رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536786

ادامه کنسرت‌های آنلاین رایگان، ترخیص عثمان محمدپرست

اثر تازه‌ای از مهرداد پازوکی بعد از 19 سال/کنسرت‌های آنلاین رایگان از سر گرفته شد

ساعت 24-ارکستر مجلسی «نغمه باران» امروز سه‌شنبه در تالار وحدت آنلاین اجرا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در ادامه اجرای کنسرت‌های آنلاین به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، ارکستر مجلسی «نغمه باران» به سرپرستی و خوانندگی علی امیرقاسمی ۱۲ اسفند ماه ساعت ۲۰ به صورت آنلاین و زنده در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. در این برنامه قطعات باران و راسپودی چهار گاه اثر کیوان ساکت، دل رسوا، تنها منشین و رفتم اثر علی تجویدی، رنگ آسمان اثر موسی معروفی، به یاد آن گذشته و بیا اثر حبیب‌الله بدیعی، خاک مهرآیین اثر علی اکبر قربانی، خوشه‌چین اثر روح‌الله خالقی، در میان گل‌ها اثر همایون خرم، شوشتری برای ویولن و ارکستر، کنسرتینو برای سنتور و ارکستر اثر حسین دهلوی توسط ارکستر نواخته می‌شود. اجرای ارکستر مجلسی نغمه باران، یازدهمین کنسرت آنلاین از تالار وحدت و به همت بنیاد رودکی است. علاقه‌مندان جهت تماشای این اجرا به صورت زنده و رایگان می‌توانند به سایت
www.nobino.ir مراجعه کنند.

عثمان محمدپرست از بیمارستان مرخص شد
عثمان محمدپرست از بیمارستان مرخص شد و به خواف برگشت. برادرزاده این دوتارنواز خراسانی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: «وضعیت استاد عثمان محمدپرست بهبود یافته و ایشان در سلامتی به سر می‌برند.» او افزود: در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد کارهای معاینه و درمان استاد محمدپرست صورت گرفت و پس از اینکه دو مرتبه آندوسکوپی انجام شد، دکترها گفتند که مشکل خاصی نیست و استاد می‌توانند از بیمارستان مرخص شوند. او خاطرنشان کرد: در مدتی که استاد محمدپرست در بیمارستان بستری بودند، هنرمندان زیادی برای عیادت از ایشان به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مراجعه کردند و آقای محسن میرزاده، خواننده کرمانج، نیز در حضور استاد عثمان‌پرست به اجرای آواز پرداختند. او با اشاره به برخی شایعات صورت‌گرفته در خصوص به کما رفتن و فوت استاد موسیقی خراسان، بیان کرد: متاسفانه در مدتی که استاد عثمان محمدپرست در بیمارستان بستری بودند، برخی افراد شایعه فوت ایشان را مطرح کردند که باعث ناراحتی شد و در این رابطه تکذیبیه صادر کردیم.

مهرداد پازوکی بعد از ۱۹ سال جدیدترین اثرش را منتشر کرد
به گزارش ایلنا مهرداد پازوکی، آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایران پس از ۱۹ سال دوری از فعالیت حرفه‌ای در همکاری با محمد یادگار خواننده، جدیدترین اثرش را منتشر کرد. پازوکی در این باره گفت: آخرین اثر من در قالب آلبوم «خنده باران» با صدای علیرضا افتخاری بود که سال ۱۳۸۱ منتشر شد که بعد از آن به خاطر کارهای تحقیقاتی و پژوهشی فعالیتی در زمینه تولید آلبوم نداشتم. او ادامه داد: اولین قطعه از این مجموعه عنوان «به سفر فکر نکن» را دارد که براساس شعری از فرزانه ملکی در دستگاه نوا ساختم و با صدای محمد یادگار اجرا و توسط پژمان بلورچی ناشر باسابقه موسیقی منتشر شده است. سازبندی این اثر ارکسترال است که در اکثر کارهای من شنیده می‌شود و از آنجایی که شعر این قطعه به نوعی عاطفی است از سازهای بادی- چوبی برای نشان دادن این فضا استفاده کردم. پازوکی با اشاره به همکاری با صداهای جدید در موسیقی ایرانی گفت: من معتقدم در شرایط کنونی باید از خوانندگانی که تمایل دارند در عرصه موسیقی ایرانی فعالیت کنند، حمایت کنیم تا افراد و صداهای جدیدی وارد این ژانر شوند. این آهنگساز در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون اولین اثر از مجموعه آلبوم منتشر شده و تا سال آینده با انتشار دیگر قطعات آلبوم شکل خواهد گرفت. همچنین اشتیاق تشکیل ارکستری را دارم که بتوانم این آثار را به صحنه بیاورم. قطعه «به سفر فکر نکن» به آهنگسازی مهرداد پازوکی، خوانندگی محمد یادگار و تهیه‌کنندگی پژمان بلورچی توسط موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها