رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541369

رایزنی روسیه و آمریکا درباره اجرای کامل برجام

ساعت24- میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در پایتخت اتریش پیرامون اجرای کامل برجام گفت‌وگو کردند.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در پایتخت اتریش پیرامون اجرای کامل برجام گفت‌وگو کردند.

اولیانوف روز چهارشنبه در توئیتی با اشاره به این دیدار افزود: گفت‌وگوهای کاسب‌کارانه‌ای درباره مسائل مربوط به اجرای کامل برجام از سوی تمام طرف‌ها داشتیم.

«مالی» برای شرکت در جلسات کارشناسی رفع تحریم‌ها علیه ایران در هماهنگی با دستورکار کمیسیون مشترک برجام در وین به سر می‌برد. او پیشتر با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم دیدار کرد. در این جلسه گروسی برحمایت آژانس از رایزنی‌های جاری اعلام آمادگی کرد.

براساس توافق دیروز اعضای برجام در نشست کمیسیون مشترک، قرار شد دو کارگروه تخصصی پیرامون رفع تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا و بازگشت تهران به اجرای کامل تعهدات گفت‌وگو و نتیجه را به اعضا در نشست روز جمعه گزارش کنند.

ایران می‌گوید که اگر این نشست ها به اتلاف وقت منجر شود « مذاکرات را در همین سطح نیز متوقف خواهیم کرد.» جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو یکباره تحریم‌ها و راستی آزمایی آن پیش از بازگشت به اجرای کامل برجام است.

ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها