رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536235

راههای پیشگیری از عفونت ادراری

ساعت 24-عفونت ادراری (UTI) یک عفونت در هر بخشی از دستگاه ادراری شما است (کلیه ها ، حالبها ، مثانه و مجرای ادرار) بیشتر عفونت ها شامل دستگاه ادراری تحتانی ، مثانه و مجرای ادرار است.

اگر تا به حال به عفونت ادراری مبتلا شده اید ، می دانید که چقدر می توانند دردناک و ناامید کننده باشند ، به خصوص اگر آنها دوباره عود کنند. در حالی که آنتی بیوتیک ها معمولاً طی چند روز عفونت ادراری را درمان می کنند ، اقدامات ساده دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ابتلا به آن در وهله اول استفاده کنید.

خداحافظی از سوزش ادرار مکرر و سایر علائم ناخوشایند را امروز با این تغییرات شروع کنید. نکته اصلی این است که باکتری ها را از سیستم خود دور نگه دارید.

راههای پیشگیری از عفونت ادراری

• مقدار زیادی آب بنوشید: نوشیدن آب به رقیق شدن ادرار کمک می کند ، ساده ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ادراری ، بیرون راندن باکتری ها از مثانه و مجاری ادراری قبل از ورود به سیستم است.

• از جلو به عقب پاک کنید: باکتری ها معمولاً در اطراف مقعد قرار دارند. اگر از جلو به پشت پاک کنید ، به خصوص بعد از مدفوع ، احتمال ابتلا به مجرای ادرار کمتر است.

• قبل از رابطه جنسی خود را بشویید و بعد از آن ادرار کنید: قبل از رابطه جنسی از صابون و آب استفاده کنید. این باعث می شود باکتری ها از مجرای ادراری دور شوند. و ادرار کردن پس از آن ، هر باکتری که وارد مجاری ادراری می شود را به بیرون می راند.

• از محصولات تحریک کننده زنانه خودداری کنید: از شستشوی خود با اسپری های دئودورانت ، پودرهای معطر و سایر محصولات زنانه که به طور بالقوه تحریک کننده هستند خودداری کنید

• راههای پیشگیری از بارداری خود را دوباره بررسی کنید: استفاده از کاندوم ، اسپرم کش یا روان کننده ها می تواند احتمال ابتلا شما به عفونت ادراری را بیشتر کند زیرا همه آنها می توانند در رشد باکتریها نقش داشته باشند. اگر اغلب عفونت ادراری می گیرید و از یکی از روش های پیشگیری از بارداری استفاده می کنید ، برای خشکی واژن یک روان کننده مستقر در آب استفاده کنید و روش دیگری برای کنترل تولد را در نظر بگیرید تا ببینید که آیا این کمک می کند.

برخی پزشکان همچنین به زنانی که عفونت ادراری زیادی دارند توصیه می کنند لباس زیر پنبه ای بپوشند ، به جای وان از دوش استفاده کنند و از لباس های محکم که می توانند باکتری ها را در مجرای ادراری به دام بیندازند ، خودداری کنند. در حالی که این موارد به اندازه کافی ساده برای انجام دادن هستند ، هیچ یک از آنها توسط داده های علمی پشتیبانی نمی شوند.

آب کران بری و پیشگیری از عفونت ادراری :

با گذشت سالها ، مطالعات زیادی روی ماده ی موجود در کران بری انجام شده است که تصور می شود از چسبیدن باکتری به لایه مجاری ادراری جلوگیری می کند. اما هیچ یک از این مطالعات نشان نداده اند که چه مقدار از این ماده برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ادراری کمک می کند.اگر هنوز هم می خواهید این کار را امتحان کنید ، نوشیدن آب کران بری یا میوه کران بری احتمالاً خوب است. اما موارد استثنائی وجود دارد ، مانند مصرف داروی رقیق کننده خون ، دارویی که بر روی کبد یا آسپیرین تأثیر می گذارد. همیشه عاقلانه است که قبل از هرگونه مکمل ، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

توصیه های پزشک :

اگر زیاد به عفونت ادراری مبتلا می شوید، پزشک ممکن است کارهای زیر را توصیه کند:

- یک مقدار کم روزانه آنتی بیوتیک ، به مدت 6 ماه یا بیشتر مصرف کنید.

- در صورت بروز علائم ، خود را برای انجام عفونت ادراری در خانه آزمایش می کنید.

- مصرف یک دوز آنتی بیوتیک بعد از رابطه جنسی

اگر یائسگی را پشت سر گذاشتید ، می توانید از کرم واژن استروژن استفاده کنید. پس از یائسگی ، زنان استروژن کمتری در بدن خود دارند که این امر می تواند باعث خشکی واژن شود و مجاری ادراری را در معرض عفونت قرار دهد. این روش درمانی می تواند به متعادل سازی فاکتور pH این منطقه کمک کرده و باکتری های خوب را دوباره شکوفا کند.

منبع:بیتوته

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها