رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530875

رسانه‌های شرق آسیا درباره آغاز به کار بایدن چه نوشتند؟

ساعت24- رسانه های شرق آسیا از جمله کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی ضمن پوشش اخبار مراسم تحلیف «جو بایدن» به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا، به آغاز بکار دولت جدید این کشور واکنش مثبت نشان دادند.

پایگاه خبری تلویزیون دولتی ژاپن امروز (پنجشنبه) در گزارشی اعلام کرد: مراسم تحلیف «جو بایدن» به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا بسیار متفاوت از سالهای گذشته بود، زیرا اقدامات فاصله گذاری اجتماعی برقرار بود و ده ها هزار حفاظ فلزی پایتخت این کشور را در بر گرفته بود.

این پایگاه خبری نوشت: بایدن در سخنرانی تحلیف خود، بر دنبال کردن اهداف دمکراسی تاکید کرد و خواهان اتحاد ملی آمریکاییها شد.

بایدن در جریان سخنان خود در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، به مردم کشورهای دیگر تعهد داد که آمریکا با دولت های خارجی از نزدیک کار خواهد کرد.

روزنامه «ژاپن تایمز» هم در گزارشی نوشت: یار نزدیک بایدن یعنی «کامالا هریس» اولین زن، آمریکایی سیاه پوست و آسیایی تبار است که معاون رئیس جمهوری آمریکا می شود.

این روزنامه با بیان اینکه چند رئیس جمهوری سابق و همینطور «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» در مراسم تحلیف بایدن شرکت کردند، افزود: اما ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در این مراسم حاضر نشد و یک رسم بیش از ۱۵۰ ساله را شکست.

روزنامه «ژاپن تودی» نیز در گزارشی نوشت: مقامات امنیتی آمریکا دور ساختمان کنگره را حفاظ کشیده بودند، جایی که در ماه جاری مورد هجوم مرگبار هواداران ترامپ قرار گرفته بود. پارک «نشنال مال»، که معمولا جمعیت زیادی آنجا جمع می شود، نیز به روی عموم در مراسم تحلیف بایدن بسته بود.

این روزنامه از بایدن ۷۸ ساله به عنوان مسن ترین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا یاد کرد و نوشت: او با یک رشته چالش های فوری از جمله شیوع «ویروس کرونا» و تفرقه سیاسی رو به افزایش در جامعه آمریکا مواجه است.

در این گزارش آمده است: نتایج یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده، نشان می دهد که تنها ۱۹ درصد از جمهوریخواهان پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را مشروع می دانند.

خبرگزاری «کیودو» هم در گزارشی نوشت: بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا تنها ساعاتی پس از آغاز به کار خود، اسناد بازگشت به توافق تغییرات آب و هوایی پاریس را امضا کرد.

خبرگزاری رسمی ژاپن نوشت: بایدن همچنین تنها ساعاتی پس از آغاز به کار خود، برای متوقف کردن روند خروج آمریکا از عضویت سازمان بهداشت جهانی یک بیانیه اجرایی را امضا کرد.

کیودو همچنین ضمن بازتاب تبریک «سوگا یوشیهیده» نخست وزیر ژاپن به بایدن و هریس در توییتر افزود: سوگا در توییتر به دو زبان ژاپنی و انگلیسی نوشت، ژاپن و آمریکا متحدانی هستند که محکم با پیوندهایشان به هم گره خورده اند و دارای ارزش های جهانی مشترکی هستند.

او افزود: من برای تقویت اتحادمان و همچنین تحقق منطقه آزاد و باز اقیانوس های آرام و هند مشتاق کار با دولت جدید آمریکا هستم.

اما در چین هم رسانه ها به انعکاس آغاز بکار دولت بایدن پرداختند. رادیو بین المللی چین در گزارشی نوشت: سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد.

«شینهوا» خبرگزاری رسمی چین نیز در گزارشی با اشاره به امید پکن برای گفت وگوی بهتر با دولت جدید آمریکا نوشت: یکی از مقامات وزارت خارجه چین گفته است که آمریکا طی دوره ریاست جمهوری ترامپ روابط با چین را به صورت بدی مدیریت کرد، اما ما امیدواریم که گفت و گوها با دولت جدید در واشنگتن آغاز شود.

شینهوا به نقل از «هوآ چون اینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین آورده است: روابط آمریکا و چین طی چهار سال گذشته دقیقا به دلیل اشتباهات اساسی دولت ترامپ صدمات جدی دیده است.

او گفت که چین امیدوار است که «دولت جدید آمریکا در تقویت گفت و گوها، مهار اختلافات و گسترش همکاری با چین کار کند تا بتوان هر چه زودتر روابط دو جانبه را به مسیر درست توسعه بازگرداند».

تلویزیون انگلیسی زبان "سی جی تی ان" چین هم ضمن پوشش اخبار مراسم تحلیف بایدن و آغازبکار دولت جدید آمریکا نوشت: بایدن در نخستین روز کاری خود فرایند بازگشت آمریکا به سازمان بهداشت جهانی را آغاز کرده است.

سی جی تی ان افزود: بایدن در اولین اقدام خود به عنوان رئیس جمهوری تعدادی دستورات اجرایی را امضا کرد و برخی از دستورات کلیدی ترامپ از جمله پیوستن دوباره به توافق نامه آب و هوای پاریس را لغو کرد.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی هم ضمن بازتاب آغاز بکار بایدن نوشت: رییس جمهوری جدید آمریکا با تعهد برای ترمیم اتحاد و رهبری ایالات متحده در جهان، کار خود را آغاز کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها