رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 540819

کار در ارتفاع چیست و شامل چه خدماتی است ؟

رپورتاژ تبلیغی / یکی از مهمترین قسمت های ساختمان ، نمای ساختمان می باشد که نقش اساسی در زیبایی ساختمان ایفا می کند. در بسیاری از موقعیت ها ، وجود لکه و یا آلودگی های مختلف باعث می شود که زیبایی نمای ساختمان تا حد زیادی نامناسب به نظر برسد ، در موقعیت هایی که نیاز به دسترسی به نمای ساختمان وجود دارد ، کار در ارتفاع مطرح می شود که می تواند کمک بسیاری به رفع مشکلات نمای ساختمان ها کند. در ادامه به بررسی مزایای و اهمیت کار در ارتفاع و نماشویی و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می پردازیم.

dir="RTL" style="text-align:right">کار در ارتفاع چیست و شامل چه خدماتی است ؟

چرا کار در ارتفاع ؟

کار در ارتفاع یکی از زمینه های کاری مرتبط با ساختمان می باشد که باعث سهولت بیشتر هنگام دسترسی به نقاط مختلف ساختمان می شود. در بسیاری از موقعیت ها نیاز داریم که به قسمت هایی از نمای ساختمان برای اهداف مختلف دسترسی داشته باشیم ، برای مثال به دنبال تمیزکردن لکه های مختلف و یا حتی گرد و غبار بر روی نمای ساختمان هستیم. کار در ارتفاع یکی از چالش برانگیزترین زمینه های کاری است و یکی از دلایل آن هم مسئله امنیت می باشد که باعث می شود افراد برای فعالیت در این حوزه ، به تخصص های لازم دست یابند.

کار در ارتفاع از اهمیت بالایی برای صاحبان ساختمان هایی که به نمای ساختمان خود اهمیت می دهند ، برخوردار می باشد. همانطور که اشاره کردیم ، امنیت در کار در ارتفاع از مهمترین چالش های آن محسوب می شود ، بنابراین کار در ارتفاع باید با استفاده از تجهیزات مناسب و حرفه ایی و همچنین توسط افراد مختصص صورت گیرد تا خطرات ناشی از سقوط به پایین ترین حد خود برسد. طنابکار یکی از بهترین وب سایت ها برای به کار گرفتن افراد متخصص در زمینه کار در ارتفاع می باشد که می توانید انواع مشکلات و شستشوی نما را به افراد متخصص بسپارید.

پیچ و رولپلاک نما

می توان گفت که پیچ و رولپلاک نما یکی از شاخه های کار در ارتفاع می باشد. معمولا هدف از پیچ و رولپلاک ، ایجاد تغییرات در نمای ساختمان و یا ترمیم قسمت های مختلف یک ساختمان می باشد. با استفاده از روش های مختلفی می توان از حوزه خدمات پیچ و رولپلاک نما برای تعمیر نمای ساختمان استفاده کرد ، برای مثال می توان از روش مرسوم آن که استفاده از داربست می باشد ، استفاده کرد. دسترسی با طناب و یا استفاده از بالابر از سایر روش ها برای دسترسی به نقاط مختلف ساختمان برای انجام خدمات پیچ و رولپلاک می باشد.

کار در ارتفاع چیست و شامل چه خدماتی است ؟

نماشویی چیست ؟

نماشویی یکی دیگر از شاخه های کار در ارتفاع می باشد که هدف از آن تمیزکردن نمای ساختمان ها با استفاده از مواد و اجسام مختلف می باشد. لکه های روغنی و یا گرد و غبار در ارتفاع های دست نیافتنی ، می توانند برای صاحبان ساختمان ها به چالشی بزرگ تبدیل شوند ، بنابراین نیاز یک حوزه و یا خدمات برای رفع این مشکل حس می شود !

روش های نماشویی ساختمان

روش های مختلفی برای نماشویی ساختمان وجود دارد که از جمله آن ها می توان به نماشویی با آب فشار قوی ، نماشویی با مواد شیمیایی و نماشویی با اجسام ساینده اشاره کرد. اگر نمای ساختمان مورد نظر شما از جنس سنگ و یا مواد مرتبط با آن باشد ، نماشویی با اجسام ساینده معمولا پیشنهاد نمی شود ، چرا که می تواند آسیب جدی به نما وارد کند. معمولا دو روش دیگر یعنی نماشویی با آب فشار قوی و مواد شیمیایی می تواند آسیب کمتری به نما وارد کند.

نماشویی با اجسام ساینده

همانطور که اشاره کردیم ، معمولا این روش برای نماشویی ساختمان پیشنهاد نمی شود ، چراکه می تواند برای بسیاری از سطوح نامناسب باشد و حتی باعث از بین رفتن نمای ساختمان هم شود. متخصصان کار در ارتفاع می توانند متناسب با سطوح و با دقت بسیار از این روش استفاده کنند اما ، باید حداکثر دقت لحاظ شود تا آسیب جدی به نمای ساختمان وارد نشود.

نماشویی با آب

برای تمیز کردن نما سه نوع روش مبتنی بر آب وجود دارد : شستشوی با فشار ، خیساندن و شستشوی با آب گرم / بخار. روش های نماشویی مبتنی بر آب ، با استفاده صحیح می توانند از امن ترین ترین نوع تمیز کردن نما ، به ویژه هنگام برخورد با گرد و غبار محسوب شوند.

رایج ترین روش مبتنی بر آب تا حد زیادی شستشوی تحت فشار می باشد ، که در آن یک اسپری با فشار کم تا متوسط بر روی نمای ساختمان اعمال می شود. فشار آب معمولاً از فشار کم شروع می شود و در صورت لزوم افزایش می یابد ، در ادامه می توان از برس های تمیز هم برای بیشتر تمیزکردن سطح ساختمان استفاده کرد.

معمولا اگر سطح و یا نمای ساختمان با آلودگی های محلول در چربی هم آغشته شده باشد ، می توان از پاک کننده های مختلف هم استفاده کرد که می توان آن را با آب فشار قوی ترکیب کرد. از صابون و سایر شوینده های خانگی نباید در تمیز کردن بر پایه آب استفاده شود زیرا می تواند بقایای قابل مشاهده ای بر روی نماهای سنگ برجای بگذارد.

نماشویی با مواد شیمیایی

پاک کننده های شیمیایی برای از بین بردن تقریبا هر نوع از کثیفی موثر هستند و برخلاف روش نماشویی مبتنی بر آب ، می توان از آنها برای از بین بردن رنگ ، پوشش ها ، لکه های مختلف و دیوارنویسی ها نیز استفاده کرد. نماشویی با مواد شیمیایی ، معمولا برای سطح هایی با جنس های مختلف کارساز خواهد بود و می توان از آن برای تقریبا هر سطوحی استفاده کرد ، اما نحوه استفاده از آن از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد و باید توسط افراد حرفه ایی صورت گیرد .

پاک کننده های شیمیایی روی سطح مرطوب اسپری می شوند و برای مدتی بر روی نما و یا سطوح باقی می مانند ، با این کار می توان به صورت کامل تری آلودگی ها و کثیفی های نمای ساختمان را برطرف کرد و به نمای زیبایی دست یافت .

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها