رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536002

رشد اقتصادی ضعیف آلمان

ساعت 24-در سه ماهه پایانی سال قبل اقتصاد آلمان ۰.۳ درصد رشد کرد.

به نقل از اسوشیتد پرس، مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به میزان ۰.۳ درصد بزرگ شده که این رشد، دومین رشد متوالی مثبت فصلی این کشور محسوب می شود. هم چنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی ۸.۲ درصد کمتر شده است. در بین بخش های مختلف، تشکیل سرمایه ثابت با ۸.۳ درصد بیشترین نقش را در ثبت این رشد داشته است و پس از آن نیز سرمایه گذاری ثابت با ۱.۳ درصد قرار دارند. بدترین عملکرد هم مربوط به مخارج خانوار با منفی ۳.۳ درصد بوده است. مخارج دولتی نیز کاهش ۰.۵ درصدی داشته است.

دولت آلمان تاکنون برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ده ها میلیارد یورو نقدیندگی به بازارها تزریق کرده و نرخ های مالیاتی را نیز کاهش داده است. طبق پیش بینی صورت گرفته توسط دولت، اقتصاد آلمان امسال ۳.۰ درصد رشد خواهد کرد که این میزان ۱.۴ درصد کمتر از چیزی است که قبلا برآورد شده بود. دلیل اصلی این کاهش، باقی ماندن پیامدهای کرونا و تداوم محدودیت های رفت و آمدی و کسب و کار است.

اقتصاد آلمان سال ۲۰۲۰ را با رشد منفی پنج درصدی به پایان رساند که اگرچه بهتر از عملکرد سال ۲۰۰۹ با رشد منفی ۵.۷ درصد است اما یکی از بدترین عملکردهای اقتصاد این کشور در تاریخ معاصر محسوب می شود. پیتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان با دشوار خواندن شرایط کنونی گفته است انتظار ندارد تا پیش از سال ۲۰۲۲ اقتصاد آلمان به شرایط قبل از بحران کرونا بازگردد.

متوسط رشد اقتصادی آلمان در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۱.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد ۸.۵ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و کمترین رشد نیز رشد منفی ۱۰.۲ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بوده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها