رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537133

حمید رسایی با شکایت رییس‌جمهوری به دادگاه جرم سیاسی می‌رود

محکمه‌ای به‌ بهانه «انتخابات تشریفاتی»

ساعت 24-حسن روحانی از حمید رسایی شکایت کرده و حالا قرار است این نماینده اسبق مجلس به عنوان یکی دیگر از متهمان سیاسی در دادگاه جرم سیاسی با ویژگی‌های خاص خود حاضر شود.

ماجرا از بهمن ‌ماه 98 شروع شد؛ در حالی که کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده بود و اصلاح‌طلبان زیر تیغ نظارت استصوابی تقریبا به تمامی از گردونه انتخابات کنار گذاشته شده بودند، گروه‌های متعددی نسبت به آنچه «مهندسی انتخابات» و «تک‌قطبی کردن رقابت انتخاباتی» می‌نامیدند، اعتراض داشتند. یکی از این منتقدان هم به‌ طرزی که خود از جهاتی متعدد محل تامل است، حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران بود. او هفتم بهمن ‌ماه 98 در سخنرانی خود در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور نسبت به آنچه «انتخابات تشریفاتی» خواند، هشدار داد. روحانی البته به سخنرانی در جمع استانداران و فرمانداران اکتفا نکرده و هشدار خود را در حساب کاربری‌اش در توییتر هم بازگو کرد و نوشت: «بزرگ‌ترین خطر برای حاکمیت ملی ما روزی است که انتخابات، تشریفات شود. جای دیگری انتصاب بفرمایند؛ مردم پای صندوق رای بروند و فقط تشریفات انتخابات را انجام دهند.» این توییت روحانی که را با هشتگ «انتخابات تشریفاتی» منتشر کرد اما چندان به مذاق برخی کنشگران و ناظران سیاسی که عمدتا در زمره محافظه‌کاران بودند، خوش نیامد و برهمین اساس واکنش‌ها به گفته رییس‌جمهوری شروع شد. حمید رسایی هم یکی از آن محافظه‌کارانی بود که به این موضوع واکنش نشان داد و با استفاده از هشتگ به کار برده توسط رییس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «انتخابات تشریفاتی آن وقت محقق شد که فردی مظنون به قتل یک عضو خانواده‌اش، با ۱۷ سال سفر مشکوک به انگلیس، با مدرک دکتری که حاصل سرقت علمی است، با شائبه قوی تابعیت دوم، تایید صلاحیت می‌شود.»
با نگاهی به توییت این چهره اصولگرا که ازقضا همان حول و حوش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم خبر آمد که از جبهه پایداری جدا شده، می‌توان متوجه ۵ اتهامی شد که رسایی بدون نام بردن از حسن روحانی با ادبیاتی کنایی به رییس‌جمهوری وارد کرده است. حالا در شرایطی که یک سال از آن جدل توییتری می‌گذرد و انتخابات مجلس یازدهم هم با کمترین میزان مشارکت مردمی برگزار و نتایج آن مشخص شده، رسایی خبر داده که با شکایت حسن روحانی بابت آنچه یک ماه مانده به انتخابات نوشته بود، به دادگاه فراخوانده شده است. این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی نوشته خود را نظرات شخصی خود خوانده و گفته است که «به‌زودی چهارمین ‎دادگاه جرم سیاسی به‌ صورت علنی و با هیات منصفه برگزار می‌شود.» براساس توضیحات رسایی، ظاهرا جلسه نخست دادگاه برگزار شده و او به صلاحیت دادگاه نیز اعتراض کرده و خواستار برگزاری دادگاه مطابق جرم سیاسی شده است اما قاضی این موضوع را نپذیرفته و پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفته تا آنجا تصمیم به بررسی این پرونده در دادگاه جرم سیاسی گرفته شده است. این چهره اصولگرا که علی‌رغم خروج از تشکیلات جبهه پایداری، همچنان مشی و مرام پایداری‌ها را سرلوحه کار خود دارد، با طرح این موضوع که «مخاطب توییت من مثل روحانی، شورای نگهبان است، بدون اشاره به نام یا سِمت کسی، اینکه چرا به او برخورده، جای سوال است؟!» مدعی شده که «برگزاری این دادگاه به سوالات بسیاری که در ذهن شماست، پاسخ می‌دهد. آخرین بار به‌ خاطر مدرک روحانی با شکایتش، ۳ ساعت دادگاهی شدم و درنهایت به اتفاق آرای هیات منصفه تبرئه شدم.»
اگرچه رسایی مدعی است به نام یا سمت کسی اشاره نکرده اما مشخصات مطرح شده ازجانب او در توییتش، به‌روشنی به شخص حسن روحانی برمی‌گردد. او ویژگی‌هایی از فردی را برشمرده که رییس‌جمهوری را به ذهن متبادر می‌کند. با این حال باید دید که اعضای هیات منصفه دادگاه جرم سیاسی پس از شنیدن استدلال‌های رسایی و وکلای حسن روحانی چه تصمیمی خواهند گرفت.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها