رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542622

استرالیا نیروهایش را از افغانستان خارج میکند

ساعت 24-نخست‌وزیر استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور ۸۰ پرسنل و نیروی نظامی باقی مانده‌اش را از افغانستان خارج می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اعلام "اسکات موریسون" نخست وزیر استرالیا در حالی انجام شد که آمریکا نیز خبر از خروج نیروهای این کشور از افغانستان داده است.

موریسون خاطر نشان کرد: همسو با آمریکا و دیگر هم‌پیمانان و شرکایمان، آخرین نیروها و پرسنل نظامی استرالیا در سپتامبر ۲۰۲۱ از افغامستان خارج خواهند شد.

نخست وزیر استرالیا در ادامه افزود: در حالیکه کمک ها و حمایت های نظامی ما در افغانستان کاهش می یابد، ما همچنان در مسیر حمایت از ثبات در افغانستان از طریف همکاری با دیگر کشورها گام برخواهیم داشت.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بر پایان ۲۰ سال حضور نظامیان این کشور در خاک افغانستان تاکید کرد و گفت از ۱۱ اردیبهشت ماه جدول زمانی خروج از افغانستان آغاز خواهد شد.

بایدن روز گذشته با اعلام تصمیم خود برای خروج از افغانستان، با یادآوری حمله ۱۱ سپتامبر، افزود: هدف نخست این است که از افغانستان به عنوان پایگاهی برای حمله به آمریکا استفاده نشود.

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز با اعلام خروج نیروهای خود همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنیم.

استولتنبرگ یادآور شد: بیش از یکسال پیش همه ما به توافق آمریکا و طالبان رسیدیم. از آن زمان به تدریج حضور نیروهایمان را کاهش دادیم و در حال حاضر ۱۰ هزار نیرو داریم که بیشتر آنها غیر آمریکایی هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها