رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542600

موقع کاهش وزن چگونه میتوان از لاغری صورت جلوگیری کرد؟

ساعت 24-یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره جلوگیری از لاغری صورت هنگام استفاده از رژیم‌های کاهش وزن توضیحاتی داد.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه ورژیم درمانی در خصوص رژیم های لاغری موضعی اظهار کرد: بسیاری از افراد زمان مراجعه به متخصص تغذیه و رژیم درمانی به دنبال رژیم های لاغری موضعی هستند در حالیکه به هیچ عنوان رژیم های لاغری موضعی اثرگذاری ندارند.

او افزود: در زمان داشتن یک رژیم لاغری برداشت چربی از تمام ذخایر سلول های بدن صورت می گیرد و بطور طبیعی در هر قسمتی که چربی بیشتری ذخیره شده باشد چربی سوزی بیشتری خواهیم داشت، اما در نهایت چربی سوزی و لاغری در همه اندام ها اتفاق خواهد افتاد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: معمولا افراد هنگام استفاده از رژیم‌های مختلف به دنبال این هستند که از لاغری صورت پیشگیری کنند در حالی که چنین چیزی امکان پذیر نیست، اما خواب کافی یکی از عوامل جلوگیری از لاغری صورت محسوب می‌شود.

او ادامه داد: داشتن رژیمی که سرعت کاهش وزن در آن کنترل شده باشد یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند از لاغری صورت در هنگام رژیم تا حدی پیشگیری کند؛ در واقع هرچه سرعت کاهش وزن بیشتر باشد لاغری صورت نیز سریع تر خواهد بود.

جوزدانی بیان کرد: در مواردی می توان با کمک رژیم، چربی سوزی هدایت شده ای را داشت. در این نوع از رژیم ها که به آن رژیم کاهش سایز گفته می شود معمولا کاهش وزن نخواهیم داشت، بلکه با یک روند کند کاهش سایز را در کنار وزن ثابت مشاهده می‌کنیم.

او گفت رژیم های نگه دارنده وزن برای کسانی توصیه می شوند که به دنبال لاغری و رژیم گرفتن نیستند، بلکه تنها به دنبال تغییر در برنامه غذایی و استفاده از غذاهای سالم و مفید هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها