رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535915

ترکیه، اروپا را به لابیگری با پ.ک.ک متهم کرد

ساعت24-دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه با متهم کردن اتحادیه اروپا به ارتباط با لابی گروهک شبه‌نظامی پ.ک.ک، از این سازمان خواست برای یک بار هم شده درباره اقدامات این گروهک ابراز نگرانی کند.

ابراز نگرانی سخنگوی اتحادیه اروپا از اقدامات دولت ترکیه علیه احزاب کُرد در این کشور، با واکنش تند آنکارا مواجه شد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: «برای یک بار هم که شده، آیا می‌توانید درباره پ.ک.ک، این سازمان تروریستی در لیست اتحادیه اروپا، که ۱۳ نفر را در غارا (عراق) وحشیانه اعدام کرد، ابراز نگرانی کنید؟»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، کالین با محکوم کردن اظهارات اتحادیه اروپا، ادامه داد: «شاید هم [اگر درباره اقدامات پ.ک.ک ابراز نگرانی کنید]، با لابی پ.ک.ک [در اروپا] به مشکل خواهید خورد؟»

ده روز پیش بود که وزارت دفاع ترکیه از یافت شدن اجساد سیزده شهروند خود در منطقه «غارا» واقع در شمال عراق، که توسط عناصر پ.ک.ک ربوده شده بودند، خبر داد.

گروهک شبه‌نظامی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز گذشته در بیانیه‌ای گفته بود:‌«اتحادیه اروپا از تداوم فشار بر حزب دموکراتیک مردمان و چند نفر از اعضایش [توسط ترکیه] بسیار نگران است؛ فشارهایی که به شکل بازداشت، برکناری شهرداران منتخب، فرایندهای قضائی با انگیزه سیاسی و تلاش برای لغو مصونیت پارلمانی نمایان شده است».

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ضمن اعتراض به آمریکا بابت حمایت از گروه پ‌ک‌ک، از دولت جدید واشنگتن خواست نسبت به این گروه تروریستی به خوبی شناخت پیدا کند.

«دولت باحچلی» رئیس حزب حرکت ملی‌گرای ترکیه نیز با درخواست برای انجام حملات گسترده به پایگاه‌های پ.ک.ک در شمال عراق، گفت پرچم ترکیه را باید در قندیل به اهتزاز درآورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها