رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 552580

ماسک صورت برای جوش و لک با زردچوبه

رپورتاژ تبلیغی / موارد استفاده از مواد طبیعی گاهاً فقط به یک حوزه مشخص محدود نمی‌شود، زردچوبه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

div>

موارد استفاده از مواد طبیعی گاهاً فقط به یک حوزه مشخص محدود نمی‌شود، زردچوبه نیز از این قاعده مستثنی نیست. زردچوبه علاوه بر استفاده به عنوان یک ادویه پرکاربرد به خصوص در کشور هند، در حوزه‌های زیبایی و ساخت دارو نیز بسیار موفق عمل کرده است. چرا که زردچوبه حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را بر روی پوست کاهش می‌دهد. همچنین گفته می‌شود استفاده از زردچوبه یه عنوان ماسک صورت به درمان آکنه، اگزما و پسوریازیس نیز کمک می‌کند. اگر کمی با فرهنگ هند آشنایی داشته باشید حتماً می‌دانید که در هند رسمی برای ازدواج به نام هلدی وجود دارد. رسمی که در آن خانواده‌های عروس و داماد جمع شده و به آن‌ها ترکیبی زرد رنگ شامل آب، روغن و زردچوبه می‌زنند زیرا باور دارند که زردچوبه سبب شاد و با نشاط شدن پوست می‌شود. تمام ویژگی‌های گفته شده سبب می‌شوند زردچوبه به عنوان یک ماده اساسی برای ساخت یک ماسک صورت خانگی عالی و تأثیرگذار برای پوست‌های دارای جوش و لک شناخته شود. ماسکی که در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد.

ماسک صورت برای جوش و لک با زردچوبه

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه

  • 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • 1 قاشق چایخوری سرکه سیب ترجیحاً طبیعی
  • 1/2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • 1 قاشق چایخوری شیر یا ماست
  • چند قطره آب لیمو طبیعی

مرحله اول: مخلوط کنید.

در ابتدا مواد گفته شده را در کاسه‌ای کوچک ریخته و مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که شما به دنبال یک خمیر چسبناک و حد متوسط از نظر شل یا سفت بودن هستید تا هم روی صورت‌تان بچسبد و هم چکه نکند.

مرحله دوم: خمیر را به صورت بمالید.

قبل از استفاده از ماسک صورت زردچوبه، صورت خود را کاملاً تمیز با آب ولرم بشویید. این امر به این منظور صورت می‌گیرد تا هر گونه آرایش و یا آلودگی از روی صورت شما پاک شود. به خاطر داشته باشید که زردچوبه پارچه را زرد می‌کند. بنابراین حتی اگر یک ذره از ماسک صورتی که ساخته‌اید روی لباستان بریزد آن را را خراب و غیر قابل استفاده خواهد کرد؛ بنابراین پیش از زدن ماسک به صورت، لباس‌هایتان را با لباس‌هایی قدیمی که دیگر به آنها نیاز ندارید تعویض کنید.

حالا که کاملاً آماده شده‌اید می‌توانید ماسک صورت را با استفاده از نوک انگشتانتان و یا یک براش آرایشی بر روی پوستتان بمالید. برای قرار دادن ماسک مقدار مناسبی خمیر استفاده کنید در حدی که کاملاً و به خوبی پوست صورتتان را بپوشاند و در عین حال ایجاد احساس سنگینی نکند و یا از شدت چگالی بالا سرازیر نشود و همه جا را کثیف کند.

ماسک صورت برای جوش و لک با زردچوبه

مرحله سوم: استراحت کنید.

حالا زمان آن است که اجازه دهید ماسک بر روی صورت شما بنشیند؛ 10 تا 15 دقیقه بهترین زمان ممکن است. می‌توانید در این زمان سری به اینستاگرام خود بزنید و یا بنشینید در مورد پوستتان که به زودی قرار است روشن‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر شود رویاپردازی کنید.

به یاد داشته باشید زردچوبه پس از طولانی ماندن بر روی پوست، رنگ پس می‌دهد. مطمئنا شما نمی‌خواهید با صورتی شبیه باب اسفنجی تا چند روز بعد از ماسک گذاشتن در انظار عموم ظاهر شوید؛ پس لازم است که به موقع ماسک صورت حاوی زردچوبه را از روی پوست بشویید.

مرحله چهارم: بشویید!

ماسک را به وسیله آب گرم یا ولرم از روی پوست با دست بشویید یا می‌توانید برای این این کار از براش استفاده کنید.

اگر به موقع پوست را شسته‌اید اما باز هم کمی به زرد رنگ به نظر می‌رسد نگران نباشید؛ رنگ آن تا چند ساعت از بین خواهد رفت اما اگر برای پاک کردن آن عجله دارید می‌توانید از روغن‌های پاک کننده صورت استفاده کنید.

مرحله پنجم: مرطوب کردن پوست.

پس از شستن ماسک، در حالی که هنوز پوستتان مرطوب از آب است یک لایه نازک از یک کرم مرطوب کننده مناسب برای نوع پوستتان را بر روی صورت بزنید. استفاده از کرم مرطوب کننده پس از شستن ماسک صورت اثرات استفاده از آن را به حداکثر میزان ممکن می‌رساند.

حال به تعدادی سوال رایج در مورد این ماسک صورت پاسخ می‌دهیم.

آیا می‌توان هر روز از ماسک صورت زردچوبه استفاده کرد؟

قطعاً پاسخ این سوال نه است. اما برای گرفتن نتیجه‌ای سریع‌تر، می‌توانید حداقل چند شب در هفته ماسک زردچوبه را تکرار کنید. در عرض چند هفته، پوست روشن و صاف‌تری مشاهده خواهید کرد. همچنین به دنبال راه‌های بیشتری برای وارد کردن زردچوبه به روتین مراقبت از پوست خود باشید؛ چرا که این پودر طلایی، معجزه گر است.

آیا زردچوبه می‌تواند جوش‌ها را برطرف کند؟

ممکن است بخواهید ماسک صورت زردچوبه را به منظور کاهش جوش، آکنه و هرگونه جای زخم استفاده کنید. بدانید که ویژگی‌های ضد التهابی زردچوبه می‌تواند منافذ پوست را هدف قرار داده و التهاب آن را کاهش دهد. زردچوبه همچنین برای اثر بخشی در کاهش جای زخم معروف است. پس استفاده از ماسک صورت زردچوبه می‌تواند صورت شما را از شر جوش و آکنه نجات دهد.

آیا زردچوبه پوست را تیره می‌کند؟

خیر؛ زردچوبه به هیچ وجه پوست را تیره نمی‌کند. در واقع زردچوبه دارای خاصیت روشن کنندگی پوست است که به شما کمک می‌کند بدون ایجاد عوارض جانبی، از لکه‌های تیره به طور مؤثر خلاص شوید.

آیا زردچوبه می‌تواند پوست صورت را بسوزاند؟

در حالی که استفاده از زردچوبه به طور کلی چه به صورت موضعی و چه به صورت خوراکی بی خطر است، اما خطر درماتیت تماسی وجود دارد. اگر فردی دچار درماتیت تماسی شود ممکن است علائم زیر را مشاهده کند: سوزش، خارش، گزگز یا درد. برافروختگی پوست و التهاب. به منظور رفع این خطر کم، بهتر است قبل از قرار دادن ماسک صورت زردچوبه، آن را بر روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر مشکلی ایجاد نکرد به طور کامل استفاده کنید.

آیا زردچوبه می‌تواند پوست صورت را بسوزاند؟

اما بهترین راهکار برای افرادی که وقت یا علاقه‌ای برای تهیه‌ی این نوع ماسک ندارند پیشنهاد ما به شما خرید این نوع ماسک از سایت معتبر است. اگر به دنبال سایتی برای خرید ابزار مراقبت از پوست و ماسک صورت هستید با الانزا آشنا شوید.

برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از الانزا و ابزار و لوازم مراقبت از پوست، اکسسوری‌های شیک و جذاب، لباس‌های زنانه و مردانه با کیفیت و زیبا و ... است. برای مشاهده و خرید محصولات گفته شده با ضمانت اصل بودن کالا و 7 روز مهلت مرجوعی به سایت الانزا به نشانی اینترنتی مراجعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی الانزا https://elanza.com/ یکی از فروشگاه های معتبر برای خرید غیر حضوری شما است که این امکان را به شما می دهد تا در روزهای تعطیل و غیر تعطیل به صورت چت آنلاین یا از طریق شماره تماس های موجود در سایت (02191008292) در صورت بروز مشکل ارتباط برقرار کرده و دیگر دغدغه ی خرید اینترنتی را نداشته باشید.

ادرس: تهران، ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، کوچه خلیل زاده، پلاک ۴۱، طبقه اول - کدپستی: 1969754864

آدرس اینترنتی فروشگاه الانزا: https://elanza.com/

ایمیل ارتباطی: cs@elanza.com

اینستاگرام الانزا: https://www.instagram.com/elanza.shop

لینکدین الانزا: https://www.linkedin.com/company/elanza-com

آپارات الانزا: https://www.aparat.com/Elanzacom

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها