رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531932

تاکید وزرای خارجه آمریکا و آلمان بر همکاری نزدیک درباره برجام

ساعت24-وزرای خارجه آمریکا و آلمان در تماس تلفنی، بر لزوم همکاری نزدیک جهت فائق آمدن بر چالش‌های بین‌المللی از جمله چین، روسیه و ایران تاکید کردند.

laquo;آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دولت جدید این کشور،‌ بامداد پنجشنبه به صورت تلفنی با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که همکاری نزدیک در حوزه‌های مختلف از جمله چین و ایران محور رایزنی‌های این دو نفر بود.

در این بیانیه ضمن اشاره به تبریک ماس در پی برگزیده شدن بلینکن به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا، آمده است: «دو طرف توافق کردند که درخصوص گسترده‌ای از مسائل شامل نقش جهانی چین، برجام (توافق هسته‌ای ایران)، مشارکت در افغانستان و مقابله با تغییرات اقلیمی همکاری نزدیکی داشته باشند».

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی، گفت که دو طرف درباره تقویت همکاری‌های واشنگتن-برلین برای پیشبرد اهداف امنیتی و ارزش‌های مشترک تاکید کردند.

وبگاه این وزارتخانه نوشت: «دو طرف توافق کردند که به صورت مشترک به چالش‌های بین‌المللی مانند تغییرات اقلیمی، چین، روسیه و ایران بپردازند».

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا به همتای آلمانی خود، تعهد واشنگتن به روابط دوجانبه و فرا-آتلانتیک را یادآور کرده و بر لزوم اقدام هماهنگ جهت غلبه بر چالش‌های جهانی تاکید کرد.

پیش از این، بلینکن در اولین نشست خبری خود، با تاکید بر لزوم بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات برجامی، گفت از بازگشت به توافق هسته‌ای به عنوان بستری برای مذاکرات و توافق گسترده‌تر استفاده می‌کنند.

شامگاه چهارشنبه نیز وزیر خارجه آلمان طی سخنرانی در یک اندیشکده صهیونیستی مدعی شده بود برجام بی‌نقص نیست اما بهترین ابزار برای مهار ایران است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها