رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533372

چند پیشنهاد برای سفر با قطار از تهران

رپورتاژ تبلیغی / قطار از محبوب ترین وسایل برای سفر است. فرقی نمی کند در ایران و یا خارج از ایران، قطار همه جا محبوب است. دلیل این موضوع هم چیزی جز ویژگی های خاص این وسیله نقلیه نیست! راحتی سفر با قطار، مهمترین ویژگی آن است که باعث استقبال از آن می شود. در حال حاضر همه استان های کشور، دارای خطوط ریلی هستند و تنها در ۱۱ استان کشور امکان سفر با قطار وجود ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا تا با بعضی مقاصد داخلی سفر با قطار از مبدا تهران بیشتر آشنا شویم.

h2 dir="RTL" style="text-align:right">از تهران به بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان است و از آنجایی که در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته از گذشته مورد توجه بازرگانان و تاجران مختلف قرار داشته است.

این بندر تا سال ۲۰۰۱ تنها یک شهر کوچک بود اما پس از این سال با اجرای برنامه های توسعه به یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران تبدیل گشت. علاوه بر نقش استراتژیک بندرعباس در حوزه تجاری و سیاسی این شهر به عنوان گذرگاهی برای رسیدن به قشم ، هرمز و میناب عمل می‌کند.

وجود بندر امام خمینی (ره) و شهید رجایی و انجام تبادلات دریایی بسیار زیاد در آن باعث شده است تا بندرعباس در اغلب روزهای سال شلوغ باشد. وجود جاذبه های طبیعی و سواحل بسیار زیبا در آن، شرایط مناسبی را برای سفرهای تفریحی فراهم نموده است. یکی از راه های سفر به بندرعباس از تهران، خرید و استفاده از بلیط قطار تهران بندرعباس است که طرفداران خاص خودش را هم دارد.

از تهران به اهواز

به عقیده برخی از مورخین نام اهواز در دوران باستان اوکسین بوده است. اهواز از زیبا ترین شهر های ایران به شمار می رود و به شب ها و پل های خارق العاده اش معروف می باشد. با توجه به موقعیت شهر اهواز افراد زیادی جهت قرار های کاری خود به این شهر می روند. اما جدا از اهمیت این شهر از نظر کاری، اهواز دارای تاریخ دیرینه و مکان های دیدنی بسیاری است. علاوه بر این موارد وجود اقشار مختلفی از جمله لر، شوشتری، عرب و بختیاری در شهر اهواز و زندگی این اقشار مختلف در کنار یک دیگر نیز یکی از موارد جالبی است که در این شهر دیده می شود. شما می توانید به روش های زمینی از طریق خرید بلیط قطار و اتوبوس نیز به اهواز بروید اما هیچ کدام از این روش ها به راحتی سفر با قطار تهران اهواز نیست.

گشت و گذار در بازارهای سنتی و مراکز خرید مختلف شهر اهواز و خرید سوغات و صنایع دستی از آنها یکی از بهترین انتخاب هایی می باشد که در این سفر می توانید انجام دهید. علاوه براین، شهر اهواز از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و بناهای تاریخی ارزشمندی در گوشه و کنار آن به چشم می خورد که بازدید از آنها می تواند سفر به اهواز را کاملا به یادماندنی کند. از بهترین دیدنی های این شهر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پل سفید، پل معلق، پل کابلی، پل طبیعت و پل سیاه از معروف ترین پل های دیدنی این شهر، پارک لاله، پارک ساحلی کارون، پارک جنگلی گمبوعه

از تهران به تبریز

تبریز شهری زیبا در شمال غربی ایران است که چه از لحاظ فرهنگی و تاریخی و چه جاذبه های توریستی، شهری بسیار غنی محسوب می شود. قدمت این شهر تاریخی به یک الی دو هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد اگر چه تاریخ دقیقی در مورد میزان قدمت این شهر مشخص نیست. تبریزی ها از دیرباز به مهمان نوازی و فرهنگ زیبای مهمان داری معروف بوده و هستند. چه اگر این شهر این روزها حال و هوای زندگی شهری را به خود گرفته اما همچنان مردمی دوست داشتنی را در دل خود دارد. طبیعت تبریز با توجه به قرار گیری آن در منطقه ای کوهستانی جالب توجه است. آب و هوای این شهر هم با توجه به همین موقعیت جغرافیایی معتدل محسوب می شود.

با خرید بلیط قطار تبریز از این شهر، قدم به سرزمینی کهن می گذارید که هر گوشه از آن تاریخ و هنر را در کنار هم حفظ کرده و می توانید از زیباترین جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید. از بهترین جاذبه هایی که در تبریز نباید از دست داد، می توان به منطقه ی تفریحی ائل گلی، ارگ علی شاه، برج ساعت تبریز و روستای کندوان اشاره کرد. اگر به کندوان سفر کردید، می توانید تجربه ی اقامت در هتلی صخره ای و فوق العاده زیبا را کسب کنید که بدون شک در هیچ جای دیگر از کشورمان نمی توانید مشابه ش را پیدا کنید. بهترین مکان های دیدنی شهر تبریز شامل موارد زیر می باشید:

کاخ شهرداری (همان میدان ساعت)، عمارت و تفرجگاه ائل گولی، بقایای قلعه ربع رشیدی، مقبره الشعرا، روستای تاریخی و چشمه آب معدنی کندوان، مجموعه بازار بزرگ، مسجد جامع، مسجد علیشاه، مسجد کبود، بقعه سید حمزه، موزه آذربایجان، دره کوهستان سهند، پارک مینیاتور

اما اگر به فکر بازگشت به تهران هستید نگران نباشید همانطور که با قطار به تبریز رفتید می توانید با خرید بلیط قطار تبریز به تهران دوباره به شهر خود بازگردید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها