رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 544159

چیدمان آشپزخانه: 24 تصویر از چیدمان مدرن 1400...

زیباسازی پرکاربردترین مکان هر خانه

رپورتاژتبلیغی/تشبیه آشپزخانه به قلب هر خانه به خاطر حضور منظم همه ساکنان منزل، به ویژه کدبانوی خانه در آن است. طراحی دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه می‌تواند تاثیر مثبت زیادی روی روحیه ساکنان خانه داشته باشد و به همین دلیل همه ما دوست داریم آشپزخانه‌ای زیبا و مدرن داشته باشیم.

image-20210426174302-2.jpeg
div>

اما طراحی آشپزخانه به سبک جدید به چه روشی انجام می‌شود؟

اگر به فکر طراحی مدرن آشپزخانه خود هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

زیباسازی پرکاربردترین مکان هر خانه

عناصر جدید در چیدمان آشپزخانه

برای طراحی یک آشپزخانه زیبا با اصول طراحی مدرن باید با عناصر طراحی آشپزخانه جدید آشنا باشیم. این عناصر از انواع وسایل آشپزخانه مانند: اجاق گاز، یخچال و هود و عناصری محیطی مانند: اپن، کابینت‌ها، جزیره آشپزخانه، پرده، نورپردازی، کفپوش و میز آشپزخانه هستند. در ادامه با ویژگی‌های برخی از عناصر آشپزخانه مدرن آشنا می‌شویم.

کابینت‌های جدید آشپزخانه

کابینت‌های مدرن معمولا از نوع بدون دستگیره با درهای کشویی هستند که به‌سادگی باز و بسته می‌شوند و کارایی مناسبی دارند. رویه این کابینت‌ها از دو نوع براق و مات در زنگ‌های متنوع است که هر یک متناسب با دیگر عناصر طراحی آشپزخانه انتخاب می‌شوند.

زیباسازی پرکاربردترین مکان هر خانه

کانتر یا پیشخوان

پیشخوان یکی از بخش‌های مهم کابینت و آشپزخانه مدرن است. از انواع این پیشخوان‌ها می‌توان به پیشخوان معلق، تاشو و منحنی اشاره کرد. سطح پیشخوان می‌تواند از جنس شیشه، چوب یا حتی سنگ باشد. ایجاد هارمونی بین رنگ پیشخوان و بخش‌های دیگر افقی در آشپزخانه اهمیت دارد. از نکات دیگر پیشخوان‌های مدرن، امکان نصب سینک ظرفشویی و گاز توکار یا اجاق گاز صفحه‌ای روی آن‌ها است.

نورپردازی مدرن در آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه‌های مدرن یک کار تخصصی است و باید آن را به افرادی بسپرید که با زیباترین و مدرن‌ترین تجهیزات نورپردازی آشپزخانه آشنا باشند. نورپردازی آشپزخانه همچنین باید متناسب با متراژ آشپزخانه، رنگ غالب محیط و عملکرد وسایل آشپزخانه مانند اجاق گاز، هود و یخچال باشد.

نورپردازی مخفی باعث بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه می‌شود. از سنسورها می‌توان برای هوشمندسازی نورپردازی در آشپزخانه استفاده کرد. استفاده از هالوژن‌ها و چراغ‌های آویزان نیز در مکان‌هایی مانند بالای میز ناهارخوری یا پیشخوان رایج است.

زیباسازی پرکاربردترین مکان هر خانه

هوشمندسازی آشپزخانه

یکی از نشانه‌های آشپزخانه جدید، هوشمند سازی آشپزخانه با انواع سنسورها است. علاوه بر سنسورهای رایج برای نورپردازی آشپزخانه از سنسورهای گوناگونی می‌توان در آشپزخانه‌ها استفاده کرد که هریک کارایی ویژه‌ای دارند. برای مثال این سنسورها می‌توانند در مواقع نشت لوله آب، نشت لوله گاز، تجمع دود یا زمان اتمام پخت غذا، به تلفن همراه شما پیغام ارسال کنند.

چه نوع صندلی برای اپن آشپزخانه بخریم؟

خرید صندلی اپن یکی از اقدامات موثر و مهم در زیباسازی آشپزخانه جدید است. صندلی‌های اپن، بار و کانتر از ارتفاع نشیمن بیشتری نسبت به صندلی‌های ناهارخوری برخوردار هستند. این صندلی‌ها را در اشکالی زیبا و امروزی می‌سازند.

زیباسازی پرکاربردترین مکان هر خانه

دو نوع کلی از صندلی‌های اپن در بازار وجود دارد که عبارتند از: صندلی‌های جک‌دار و ثابت (بدون جک). صندلی‌های جک‌دار همگی پایه‌های فلزی دارند که صورت براق کروم یا نیکل هستند. صندلی‌های ثابت نیز می‌توانند از انواع چوبی، فلزی و فایبرگلاس باشند.

بر این اساس انواع صندلی‌های اپن و کانتر عبارتند از:

· صندلی اپن چوبی

· صندلی اپن فلزی ثابت

· صندلی اپن فایبرگلاسی ثابت

· صندلی اپن فلزی جک‌دار

· صندلی اپن فایبرگلاس جک‌دار

· صندلی اپن MDF خم‌دار

· صندلی اپن پشتی‌دار

· صندلی اپن بدون پشتی

زیباسازی پرکاربردترین مکان هر خانه

چه نوع میز ناهارخوری مناسب آشپزخانه من است؟

این روزها دیگر کاربری میز آشپزخانه فقط محدود به صرف غذا نمی‌شود؛ بلکه دورهمی‌های خانوادگی، کار با لپ‌تاپ، انجام تکالیف کودکان و مواردی از این قبیل نیز به کاربری‌های آن افزوده شده است. از سوی دیگر به هنگام خرید میز آشپزخانه باید به تناسب رنگ و مدل آن با دیگر عناصر آشپزخانه دقت کنیم. در ادامه با برخی از نکات مهم در زمان خرید میز آشپزخانه آشنا می‌شویم:

· فضای مورد نیاز: میز آشپزخانه نباید در ابعادی باشد که رفت‌وآمد در آشپزخانه را مشکل سازد. حتی در مواردی نیاز است که از میز و صندلی‌های تاشو استفاده کنیم. گاهی نیز طراحی پیشخوان در آشپزخانه به صورتی انجام می‌شود که اصلا نیازی به خریدن میز نباشد.

· جنس میز: در زمان خرید میز آشپزخانه به جنس میز و استحکام آن دقت کنید تا در مدت‌زمان طولانی دچار خوردگی یا شکستگی نشود.

· رنگ میز: انتخاب رنگ میز ناهارخوری ارتباط مستقیمی با رنگ کابینت‌ها، کف‌پوش و دیگر عناصر آشپزخانه شما دارد. پس به هارمونی رنگ‌ها دقت کنید.

زیباسازی پرکاربردترین مکان هر خانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با ایران دکور راحت‌تر است

طراحی آشپزخانه با انواع سبک‌های سنتی و مدرن، نیازمند خرید عناصری زیبا و هماهنگ با طراحی داخلی آشپزخانه است. فروشگاه ایران دکور به عنوان مراجع تخصصی فروش مبلمان و دکوراسیون در ایران، این افتخار را دارد که زیباترین و شیک‌ترین محصولات مناسب آشپزخانه از جمله صندلی‌های اپن، بار و کانتر و انواع میز و صندلی ناهارخوری را برای انواع سلیقه‌های مشتریان گردآوری کرده است.

در سایت اختصاصی فروشگاه ایران دکور همچنین می‌توانید محصولات دیگر دکوراسیون فضاهای داخلی و بیرونی خانه را ببینید و انتخاب کنید. برخی از این محصولات عبارتند از: میز تلویزیون، میز عسلی و کنار مبلی، سرویس میز پذیرایی، میز و صندلی باغی، لوازم و مبلمان اداری، وسایل اتاق خواب، وسایل نورپردازی منزل، انواع مبلمان خانگی و میز آرایش و آینه. با ایران دکور زیباترین دکوراسیون را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب برای منزل خود به ارمغان می‌آورید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها