رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530242

بارسلونا- اتلتیک، ال کلاسیکو فینال ها

ساعت24-دو تیم بارسلونا و اتلتیک بیلبائو در فینال ها بارها برابر هم قرار گرفته اند.

به نقل از آس، ال کلاسیکو در اسپانیا بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا برگزار می شود. با این حال تاریخ درخشان و طولانی اتلتیک بیلبائو تصویری از بازی های متعددی را نشان می دهد که این تیم در فینال ها برابر بارسا انجام داده است. دو تیم در تمام دوره های لالیگا هم با هم بازی کرده اند چون مانند رئال مادرید همیشه در سطح اول این رقابت ها حضور داشتند. یکشنبه در سویا، اتلتیک و بارسا برای سیزدهمین بار در تاریخ برای فتح یک جام برابر هم قرار می گیرند که سه بار در سوپرجام این اتفاق افتاده است.

آبی اناری ها در دوره های ۱۹۸۳ و ۲۰۰۹ جام را بالای سر بردند و در سال ۲۰۱۵ اتلتیک تنها پیروزی اش را کسب کرد و این جام را در ویترین افتخاراتش قرار داد. ۹ فینال دیگر بین این دو تیم در کوپا دل ری بود که اتلتیک در سال های ۱۹۰۲، ۱۹۳۲ و ۱۹۸۴ پیروز شد و آبی اناری ها توانستند در ۱۹۲۰، ۱۹۴۲، ۱۹۵۳، ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ قهرمان شوند.

برای قرمز و سفیدپوشان دیدار فردا هشتمین فینالی است که در یازده سال اخیر صعود می کنند که با پنج سرمربی متفاوت این اتفاق رخ داد. آخرین شخص مارسلینو بود که به تازگی هدایت اتلتیک را بر عهده گرفته است و با شکست رئال مادرید در نیمه نهایی به فینال صعود کرد. پیش از سرمربی اسپانیایی کاپاروس (فینال کوپا دل ری و سوپرجام ۲۰۰۹)، بیلسا (کوپا و لیگ اروپا ۲۰۱۲)، والورده (کوپا و سوپرجام ۲۰۱۵) و گاریتانو (کوپا ۲۰۲۰ که هنوز این دیدار بین دو تیم اتلتیک و رئال سوسیداد برگزار نشده است).

فینال های اتلتیک و بارسلونا

۱۹۰۲، کوپا دل ری، اتلتیک ۲-۱ بارسا

۱۹۲۰، کوپا، بارسا ۲-۰ اتلتیک

۱۹۳۲، کوپا، اتلتیک ۱-۰ بارسا

۱۹۴۲، کوپا، بارسا ۴-۳ اتلتیک

۱۹۵۳، کوپا، بارسا ۲-۱ اتلتیک

۱۹۸۳، سوپرجام اسپانیا، بارسا ۳-۱ اتلتیک (سن مامس) ۰-۱ (نوکمپ)

۱۹۸۴، کوپا، اتلتیک ۱-۰ بارسا

۲۰۰۹، کوپا، بارسا ۴-۱ اتلتیک

۲۰۰۹، سوپرجام اسپانیا، بارسا ۱-۲ اتلتیک (سن مامس)، ۳-۰ (نوکمپ)

۲۰۱۲، کوپا، بارسا ۳-۰ اتلتیک

۲۰۱۵، کوپا، بارسا ۳-۱ اتلتیک

۲۰۱۵، سوپرجام، اتلتیک ۴-۰ بارسا (سن مامس)، ۱-۱ (نوکمپ)

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها