رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536292

آخرین گزارش‌ها از ناآرامی در ناصریه عراق

ساعت24-مقام های محلی در استان ذیقار امروز (شنبه) اعلام کردند که حوادث پنج روز گذشته در ناصریه مرکز استان (۳۰۰ کیلومتری جنوب بغداد) میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی ۶ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

«عمار الزاملی» سخنگوی اداره کل بهداشت استان ذیقار در این باره به رسانه های عراق گفت که اعتراضات پنج روز گذشته در این شهر تاکنون ۶ کشته و ده ها زخمی برجا گذاشته است.

منابع خبری عراق پیش از این تعداد تلفات اعتراضات ناصریه را سه کشته و ۹۰ زخمی اعلام کرده بودند.

«علی البیاتی» عضو کمیسیون حقوق بشر عراق نیز شمار کشته ها را پنج نفر و زخمی ها را ۲۷۱ تن اعلام کرد و گفت که ۱۴۷ نفر از زخمی ها را نیروهای امنیتی تشکیل می دهند.

به نوشته رسانه های عراقی، این افراد در جریان تیراندازی و استفاده از گازهای اشک آور، پرتاب سنگ، سلاح سرد و به آتش کشیدن ساختمان استانداری ذیقار کشته یا زخمی شده اند.

دور جدید تظاهرات در ناصریه مرکز استان ذیقار دوشنبه گذشته در مقابل ساختمان استانداری آغاز شد و معترضان خواستار برکناری «ناظم الوائلی» استاندار شدند.

تظاهرکنندگان همچنین خواهان آزادی فعالانی شده اند که پیشتر دستگیر شده بودند.

در نتیجه شدت اعتراضات «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق به همراه «عبدالغنی الاسدی» رئیس دستگاه امنیتی ملی این کشور برای آرام کردن اوضاع وارد ناصریه شدند و با شیوخ و عشایر دیدار کردند.

همزمان «ناظم الوائلی» استاندار ذیقار از پست خود استعفا و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق «عبدالغنی الاسدی» رئیس دستگاه امنیت ملی عراق را به عنوان سرپرست استانداری ذیقار منصوب کرد.

شهر ناصریه به عنوان یکی از کانون های اعتراضات ۱.۵ سال اخیر موسوم به «اعتراضات اکتبر» هر از گاهی شاهد از سرگیری تظاهرات است که در برخی موارد به درگیری های شدید و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان و نیروهای امنیتی می انجامد.

آخرین تظاهرات گسترده در شهر ناصریه دو هفته پیش روی داده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها