رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530351

اکبر گنجی گفت منظورم از عالیجناب سرخپوش، هاشمی رفسنجانی نبوده است

ساعت24-فائزه هاشمی می گوید: بابا دم دست‌ترین فرد برای نقد و حمله و تخریب بود؛ چون خوب می دانستند که به دنبال برخورد و تلافی و انتقاد و بگیر و ببند برای مقابله با این اعمال بد و بی اخلاقی ها نیست.

فائزه هاشمی، دختر کوچکتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگویی که در سالگرد فوت پدر با خبرگزاری خبرآنلاین داشت از حملاتی که به آیت الله شد روایت کرد. او در بخشی از این گفتگو به کتاب عالیجناب سرخپوش نیز اشاره ای کرد و گفت: همه مسایل در خانه بحث می شد، بعدها اکبر گنجی گفت منظورم از عالیجناب سرخ پوش، هاشمی رفسنجانی نبود. شنیدم که در حال نوشتن کتابی در پاسخ به آن کتاب است.

وی افزود: واقعیت این است که بابا دم دست‌ترین فرد برای نقد و حمله و تخریب بود؛ چون خوب می دانستند که به دنبال برخورد و تلافی و انتقاد و بگیر و ببند برای مقابله با این اعمال بد و بی اخلاقی ها نیست. ضمن اینکه جرأت خطاب قرار دادن دیگران را نداشتند. بابا بایستی تخریب می شد تا بعضی در مقایسه سربلند باشند.

فائزه هاشمی در پاسخ به این سوال که «اما بازداشت‌های دهه ۷۰ و در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی قابل کتمان نیست و این اتفاقات رخ داد»، اظهار داشت: تا جایی که به خاطر دارم، عمده بازداشت ها همه به دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی بر می گردد که با دستگیری آقای کرباسچی شروع شد، البته می دانیم که آقای خاتمی نیز نقشی در این دستگیری ها نداشته است. به جرات می‌توانم بگویم حتی یک بازداشت به درخواست یا شکایت او انجام نشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آیت الله به بازداشت ها معترض نشد، گفت: سیاست و روش افراد فرق می کند، می دانم در موارد بسیاری اعتراض هم کرده، ولی علنی نکرده. خیلی از مسایل را با لابی دنبال می کرد، اعتقاد داشت خبری و تبلیغاتی شدن موضوعات سبب می شود به نتیجه نرسد و افراد را بیشتر و عریان تر در مقابل هم قرار می دهد. بعضی از این پیگیری ها نتیجه داد و برخی نه. روزنامه من بسته شد آیا دستور بابا بود؟ البته بابا خوشحال ترین بود از این توقیف، چراکه همه برای انتقاد از روزنامه زن به سراغ بابا می رفتند و فشار زیادی رویش بود. غیر از آقای احمدی نژاد مابقی رؤسای جمهور و از جمله بابا در این مسایل درگیر نبودند و این کارها در جای دیگری تصمیم گیری می شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها