رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535902

ورود دو سامانه بارشی به کشور/بارش برف و باران در بیشتر مناطق

ساعت24-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی به کشور، بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (۶ اسفند) دو سامانه بارشی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: سامانه شمالی در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید و سامانه جنوبی در استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، غرب هرمزگان و ارتفاعات کرمان سبب بارش باران، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش امروز در استان گیلان خواهد بود، گفت: طی فردا (۷ اسفند) بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق واقع در نیمه جنوبی به‌جز جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها ادامه دارد.

ضیاییان ادامه داد: شدت بارش طی روز پنجشنبه (۷ اسفند) در استان‌های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان خواهد بود همچنین طی روز جمعه (۸ اسفند) در نیمه جنوبی کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان بارش باران، رعد و برق، در نقاط سردسیر بارش برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: طی روز شنبه (۹ اسفند) در برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۶ و ۷ اسفند) دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه به‌ دلیل کاهش قابل ملاحظه دما، انتظار می‌رود که بارش‌ها طی امروز در مناطق جلگه‌ای دریای خزر به‌شکل برف باشد، اظهارکرد: امروز به‌دلیل وزش باد شدید احتمال وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز وجود دارد.

ضیاییان در ادامه ضمن اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق کشورگفت: دمای هوا طی امروز و فردا (۶ و ۷ اسفند) در شمال شرق بین ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتیگراد و از روز پنجشنبه تا جمعه (۷ و ۸ اسفند) در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب، شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

به گفته وی از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ اسفند) خلیج فارس و طی امروز و فردا (۶ و ۷ اسفند) دریای عمان و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا (۶ و ۷ اسفند) در جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و طی روز جمعه (۸ اسفند) در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی مناطق منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ اسفند) ابری همراه با کاهش دما، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۸ اسفند) نیز ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی بارش پراکنده و به‌تدریج کاهش ابر و کاهش دما با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها