رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533614

دستگیری 15 داعشی در شمال عراق

ساعت24-سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق از دستگیری پانزده تروریست داعش در استان نینوی در شمال عراق خبر داد.

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق طی بیانیه‌ای از دستگیری پانزده تروریست داعش طی عملیات‌های جداگانه در استان نینوی (شمال) خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، در این بیانیه آمده است: با پیگرد عناصر داعش از سوی سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق برای از بین بردن منابع تروریست‌ها و بقایای آنها، نیروهای اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم نینوی توانستند پانزده داعشی را در مناطق مختلفی از استان دستگیر کنند.

بر اساس این گزارش، این تروریست‌ها طبق ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم با اسامی و القاب متعدد به اتهام عضویت در داعش تحت پیگرد بودند که در بخش دجله، دیوان الجند، اردوگاه های عمومی، لشکرهای الفرقان و البیلاوی، پلیس غیر اسلامی، گردان‌های انتحاری و یگانهای مهندسی نظامی فعالیت می‌کردند.

وی توضیح داد که بر اساس تحقیقات اولیه صورت گرفته از این افراد، آنها به عضویت در داعش و مشارکت در بسیاری از عملیات‌های تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی طی عملیات‌های آزادسازی کشور اعتراف کردند.

به‌رغم شکست گروه تروریستی داعش در عراق در دسامبر ۲۰۱۷ بعد از چند سال عملیات نیروهای امنیتی و نظامی عراق، هنوز هسته‌های خاموش و عناصر باقی‌مانده این گروه تروریستی هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه اهداف نظامی و غیر نظامی می‌زنند و در باندها و گروه‌های کوچک تلاش می‌کنند تا امنیت عراق را برهم بزنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها