رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 546705

چگونه در ترکیه سرمایه گذاری کنیم؟

رپورتاژ تبلیغی / یکی از روش های مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در ترکیه، از راه های گوناگونی امکان پذیر است و می تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نیز شود. امروزه مبحث مهاجرت و اقامت در ترکیه نظر بسیاری از جوانان و سرمایه گذاران بزرگ ایرانی را به خود جلب کرده است. شرایط اقتصادی و فرهنگی ترکیه و ایران به هم نزدیک است و همین امر موجب شده تا متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشند.

div>

ما در این مقاله به بررسی روش های سرمایه گذاری در ترکیه، انواع سرمایه گذاری در ترکیه، حداقل سرمایه برای اخذ اقامت ترکیه و... پرداخته ایم. شما عزیزان با مطالعه این مقاله، پاسخ تمامی سوالات خود را در رابطه با سرمایه گذاری در ترکیه دریافت خواهید کرد.

چگونه در ترکیه سرمایه گذاری کنیم؟

انواع روش های سرمایه گذاری در ترکیه

همان طور که می دانید، یکی از راه های مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در این کشور در حال توسعه انواع مختلفی دارد که عبارت است از:

  • سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار
  • سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
  • سرمایه گذاری از طریق خرید سهام
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری در یکی از روش های گفته شده، به ترکیه مهاجرت نمایند. البته متقاضیان باید آگاهی لازم را در رابطه با هر کدام از روش های سرمایه گذاری به دست آورند؛ زیرا هر کدام از این روش ها نیازمند داشتن حداقل سرمایه ای است که اگر متقاضی از آن بی خبر باشد، ممکن است نتواند اقامت این کشور را از این راه اخذ نماید.

سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار

یکی از روش های سرمایه گذاری در ترکیه، از طریق سرمایه گذاری در شرکت ها فعال در زمینه املاک می باشد. شما در این روش باید مبلغ 500 هزار دلار آمریکا را در این شرکت ها سرمایه گذاری نمایید و اقامت و تابعیت این کشور را دریافت نمایید.

سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی

با سرمایه گذاری در بانک های ترکیه، شما می توانید تابعیت این کشور را اخذ کنید. در این روش شما باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار را در یکی از بانک های ترکیه سرمایه گذاری نمایید. سرمایه شما باید نزدیک به 3 سال در داخل بانک باقی بماند.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

متقاضیان می توانند از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز تابعیت ترکیه را اخذ نمایند. البته این اوراق را نباید تا 3 سال بفروشند. حداقل مبلغ خرید اوراق قرضه 500 هزار دلار آمریکا می باشد.

سرمایه گذاری از طریق خرید سهام

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ تابعیت این کشور، از طریق خرید سهام است. در این روش متقاضی باید مبلغ 500 هزار دلار سهام خریداری کند. یکی از شرایط خرید سهام در ترکیه این است که سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه مورد تایید باشد. همچنین شما باید این سهام را تا 3 سال نگهداری کنید.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک

راحت ترین روش مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک است. خرید آپارتمان در ترکیه جهت اخذ تابعیت و اقامت شرایطی را داراست. متقاضیان باید بدانند که برای خرید خانه حداقل به 250 هزار دلار نیاز دارند؛ چرا که یکی از شرایط خرید خانه در ترکیه جهت اخذ تابعیت و اقامت خرید خانه ای به ارزش 250 هزار دلار آمریکا می باشد. همچنین متقاضیان نمی توانند تا 3 سال ملک خریداری شده را بفروشند. البته متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری 150 هزار دلاری در برخی از پروژه ها تابعیت ترکیه را اخذ نمایند.

خرید خانه در ترکیه با مبلغ 60 هزار دلار نیز امکان پذیر است و تنها تفاوت آن دریافت اقامت موقت 3 ساله ترکیه است. این نوع اقامت توریستی محسوب می شود و اجازه کار در ترکیه را به شما نمی دهد.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

متقاضیان می توانند با ثبت شرکت و استخدام 50 نفر از شهروندان ترکیه ای، تابعیت این کشور را اخذ نمایند. در این روش متقاضی باید بیزینس پلن و طرح تجاری خود را به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارائه دهد و در صورت تایید می تواند کار خود را آغاز نماید. سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت حداقل 2600 دلار می باشد.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه برای شما و خانواده تان، مزایای زیادی دارد. البته لازم به ذکر است که بگوییم، حتما قبل از اقدام به سرمایه گذاری در این کشور، وضعیت اقتصادی آن را مورد بررسی قرار دهید و قوانین و مقررات ترکیه را برای سرمایه گذاران خارجی مطالعه نمایید. مزایای سرمایه گذاری در ترکیه عبارت است از:

مزایا و علت های سرمایه گذاری در ترکیه

  • اخذ اقامت و تابعیت ترکیه
  • پاسپورت معتبر ترکیه که امکان سفر به 148 کشور دنیا را به شما می دهد
  • امکان تحصیلات رایگان برای فرزندان
  • اجباری نبودن سربازی برای افراد تابع این کشور
  • امکان حفظ کردن تابعیت قبلی فرد
  • حضور متقاضی در ترکیه الزامی ندارد
  • پاسپورت اخذ شده از ترکیه نزدیک به 10 سال اعتبار دارد
  • بهره مندی تمامی اعضای خانواده از خدمات درمانی رایگان

سرمایه گذاری یکی از راحت ترین روش های مهاجرت و اقامت در ترکیه است و فقط لازمه داشتن سرمایه اولیه می باشد.

علت های سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه علت های زیادی دارد که عبارت است از:

  • اقتصاد پیشرفته و رو به رشد
  • موقعیت جغرافیایی ترکیه که بخشی از آن در آسیا و بخش دیگری از آن در اروپا قرار گرفته است
  • وجود نیروی کار با کیفیت و رقابت کننده در ترکیه
  • جمعیت جوان این کشور
  • دریافت مالیات پایین از شرکت ها و پاداش های مناسب
  • وجود فضای سرمایه گذاری رقابتی در این کشور
  • زیر ساخت های مدرن و هزینه های نقل و انتقال پایین

به طور کلی، ترکیه کشور مناسبی برای مهاجرت و اقامت است و متقاضیان می توانند با مشورت با افرادی که در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه از تجربه بالایی برخوردار هستند، بهترین روش مهاجرت را انتخاب کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره خرید خانه در ترکیه از طریق لینک زیر وارد وب سایت موسسه مهاجرتی اوام شوید.

https://avammigration.com/buy-property-in-turkey/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها