رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542682

آمریکا ۳۲شخص و نهاد روسی را تحریم کرد

ساعت24- وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن اعلام تحریم علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی، از ده دیپلمات این کشور خواست آمریکا را ترک کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن اعلام تحریم علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی، از ده دیپلمات این کشور خواست آمریکا را ترک کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، به ده دیپلمات روس دستور داد آمریکا را ترک کنند.

خبرنگار بخش کاخ سفید پایگاه خبری «بلومبرگ» روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد، ۱۲ فرد روس از جمله مقام‌های دولتی و اطلاعاتی و ۲۰ نهاد روس را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و حمله هکری به شرکت‌های آمریکایی تحریم کند.

اعلام وضع این تحریم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) با اشاره به انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم واشنگتن برای تحریم افراد و نهادهای روسی به بهانه مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد که مسکو با اقدامات متقابل پاسخ تحریم‌های آمریکا را خواهد داد.

پسکوف هشدار داد: «رویکرد ما در خصوص تحریم‌ها تغییر نمی‌کند. ما هرگونه وضع تحریم‌ها را محکوم می‌کنیم و آن را غیرقانونی می‌دانیم و بر اساس اصل اقدام متقابل پاسخ خواهیم داد تا به بهترین شکل منافع خود را تضمین کنیم».

وی در ادامه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را مانعی بر سر دیدار احتمالی «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواند و گفت که این گونه اقدامات آمریکا موجب تسهیل دیدار بین رؤسای جمهور آمریکا و روسیه نمی‌شود.

اواسط ماه مارس، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شدند که پوتین مجوز «عملیات نفوذ» دولت روسیه برای تضعیف بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و ایجاد تفرقه سیاسی در آمریکا را صادر کرده است.

با این حال، کرملین گزارش اطلاعاتی آمریکا را «کاملاً بی‌اساس» توصیف کرده است و تأکید کرده است که این تنها بهانه‌ای برای وضع محدودیت‌های جدید برای روسیه است.

بایدن در ماه مارس سال جاری میلادی طی مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا، پوتین را قاتل خطاب کرد و ادامه داد در صورتی‌که نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأیید شود، رئیس‌جمهور روسیه باید تاوان بدهد.

پوتین نیز در واکنش به این اظهارات،‌ برای بایدن آرزوی خوب کرد و از او خواست که دعوت وی را برای شرکت در یک مناظره آنلاین و زنده بپذیرد تا پاسخ وی را بدهد که بایدن حاضر به پذیرش آن نشد.

روسیه به طور مکرر هرگونه اتهام حمله سایبری به آمریکا را رد کرده و این گونه اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها