و اظهار کرد: مصرف نفت امسال پس از کاهش تولید بی‌سابقه روزانه ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه‌ای نفت در سال گذشته در پی همه‌گیری ویروس کرونا ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و به ۹۵ میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها