رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531847

نامه پرستاران و پیراپزشکان به قالیباف

ساعت24- نامه پرستاران و پیراپزشکان بخش خصوصی به رئیس مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

نامه پرستاران و پیراپزشکان بخش خصوصی به رئیس مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

بسی مایه مباهات و افتخار است که رهبری عزیزمان با درک و اشراف عمیقی که از پرستاری دارند، با تبیین مهم‌ترین مطالبات حال حاضر جامعه پرستاری چراغ امید را در دل این قشر زحمتکش از مدافعان سلامت روشن نمودند.

جامعه پرستاری سالیان متمادی است که از فاصله طبقاتی و بی‌عدالتی در پرداخت‌ها شکایت دارد و از نگاه تبعیض‌آمیز درحوزه دستمزد و معیشت پرستاری ناراضی بوده و هست. متأسفانه علی‌رغم درخواست‌ها، پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های متعدد در طی سال‌های گذشته به نتیجه خاصی دست نیافته و از دولت تدبیر و امید، امیدی به بهبود شرایط نیست.

در طی ماه‌های گذشته که کشور عزیزمان با بیماری covid-19 مواجه بوده و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی بر سختی‌های مبارزه با این بیماری افزوده است، همگان به عینه شاهد بوده و هستند که جامعه پرستاری با ایثار و ازخودگذشتگی که شاید نظیرش را فقط در دفاع مقدس دیده باشیم، هر آنچه را داشته در طبق اخلاص نهاده و در خط مقدم این جنگ نابرابر ایستاده است. بی‌شک این مهم از نگاه نافذ جنابتان پنهان نمانده و ما به همین امید دست به قلم شدیم.

خوشبختانه وزارت بهداشت و درمان در خصوص رسیدگی به دریافتی و وضعیت معیشت پرستاران، تصمیمات و به عبارتی بهتر تسکینات خوبی داشته است؛ از جمله افزایش حقوق و دستمزد، پرداخت کارانه و... که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود کشور جای تقدیر و تشکر دارد اما در این بین گویی پرستاران بخش غیردولتی به فراموشی سپرده شده‌اند.

گویی پرستاران بخش غیردولتی با این ویروس منحوس مواجه نبوده و کار ایشان کم‌اهمیت جلوه می‌کند. بطوریکه این گروه از پرستاران از تصمیمات دولت در زمینه افزایش حقوق و دریافتی منتفع نمی‌گردند. حال آنکه پرستاران بخش خصوصی خود با مشکلاتی از قبیل تعدیل نیرو و نداشتن امنیت شغلی، عدم افزایش حقوق متناسب با تورم در طی دوسال گذشته مواجه هستند.

این بحث تا حدی جدیست که پرستاران بخش خصوصی انگیزه چندانی برای ماندن در این بخش نداشته و در وضعیت موجود شاهد شکل‌گیری اختلاف قابل توجه در دستمزد پرستاران بخش دولتی و غیردولتی و گرایش روزافزون همکاران به استخدام در بیمارستان‌های دولتی و حتی افزایش مهاجرت پرستاران به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه در حاشیه خلیج فارس هستیم.

لازم به ذکر است باتوجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در خصوص همسان‌سازی حقوق و دستمزد بخش خصوصی با بخش دولتی، توجیهاتی از قبیل قانون وزارت کار در زمینه دستمزد پرستار مطرح می‌شود، درحالیکه مقایسه شغل پرستاری با سایر شغل‌های تابعه وزارت کار ظلمی بزرگ به جامعه پرستاری بخش خصوصی است.

با توجه به روحیه کار جهادی و نگاه جدیدی که با ریاست جنابعالی در مجلس انقلابی شکل گرفته، از حضورتان خواهشمندیم در خصوص رسیدگی به وضعیت معیشتی و دستمزد پرستاران بخش خصوصی که در طی سال‌های اخیر مغفول مانده، دستورات عدالت‌محور و انقلابی درخصوص اصلاح قانون، افزودن تبصره و یا وضع قوانین جدید با درک، نگاه ویژه و لحاظ نمودن ویژگی‌های خاص شغل پرستاری و تفاوت‌های موجود با سایر شغل‌های تحت پوشش قانون کار صادر بفرمایید.

پیشاپیش صمیمانه و خالصانه از تلاش‌های مجدانه و شبانه‌روزی جنابعالی در رسیدگی به مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری ایران عزیزمان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

و من الله توفیق

جمعی از پرستاران بخش خصوصی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها