رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 549308

انواع ورق های استیل و فولادی را بشناسید!

رپورتاژتبلیغی/ورق فولادی: ورق فولادی نوعی ورق فلزی است که سطحی کاملا مسطح و صاف دارد. ورق های فولادی به طور معمول از نوردهای گرم و یا پیلت به دست می‌آیند. این ورق ها قابلیت کلاف شدن و رول شدن را دارند و این یکی از برتری‌های این محصول محسوب می‌شود. ورق‌های فولادی به شکل رول و یا کلاف به کارخانه ها تحویل داده می‌شوند و نسبت به ورقه های برش‌خورده و تکه ای طرفدار بیشتری دارد. ورق های فولادی انواع مختلفی دارند که بر اساس روش تولید و مواد خام مورد استفاده در تولید آن‌ها، نام‌گذاری می شوند.

image-20210602123426-1.jpeg
dir="RTL" style="text-align:right">ورق استیل: ورق استیل ضد رنگ ورقی بر پایه آن آهن است. این محصول آلیاژهای دیگری نیز دارد که از ترکیب عناصر مختلف با آهن به دست می‌آیند. این عناصر ترکیبی خواص مکانیکی ورق استیل مثل شکل پذیری، جوش و سختی را تغییر داده و بهبود می‌بخشند. کمتر از 2 درصد این نوع ورق از مقاطع فلزی از عنصر کربن تشکیل شده‌است. هر چه مقدار کربن در این آلیاژ بیشتر شود مقاومت و سختی آن نیز بیشتر شده و میزان شکل پذیری آن کاهش می‌یابد. ورق های استیل به ویژه استنلس استیل در برابر دماهای بالا و پایین مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

ورق سیاه چیست؟

ورق سیاه، ورق فولادی نورد گرم و یا ورق آهن از کاربردی‌ترین انواع ورق فولادی است که از فولاد نورد گرم ساخته شده است. این ورق در دمای بیش از 930 درجه سانتی‌گراد تحت عملیات نورد فشاری قرار می‌گیرد و خاصیت فرم‌پذیری آن در اثر این عملیات بهبود می‌یابد. با نوسانات بازار ارز قیمت محصولات صادراتی از جمله قیمت ورق سیاه، حتی در بازار داخلی نیز تغییر خواهد کرد. برای دریافت قیمت ورق آهن به روز و خرید آن باید به نماینده‌های معتبر فروش این ورق فولادی مثل شرکت بازرگانی پولاد مراجعه کنید.

سطح خارجی این محصول فولادی به دلیل اکسیداسیون و زنگ زدگی، مات ‌است و مانند ورق گالوانیزه یا ورق روغنی براق نیست. دلیل نام‌گذاری این ورق نیز سیاه و مات بودن آن است. بخش زیادی از ورق آهن مورد نیاز صنایع فولادی کشور، تولید داخل است و در کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین اهواز ، فولاد سبا، فولاد گیلان و فولاد کاویان تولید می‌شود.

کاربرد ورق آهن در صنایع مختلف

ورق سیاه ورق‌های فولادی اهمیت ویژه‌ای داشته و در صنایع مختلف، موارد مصرف متفاوتی نیز دارد که عبارتند از:

· خودرو سازی

· ساختمان سازی

· کشتی سازی

· تانکر سازی و...

پرکاربردترین نوع ورق سیاه، ورق ST ۳۷ است، که در ساخت سوله ، اسکلت سازی و ساخت انواع سازه‌ کاربرد دارد.

انواع  ورق های استیل و فولادی را بشناسید!

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه، ورقی آهنی است که پوششی از جنس فلز روی پوشش دارد. به دلیل این که سطح این ورق ها با فلز روی پوشیده شده‌است، در برابر خراشیده شدن، زنگ زدن، تغییر شکل فیزیکی، تنش مکانیکی و پرس مقاوم هستند و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند. ورقهای گالوانیزه می‌توانند از نظرر میزان پوشش و یا کوتینگ با یهم متفاوت داشته باشند و هر چه میزان پوشش سطح فلز آهن زیادتر باشد، کوتینگ ورق نیز بالاتر خواهد بود. فاکتورهای مختلفی مثل نوسانات ارز و دلار، بالا رفتن قیمت مواد اولیه و بیشتر شدن قیمت تمام شده تولید محصول، بر قیمت ورق گالوانیزه موثر هستند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت این محصول می‌توان ضخامت ورق، کیفیت کارخانه‌ی تولیدکننده و نوع پوشش را نام برد.

کاربرد ورق گالوانیزه

· صنعت کشاورزی : ساخت قطعات ماشین آلات کشاورزی، سیلوهای غلات و..

· صنعت خودروسازی: ساخت بدنه اتومبیل، فیلتر هوا و روغن، مخزن سوخت و روغن و ...

· صنعت ساختمان سازی: ساخت‌ سقف، پانل‌ها، پنجره‌ها، سقف‌های کاذب و ...

· لوازم‌خانگی: ساخت میز، کمدها، قفسه‌ها، صندلی‌های سبک و...

· وسایل برقی و الکتریکی: تهویه هوا، فریزر، پانل‌ الکتریکی، لامپ‌های تزئینی و ...

· ساخت لوله و پروفیل

· فریم بندی و ساخت چارچوب های فولادی

ورق استیل 304 چیست؟

ورق استنلس استیل 304 یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع فولاد ضد زنگ است. این ورق از آهن و دو فلز کروم و نیکل تشکیل شده که 18 تا 20 درصد آن کروم و 8 تا 10.5 درصد آن نیکل است. این استیل نگیر خاصیت الکتریکی و گرمایشی کمتری نسبت به عنصر کربن دارد. این ورق غیر مغناطیسی است و توسط آهن‌ربا جذب نمی‌شود. لازم به ذکر است که قیمت ورق استیل 304 نیز مانند انواع ورق با توجه به نوسانات بازار تغییر می‌کند.

این ورق استیل در مقابل خوردگی مقاومت بیشتری را نسبت به فولاد معمولی دارد. این فولاد قابلیت جوشکاری خوبی دارد و با شکل‌پذیری بسیار بالای خود، کاربرد و موارد مصرف فراوانی دارد. بیش از نیمی از تولیدات فولاد ضد زنگ به تولید و تهیه استیل 304 اختصاص دارد.

کاربرد فولاد 304:

· تجهیزات فرآوری مواد غذایی به ویژه شیر

· صندلی های آشپزخانه، سینک ظرفشویی ، فریزر، تجهیزات و سایر لوازم

· پنل های معماری مانند نرده ها

· مخازن شیمیایی از جمله مخازن انتقال مواد شیمیایی

· مبدل های حرارتی

· صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب

· اتصال دهنده ها و فنر ها

خرید و قیمت انواع ورق استیل و فولادی

برای سفارش و خرید انواع ورق فولادی از جمله ورق سیاه و ورق گالوانیزه و انواع ورق استیل از جمله ورق استیل 304 در ابعاد مختلف، باید از فروشندگان معتبر مراجعه کنید. طبق نظر کارشناسان شرکت بازرگانی پولاد (www.poolad-trading.com) قیمت ورق های فولادی و استیل دستخوش تغییرات بسیاری شده‌است که از مهمترین علل آن می‌توانیم به نوسانات قیمت دلار اشاره کنیم. برای اطلاع از قیمت ورق آهن، ورق گالوانبزه و استیل 304 می‌توانید از جدول قیمت به روز سایت بازرگانی پولاد کمک بگیرید. برای دریافت قیمت لحظه‌ایی و مشاوره رایگان نیز می‌توانید با شماره‌ی 02187700216 تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها