رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 554250

بهترین فیلم و سریال‌های روان شناختی که ذهن بیننده را درگیر میکنند

رپورتاژتبلیغی/بهترین فیلم و سریال‌های روان شناختی که ذهن مخاطب را تا مدت‌ها درگیر خود کرده‌اند کدام هستند؟

خبر
div data-block="true" data-editor="5qmlv" data-offset-key="5ne6f-0-0" style="text-align:justify">
طی دهه‌های گذشته، آثار جذاب و تماشایی روانه‌ی سینماها شده‌اند که با پیچیدگی‌های جالب توجه خود توانسته‌اند ذهن مخاطبین خود را به چالش بکشند و آن‌ها را با اثر تولیدی خود درگیر کنند.
در ادامه‌ی این مقاله ما قصد داریم تعدادی از بهترین فیلم و سریال‌های روان شناختی را به شما عزیزان معرفی کنیم.
امیدوارم که از معرفی و پیشنهاد این آثار لذت ببرید.

بهترین فیلم و سریال‌های روان شناختی در یک نگاه کوتاه

  • سریال دارک - DARK
  • فیلم سینمایی تلقین - Inception
  • جزیره شاتر - Shutter Island
  • پرستیژ - The Prestige
  • فیلم سینمایی هفت - Se7en

بهترین فیلم و سریال‌های روان شناختی که ذهن بیننده را درگیر می‌کنند

تاریک – Dark

سریال دارک (Dark) یکی از بهترین سریال‌های خارجی است که وظیفه ساخت آن برعهده باران بو اودار و یانتیه فریز قرار داشت. این سریال کار خود را از سال 2017 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز کرد و پس از سه فصل در سال 2020 به اتمام رسید.
سریال دارک با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این سریال به دلیل داستان عمیق و بازی فوق‌العاده گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. لوئیس هوفمان، اولیور مازوچی، یوردیس تریبل و مایا شونه ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال تاریک به ایفای نقش پرداختند.
خلاصه داستان سریال تاریک بدین شرح است: در ماه مه سال ۲۰۱۹، میشائیل کانوالد ۴۳ ساله مرتکب خودکشی می‌شود؛ اما مادرش اینس قبل از اینکه دیگران متوجه آن شوند، نامه خودکشی او را پنهان می‌کند. در تاریخ ۴ نوامبر، پسر نوجوان میشائیل، یوناس، پس از ماه‌ها معالجه در یک مرکز روانپزشکی، به مدرسه بازمی‌گردد و با بهترین دوست خود بارتوز تیدهمن، که هم‌اکنون با عشق یوناس، مارتا، قرار می‌گذارد، دیدار می‌کند.
بهترین فیلم و سریال‌های روان شناختی که ذهن بیننده را درگیر می‌کنند

تلقین – Inception

تلقین (Inception) یکی از بهترین فیلم‌های اکشن محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده کریستوفر نولان قرار داشت؛ اما توماس نیز در امر تهیه‌کنندگی نولان را همراهی کرد.
فیلم تلقین نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، بازی گروه بازیگری و فیلم‌نامه تحسین کردند.
این فیلم طی مراسم اسکار سال 2011 در هشت رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در چهار رشته بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه این جایزه را کسب کرد.
ازجمله بازیگرانی که در فیلم تلقین به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین اشاره کرد. فیلم تلقین به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم با بودجه عظیم 160 میلیون دلاری‌ خود، حدود 870 میلیون دلار فروش کرد.
خلاصه داستان فیلم تلقین بدین شرح است: دام کاب یک دزد ماهر در کشف اسرار ارزشمند مورد نیاز برای سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری است. او می‌تواند زمانی که دیگران در خواب هستند، اسرار مهم آنان را از درون خواب‌هایشان به سرقت برده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران مورد نظرش بفروشد.

جزیره شاتر - Shutter Island

جزیره شاتر (Shutter Island) برپایه رمانی به همین نام اثر دنیس لهان ساخته شد. مارتین اسکورسیزی وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط لیتا کالوگریدیس به رشته تحریر درآمد. بردلی جی. فیشر، آرنی مسر و مایک مدووی به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشتند.
فیلم جزیره شاتر با استقبال گسترده منتقدان روبه‌رو شد. این فیلم در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه، کارگردانی و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم جزیره شاتر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لئوناردو دی کاپریو، مارک روفالو، بن کینگزلی، میشل ویلیامز، امیلی مورتیمر، پاتریشا کلارکسون و روبی جرینز اشاره کرد.
این فیلم در گیشه حضور قدرتمندانه‌ای داشت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. فیلم جزیره شاتر با بودجه تولید 80 میلیون دلاری، حدود 294 میلیون دلار فروش کرد.
خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: حوادث فیلم در سال 1954 جریان دارد. دو مارشال ایالات متحده به نام‌های تدی دانیلز و چاک ایول جهت تحقیق روی فرار یک بیمار روانی خطرناک به نام سولاندو از بیمارستانی در جزیره شاتر به این جزیره مرموز مسافرت می‌کنند. هنگام ورود به این جزیره تد شاهد رفتارهای ناخوشایندی از سوی پلیس مستقر در جزیره است. تدی مشکلات شخصی خاص خودش را در زندگی خود دارد؛ او همسرش را طی یک آتش‌سوزی که توسط یک مجرم روانی به ‌نام اندرو لدیس که او هم در همین جزیره نگهداری می‌شود از دست داده‌ است.

حیثیت - The Prestige

حیثیت (The Prestige) فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان است. در امر تهیه‌کنندگی آرون رایدر و اما توماس و در امر نویسندگی جاناتان نولان به کریستوفر نولان کمک کردند.
این فیلم تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، شخصیت‌پردازی‌ها و فیلم‌نامه مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در فیلم حیثیت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هیو جکمن، کریستین بیل، مایکل کین، اسکارلت جوهانسون، ربکا هال، اندی سرکیس، دیوید بویی و کریستوفر نیم اشاره کرد.
فیلم حیثیت توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد و فروش بسیار فوق‌العاده‌ای داشت. این فیلم با بودجه تولید 40 میلیون دلاری، حدود 109 میلیون دلار فروش کرد.
خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: آلفرد بوردن شعبده باز به جرم قتل رابرت انجییر محکوم می‌شود و در زندان تصمیم به خواندن خاطرات انجییر می‌کند. فیلم به گذشته بازمی‌گردد. هنگامی که هردو دستیاران میلتون شعبده باز با مبتکرش جان کاتر بودند، که در نمایشی جولیا همسر انجییر هنگام انجام حقه فرار از مخزن آب در مقابل چشمان تماشاگران خفه می‌شود و انجیر بوردن را مقصر می‌داند که او گره نامناسب بسته بود.

هفت - Se7en

هفت (Seven) یک فیلم به کارگردانی دیوید فینچر است که در سال 1995 اکران شد. آرنولد کوپرسون تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط اندرو کوین واکر به رشته تحریر درآمد.
فیلم هفت پس از اکران واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم به دلیل داستان جذاب، فیلم‌نامه قدرتمند، عملکرد عالی گروه بازیگری و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار گرفت. فیلم هفت طی مراسم اسکار تنها در بخش بهترین تدوین فیلم نامزد دریافت جایزه شد که نتوانست آن را کسب کند.
این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد. این فیلم با بودجه تولید 30 میلیون دلاری خود، حدود 327 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به برد پیت، مورگان فریمن، گوئینت پالترو، رونالد لی ارمی، جان کریستوفر مک‌گینلی و کوین اسپیسی اشاره کرد.
خلاصه داستان فیلم هفت بدین شرح است: دیوید میلز که به تازگی انتقالی گرفته و ویلیام سامرست که به‌زودی بازنشسته می‌شود هر دو کارآگاه‌های جنایی هستند که عمیقاً درگیر پرونده یک قاتل سریالی دگرآزار می‌شوند.
منبع: ملوفیلم
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها