رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545521

افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده

ساعت۲۴-سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهرها از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس شفیعی عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۰.۲.۵ خود بنا بر پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) سقف تسهیلات یارانه‌ای (سود ۹ درصد) موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده را در کلانشهرها از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱,۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش داد.

شفیعی تصریح کرد: همچنین علاوه بر این تسهیلات، از محل منابع بانک مسکن (بانک عامل) در کلانشهرها مبلغ ۱,۸۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها مبلغ ۱,۲۰۰ میلیون ریال نیز با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت خواهد شد.

عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: همچنین به موجب این مصوبه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه اسکان موقت موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده نیز در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه شرکت بازآفرینی شهری ایران این امکان را دارد تا نسبت به اعطای تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق کمتر برخوردار مرزی با نرخ ۴ درصد از طریق انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها اقدام نماید.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، به گفته شفیعی تسهیلات مذکور به زودی با اصلاح قرارداد عاملیت با بانک عامل (بانک مسکن) و اصلاح تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه در شعب بانک مسکن قابل دریافت خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها