رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537187

ارائه تنها ۲۰ دوز واکسن کرونا به بیمارستان شهید لواسانی/ مورد بی مهری قرار گرفتیم/ پیش بینی شیوع بالای بیماری در ایام عید

ساعت 24-رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: ما از روز اول شیوع کرونا در خط مقدم نبرد با این ویروس بودیم، ولی چند روز قبل به اندازه ۲۰ دوز واکسن برای بیمارستان ما آوردند که در برابر هزار پرسنل خیلی کم است.

«سید علی جمالیان» رئیس بیمارستان شهید لواسانی در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت مراجعات کرونایی این بیمارستان، بیان کرد: پیش‌بینی من برای عید این است که شرایط مثل سال گذشته می‌شود، همانطور که در تعطیلات عید سال گذشته یک دفعه شیوع زیادی داشتیم.

وی ادامه داد: البته هنوز تکلیف سفرهای عید خیلی مشخص نشده و اگر شرایط خوب کنترل نشود، ما قطعا یک اپیدمی خواهیم داشت و مراجعه‌های کرونایی شلوغ‌تر خواهد شد.

جمالیان افزود: در نظر بگیرید هر چقدر هم محدویت هایی در نظر گرفته شود، اما خیلی وقت‌ها بی‌مهری‌هایی از طرف هموطنان اتفاق می‌افتد که فشار آن به بچه‌های درمان وارد می‌شود و تقاصش را باید نیروهای پزشک و پرستار بدهند.

وی ادامه داد: پیش از این شرایط خیلی خوب شده بود، ولی در یک الی دو هفته‌ی اخیر که تشدید بیماری را در کشور داشتیم، طبیعتاً در بیمارستان ما هم مراجعات افزایش پیدا کرد.

رئیس بیمارستان شهید لواسانی در مورد علائم ویروس جهش یافته در مراجعه کنندگان به بیمارستان، گفت: نمی‌توان با قطعیت بگوییم که افراد مبتلا درگیر ویروس جهش یافته‌ی انگلیسی شدند یا ابتلا به ویروس‌های قبلی بوده،در هر حال ابتلا به ویروس کرونا اتفاق افتاده است و حتی با قطعیت در مورد علائم بالینی هم نمی‌توان توضیحی داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ویروس قبلی ایمنی خوبی در جمعیت ایجاد کرده بود، می‌توان این موضوع را در نظر گرفت که در برابر ویروس جدید ایمنی کمی وجود دارد و برای همین ابتلاهای آن بیشتر است.

رئیس بیمارستان شهید لواسانی در مورد سن مراجعه کنندگان افزود: جوان‌ها در کل مراجعه‌ی کم‌تری دارند و افراد سن بالا درگیری‌های بیشتری دارند چون در هر حال افراد سالمند درگیری‌های بیشتری دارند، در حالی که جوان‌ها شاید مبتلا شوند و اصلا کارشان به مراجعه‌ی بیمارستانی نرسد.

جمالیان با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا به کادر درمان بیمارستان، گفت: ما از روز اول شیوع کرونا در خط مقدم بودیم، ولی تازه پریروز به اندازه بیست دوز واکسن برای بیمارستان آوردند که در برابر هزار پرسنل خیلی کم است.

وی افزود: به ما گفتند اولویت با بیمارستان‌های دانشگاهی است، ما هر روز خواهش و تمنا می‌کردیم و کادر درمان بیمارستان از من گله داشتند که ما هم در خط مقدم کرونا فعالیت کردیم و الان که زمان تزریق واکسن شده، اولویت به درستی به ما داده نشده است.

جمالیان ادامه داد: تزریق واکسن برای کادر درمان خیلی از بیمارستانها آغاز شده، ولی بیمارستان ما کاملا مورد بی‌مهری قرار گرفته است و تا پیش از این قول قطعی به ما داده نشده بود و می‌گفتند، فعلا اولویت با بیمارستان‌های خودمان است.

وی در موردفعالیت کادر باردار بیمارستان در زمان شیوع کرونا، گفت: ما در زمان شیوع کرونا به شکلی برنامه ریزی کردیم تا کسانی که شرایط خاصی دارند، مثل افراد باردار در بخش‌های دیگر قرار بگیرند، یعنی افراد آسیب پذیر و شکننده در بخش‌های ایمن‌تر هستند و تا الان در این زمینه مشکلی نداشتیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها