رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542695

نمکی: برخی فکر میکنند ما هیچ کاری نمیکنیم

ساعت24- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند ما کاری نمی‌کنیم و تصور می‌کنند با ورد و جادو این امواج را پشت سر می‌گذاریم گفت: خبرهای خوشی از واکسن داخلی داریم و اردیبهشت ماه وضعیت واکسیناسیون ما بهبود پیدا می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند ما کاری نمی‌کنیم و تصور می‌کنند با ورد و جادو این امواج را پشت سر می‌گذاریم گفت: خبرهای خوشی از واکسن داخلی داریم و اردیبهشت ماه وضعیت واکسیناسیون ما بهبود پیدا می کند.​

سعید نمکی ظهر امروز در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به آمار یک‌هزار و ۴۵۰ مورد بستری کرونایی در استان همدان افزود: همکارانی داریم که ۱۴ ماه با شیوع کرونا شب و روز خوشی نداشتند، دیدن اینها برایم سخت و سنگین است.

وی با قدردانی از مدیریت بیماری کرونا در استان همدان عنوان کرد: شاید شیوه‌های بی‌سر وصدا و مدبرانه است که برخی فکر می‌کنند ما کاری نمی‌کنیم و تصور می‌کنند با ورد و جادو این امواج را پشت سر می‌گذاریم و عمل همکاران ما را نمی‌بینند، احتمالا نمی‌بینند که همکاران من دیشب تا صبح در همدان چه کشیدند؟

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این میان محرومیت‌ها، شهید دادن‌ها و از دست دادن انسانی‌هایی که تکرار نمی‌شوند را تجربه کرده‌ایم اما هنوز یک عده متوجه این مسائل و اینکه چه کسانی در این میدان هستند. نشده‌اند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز پیش از عید قابل پیش‌بینی بود گفت: در سراسر کشور با یک ویروس چموش مواجه شدیم، می‌دانستیم مواجهه با چنین ویروسی تمهیدات خودش را می‌خواهد.

نمکی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم با جهش این ویروس در برنامه‌هایمان جهش نداشته باشیم از این رو طرح شهید قاسم سلیمانی را برای غربالگری موارد ساکن اجرا کردیم افزود: متأسفانه جمعیت مواج عامل‌ عدم اجرای این پروژه و انتشار گسترده ویروس است.

وی با بیان‌ اینکه پشتیبانی و وجاهت ما بر حمایت مردم است، ما کنار هم هستیم و نمی‌گذاریم این موج به ما آسیب بزند افزود: اگرچه روزهای به شدت سخت‌تری در پیش داریم اما اهل زانو زدن در مقابل هیچ مشکلی نیستیم، چون تجربه هشت‌ساله دفاع مقدس داریم، ما اثبات می‌کنیم که در مقابل همه تحریم‌ها که نظام سلامت را محاصره کرده است زانو نخواهیم زد.

وزیر بهداشت ابراز کرد: استان همدان در شب عید تنها هفت بیمار داشت و امروز یک‌هزار و ۴۵۲ بیمار دارد آنچه که امروز با آن مواجهیم یک موج سنگین از یک ابتلای سنگین با ویروسی به شدت ساری و گرفتارکننده است به همین علت قطعا هفته بعد وضع بدتری از امروز خواهیم داشت کما اینکه این وضعیتی که اکنون در آن هستیم را هم در هفته پیش اعلام کردم.

وی متذکر شد: ما نسبت به سال گذشته آورده‌های ارزشمندتری داریم و شناختمان از ویروس بیشتر شده بنابراین باید نسبت به سیاست‌زدگی پرهیز کنیم، توصیه من گوش نسپردن به آوای یأس و تفرقه است، خیلی‌ها به خاطر دو رأی منافع ملی را زیر سوال می برند اما ما باید متوجه باشیم که نزدیک شدن به انتخابات ما را دچار سردرگمی نکند.

وی بیان کرد: باید بیماران را با روشی که گفتیم یعنی با فیلتر سرپایی شناسایی کنیم و درمانگاه‌های ۱۶ ساعته فعال باشند، اگر این کار هوشمندانه انجام شود بار کار تا یک دهم کاهش پیدا می‌کند، نباید بگذاریم بیماری پشت در بیمارستان بماند، نباید کسی به دلیل طبقه خاص از امکانات محروم شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز در هیچ جای کشور کمبود دارو نداریم و هرچه در این استان هم بخواهید برای شما ارسال می‌کنم اگرچه اعتبار امسال از اعتبار سال آرام ۹۷ هم کمتر بوده اما به هر حال کمبود نداریم و باید حافظ منافع بیت‌المال باشیم، همدان هرچقدر هم که تست کم داشته باشد ما خواهیم داد.

روسیاهی برای آنهایی خواهد ماند که دنبال تشویش اذهان هستند

وی خطاب به مسوولان دانشگاه بیان کرد: این درخواست را دارم که فعلا بیمار الکتیو نپذیرید و تخت‌ها را برای بیماران کرونایی آماده کنید، اگر می‌خواهید تختی راه‌اندازی کنید از هر طریقی این کار انجام گیرد تا بیماران سرگردان نباشند.

نمکی در ادامه بر تشکیل کمیته پیگیری تاکید و تبیین کرد: وقتی بیماری مرخص شد آن را رها نکنید و حتما بعد از ترخیص جویای حال او باشید و یک تیم را برای این کار در نظر بگیرید چراکه در مواردی بعد از ترخیص بیمار دچار مشکل شده و بعد از مدت کوتاهی فوت کرده است بنابراین باید پیگیر موارد ترخیص شده نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنر ما باید این باشد که بیمار سرپایی بستری نشود و بیمار بستری به سمت مرگ و میر نرود گفت: در حال حاضر در شرایط اتمام واکسیناسیون کادر درمان هستیم و بعد سراغ اولویت‌های بعدی می‌رویم، اردیبهشت پوشش بسیار بهتری از لحاظ واکسیناسیون داریم.

وزیر بهداشت یادآور شد: قطعا در خرداد هم همینطور خواهد بود، خبرهای خوبی هم برای واکسن داخلی داریم اما برخی اذهان عمومی را دچار تشویش می‌کنند که در روزهای آینده روسیاهی با آن‌ها خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها