رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542580

تمام تقابل‌های نماینده دو ستاره ایران و سبزهای سعودی

فرهاد، الاهلی را 4تایی میکند؟

ساعت 24-تیم های استقلال ایران و الاهلی عربستان بامداد جمعه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

خاص ترین و عجیب ترین دوره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از روز گذشته آغاز شد و سه نماینده ایران در کشورهای هند،امارات و عربستان در مقابل حریفان خود به میدان رفتند و حالا نوبت به چهارمین نماینده کشورمان رسیده تا کار خود را در این مسابقات فشرده و پرهیجان آغاز کند.

استقلال که به دلیل کنار گذاشته شدن نماینده ترکمنستان توانست جواز حضور مستقیم در بازی های این فصل را کسب کند، در سخت ترین گروه این رقابت ها باید با تیم های الدحیل قطر،الشرطه عراق و الاهلی عربستان مبارزه کند و در اولین گام از ساعت 00:45 بامداد جمعه در شهر جده عربستان به مصاف الاهلی می رود.

حریفی که استقلال طی سالیان اخیر 4 بار با آن مواجه شده و توانسته از این چهار دیدار، سه برد به دست بیاورد و حالا هواداران استقلال امیدوارند تا در بازی امشب و با هدایت فرهاد مجیدی، آن ها بتوانند به چهارمین برد خود مقابل یکی از سرشناس ترین تیم های فوتبال عربستان دست یابند.

به بهانه دیدار حساس دو تیم در فصل جدید، مروری خواهیم داشت بر تاریخچه بازی های آبی های تهران و سبزهای جده:

لیگ قهرمانان آسیا 2010: الاهلی 1-2 استقلال

11 سال پیش و در فصلی که استقلال به پشتوانه قهرمانی در لیگ برتر توانسته بود راهی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بشود، شاگردان صمد مرفاوی در اولین گام در گروه A رقابت ها، در خاک عربستان و زمین اختصاصی الاهلی به مصاف این تیم رفتند. در این دیدار، استقلالی ها موفق شدند با درخشش فرهاد مجیدی،سرمربی فعلی خود، 2-1 میزبان قدرتمند خود را شکست بدهند. در آن مسابقه، مجیدی در دقایق 11 و 75 برای استقلال گلزنی کرد و تک گل الاهلی هم در دقیقه 85 وارد دروازه محمد محمدی شد.

لیگ قهرمانان 2010: استقلال 2-1 الاهلی

استقلالی ها که در بازی رفت و در خاک عربستان توانسته بودند الاهلی را از پیش رو بردارند، در دور برگشت مرحله گروهی همان سال و این بار در استادیوم آزادی و در حضور 65 هزار تماشاگر خودی موفق شدند با همان نتیجه بازی رفت یعنی 2-1، یک بار دیگر به برتری برسند.

در آن مسابقه سیدمهدی سیدصالحی و امیرحسین صادقی در دقایق 25 و 44 برای آبی ها گلزنی کردند و تک گل الاهلی را هم ویکتور سیموئز در دقیقه 36 وارد دروازه استقلال کرد.

لیگ قهرمانان 2020: الاهلی 2-1 استقلال

تنها شکست نماینده ایران مقابل الاهلی، در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان رقم خورده است. جایی که آبی ها درست مثل امسال با الاهلی همگروه بودند و چند روز قبل از همه گیر شدن ویروس کرونا در ایران و جهان، در کشور بی طرف کویت، و در حضور 6 هزار هوادار با الاهلی عربستان دیدار کردند.

در این مسابقه که طبق برنامه به میزبانی سعودی ها برگزار می شد الاهلی با دو گل المعاشر در مقابل تک گل دقیقه 22 ارسلان مطهری موفق به شکست تیمی شد که مثل بازی امشب، فرهاد مجیدی را روی نیمکت خود داشت.

لیگ قهرمانان 2020: استقلال 3-0 الاهلی

سومین و مقتدرانه ترین برد استقلال مقابل نماینده عربستان هم در دیدار برگشت دور گروهی فصل گذشته بازی ها رقم خورد. جایی که الاهلی صعود خود را به عنوان تیم نخست به مرحله بعدی قطعی کرده بود و استقلال با هدایت مجید نامجومطلق برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی احتیاج مبرمی به برد داشت و درنهایت هم توانست با گل های مهدی قایدی، علی کریمی و شیخ دیاباته، از سد الاهلی عبور کند و به عنوان تیم دوم گروه A به مرحله بعدی رقابت ها راه یابد. صعودی که البته چندان برای آبی ها خوش یمن نبود چرا که آن ها در نخستین گام دور حذفی با قبول شکست مقابل پاختاکور ازبکستان از دور رقابت ها حذف شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها