رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541980

توصیه آیت‌الله شبیری زنجانی به روحانیون و مبلغان دینی در آستانه ماه رمضان

ساعت24-حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و زیارت آن حضرت، بر دعا و استغفار و حفظ رابطه معنوی با ذات باری تعالی در ایام سخت کرونا که امکان اجتماعات مذهبی نیست، تاکید کردند.

کانال تلگرامی آیت الله العظمی شبیری زنجانی نوشت: حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی که برای زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شده بودند، توسل به معصومین علیهم‌ السلام را کارگشا دانسته و فرمودند: امروز وظیفه همه ما دعا کردن است.

ایشان از مردم خواستند در این ایام با دعا به پیشگاه خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین علیهم‌ السلام، برای برطرف شدن خطر کرونا از جامعه بشری دعا کنند.

معظمٌ له در هنگام زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پاسخ به این پرسش که در شرایط سخت کنونی چه توصیه ای به مردم دارید، تصریح کردند: امیدواریم خداوند متعال به پزشکان و کادر درمان توفیق دهد و هرچه زودتر خطر این ویروس رفع شود. وظیفه ما در این شرایط توسل به درگاه خداوند و حضرات معصومین علیهم السلام است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی گفتند: حضرات معصومین علیهم السلام، مقربان درگاه الهی هستند. در طول تاریخ، شیعه با توسل به آن حضرات از موانع زیادی عبور کرده است. امروز وظیفه همۀ ما دعا کردن است به‌ویژه در ماه مبارک رمضان که ماه دعا و استغفار و عبادت است.

معظمٌ له با اشاره به عدم امکان برگزاری مراسم عمومی به دلیل شیوع کرونا، خاطر نشان کردند: الان به خاطر شرایط، مجالس عمومی مورد تایید برخی از متخصصان نیست، این به معنای فاصله گرفتن از دعا و نیایش نیست. مردم تلاش کنند آنچه مورد تاکید ائمه معصومین علیهم السلام است را به صورت خصوصی دنبال کنند.

ایشان اخلاص و نیت برای قرب به پرودگار را لازمه استجابت دعا و عبادت دانستند و فرمودند: مسلمان باید رضایت خدا را در نظر بگیرد. سعی کنیم آنچه شرعا مفید است را مورد توجه قرار دهیم. در برخی از زمان‌ ها مسائلی رایج می شود. نفس رایج شدن یک موضوع نشانۀ صحیح بودن و اولویت آن نیست. نباید معیارمان چیزهای رایج و بدون پشتوانه باشد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی با اشاره به وظیفه سنگین روحانیون در هدایت دینی جامعه افزودند: مبلغان دین هم باید این نکته را در نظر بگیرند. ببینیم چه چیزی در هدایت مردم بیشتر تأثیر دارد. مسائل و مباحثی را که «بیّن‌الرُشد» است، مطرح کنیم نه مطالبی را که تأثیر آن در هدایت مردم واضح و روشن نیست. مطالبی که جای شبهه دارد یا در آن رضایت زید و عمرو نهفته است را نگوییم بلکه رضایت خداوند و حضرت ولی عصر (سلام الله علیه) را ملاک و معیار اعمال و سخنانمان قرار بدهیم. مباحث اخلاقی و احکام شرعی از موضوعاتی بوده که همواره مورد توجه بزرگان ما بوده است.

ایشان ادامه دادند: مؤمنین در این ماه، زیاد قرآن تلاوت کنند و سعی کنند به فقرا کمک کنند. کسی که نمی تواند روزه بگیرد کمک کند تا یک خانواده نیازمند بتواند روزه بگیرد. کمک به مردم بالاترین عبادت است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی به طلاب و کسانی که اهل علم و دانش هستند، سفارش کردند تا از این فرصت برای تقویت داشته های علمی خود بهره ببرند. ایشان تصریح کردند: آن چیزی که احتیاج به برنامه ها و تشریفات خاصی ندارد بحث های علمی است. طلاب مطالب علمی را که برایشان جای سؤال و ابهام داشته، مطرح و دنبال کنند. این نیاز به شرایط خاصی ندارد. مباحثه‌ ها می تواند در این شرایط هم دنبال شود. بحث علمی محدود به زمان و مکان نیست و این یکی از امتیازات حوزه است. تدریس حضوری الان مشکل دارد. اما می توان همان مطالب قبلی را با مباحثات دنبال کنند و از مباحث علمی فاصله نگیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها