رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531828

حمل و نقل ریلی به اوراسیا از حمل جاده ای مزایای بیشتری دارد

ساعت24-فعال صنعت حمل و نقل ریلی با اشاره به ناشناخته بودن این صنعت میان بازرگانان گفت: ارسال کالا با قطار به اوراسیا مزایای بیتشری از حمل جاده ای خواهد داشت.

مصطفی اقدم فعال حمل و نقل ریلی عصر امروز در پنل لجستیک همایش فرصت‌های اقتصادی ایران و اتحادیه اوراسیا با اشاره به مشکلات کامیون داران برای تردد از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و CIS گفت: به عنوان مثال ترکمنستان برای تردد کامیون‌ها ۱۵۰۰ دلار غیر از تعرفه گمرکی اخذ می‌کند. همچنین در حمل و نقل جاده‌ای بحث سرمای روسیه و بلاروس را داریم در حالی که صنعت ریلی با چنین مشکلاتی مواجه نیست.

وی ادامه داد: با این حال صنعت ریلی در کشور ما میان تجار ناشناخته مانده و مدیران دستگاه دیپلماسی ما نیز رابطه خوبی با حمل و نقل ریلی ندارند، این در حالی است که ریل در دنیا و به خصوص در اوراسیا شاه کلید تجارت محسوب می‌شود.

اقدم به وجود کریدور ریلی چین به اروپا از شمال ایران با هزینه بالاتری از دریای خزر اشاره و اظهار کرد: در این کریدور، قطار از چین تا ترکیه ۱۶ روزه طی مسیر می‌کند این در حالی است که ما می‌توانیم از مسیر ترکمنستان به چین و حتی تا روسیه تردد ریلی داشته باشیم.

این فعال حمل و نقل ریلی تصریح کرد: گوجه پاکستان را توانستیم سال گذشته با قطار از مرز میرجاوه تا سرخس و سپس روسیه حمل کنیم. به خصوص که ما با کشورهای همسایه مرز ریلی داریم که شامل میرجاوه، سرخس، اینچه برون، آستارا، بازرگان و ارمنستان می‌شود. در سال‌های گذشته نیز پیش از فروپاشی شوروی سابق چهار میلیون تن کالا از طریق مرزهای ایران با این اتحادیه جابجا می‌شد.

اقدم با اشاره به وجود بازار بکر در شرق روسیه که برخلاف مسکو که در غرب روسیه قرار دارد و رقبای زیادی شامل لهستان، هلند و ترکیه در آنجا داریم، گفت: شرق روسیه ۵۴ میلیون نفر جمعیت دارد و قیمت کالاها نیز تا دو برابر بیشتر از مسکو است و صیفی‌جات ایران در این منطقه خواهان زیادی دارد.

وی تاکید کرد: با سرمایه گذاری انجام شده در بخش ریلی توانسته‌ایم ۵۰۰ دستگاه کانتینر یخچالی خریداری کنیم و مشکل ارسال کالا به روسیه نخواهیم داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها