رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555643

جاذبه های دیدنی در شهر سن پترزبورگ روسیه

رپورتاژ تبلیغی / سن ‌پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیا است و یکی از گنجینه‌های تمدن بشری محسوب می گردد و گذر رودخانه بزرگ نوا از وسط این شهر سبب شده بسیاری آن را ونیز شمالی بنامند . همچنین برخی کارشناسان شهر سن پترزبورگ را موزه سر باز می نامند . زیرا حین قدم زدن در خیابان های شهر گویی از موزه ای تماشایی دیدن می کنید ، و در گوشه ای از شهر با موزه های شگفت انگیز ، گالری های هنری و ساختمان های تاریخی برخورد خواهید کرد .

باید اضافه کرد سن‌پترزبورگ به معنای شهر پتر مقدس است و پتر مقدس یکی از حواریون حضرت عیسی است و مردم این کشور بر این باورند که او حامی این شهر است . سن پترزبورگ را پایتخت تاریخی کشور روسیه و مرکز فرهنگی و علمی آن نیز می دانند .
سنت پترزبورگ دارای موقعیتی استراتژیک و حساس بوده و در محل تلاقی مسیرهای زمینی شکل گرفته است . همچنین این شهر به خاطر وجود بنادر متعدد به یکی از قطب های اصلی اقتصادی و بازرگانی کشور روسیه تبدیل شده است .
در ادامه در سایت تور لحظه آخری سفر باتو ، خوانندگان گرامی را با گوشه و کنار این شهر شگفت انگیز آشنا خواهیم نمود .
بازدید از موزه های شهر سن پترزبورگ The Hermitage
همانطور که گفتیم شهر سن پترزبورگ دارای موزه های شگفت انگیزی بسیاری است که برخی نظیر موزه ارمیتاژ به شهرت جهانی رسیده اند . از این رو اغلب گردشگران به محض اقامت در این شهر ابتدا به بازدید از موزه های معروف شهر می روند و اینگونه با گوشه ای از فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین آشنا می شوند . موزه ملی ارمیتاژ در میان برترین موزه های جهان قرار دارد و سالانه میلیون ها بازدید کننده حضوری و مجازی دارد . در این موزه با گنجینه ای گسترده از آثار هنری برجسته دنیا روبرو خواهید شد و تماشای همه جزئیات آن به هفته ها زمان نیاز دارد . همچنین بر روی دیوارهای این موزه داستان‌ها و روایت مختلفی از دوران زندگی و حکومت پتر کبیر و الیزابت به تصویر کشیده است .
خیابان مشهور و پر جاذبه نوسکی
سالانه و با آغاز فصل گرما میلیون ها گردشگر به شهر سن پترزبورگ سفر می کننده و غرق در زیبایی این شهر می شوند . و بهتر است بدانید شهر سن پترزبورگ در کنار شهر مسکو از معروف ترین و پرطرفدارترین شهر های دنیاست . بازدید از همه گوشه و کنار این شهر به هفته ها زمان نیاز دارد اما اغلب مسافران را در خیابان نوسکی خواهید دید . این بخش از شهر دارای جاذبه های فراوان بوده و قدم زدن در آن شبیه بازدید از یک گالری هنری است ، تا جائیکه برخی خیابان نوسکی (Nevsky) را قلب شهر سن پترزبورگ می نامند .
این خیابان قدیمی سراسر نور و شور و نشاط است و اطراف آن را هتل های لوکس ، فروشگاه های متنوع و کافه و رستوران های متنوع در بر گرفته است . همانطور که گفتیم خیابان نوسکی یکی از اصلی‌ترین خیابان های این شهر است که حین گذر از کوچه‌ های آن با سبک های معماری مختلف روسیه و به خصوص سبک باروک آشنا خواهید شد . همچنین می توانید از گالری‌های هنری موجود در این بخش از شهر دیدن کنید . این خیابان محل خوشگذرانی گردشگران بوده و اغلب کافه های آن تا پاسی از شب مملو از گردشگران پر شور و هیجان است .
متروی شهر سن پترزبورگ
احتمالا در مورد معماری و طراحی شگفت انگیز ایستگاههای مترو کشور روسیه اطلاعاتی داشته باشید . اما برای آن دسته از کسانیکه در این مورد اطلاعاتی چندانی ندارند باید بگوئیم ، حین قدم گذاردن در ایستگاههای مترو این کشور به خصوص شهرهای مسکو و سن پترزبروگ برای دقایقی شوکه و حیرت زده خواهید شد .
سیستم ریلی متروی شهر سن پترزبورگ همانند شهر مسکو ، میراث و یادگار اتحاد جماهیر شوروی و یکی از طولانی ترین و مجهزترین سیستم های ریلی دنیاست . متروی این شهر در سال 1955 میلادی ساخته شد و لقب عمیق‌ترین متروی جهان را به خود اختصاص داده است و مهندسان برای ساخت آن مجبور بودند به عمق زمین نفوذ کنند .
این سیستم ریلی دارای معماری زیبا و منحصر بفردی است و احتمالا با تماشای طراحی و تزئینات داخلی آن به وجد خواهید آمد زیرا همانند یک موزه و گالری هنری طراحی و ساخته شده است . متروی این شهر در بیشتر مناطق مهم ایستگاه دارد و از پنج خط اصلی تشکیل شده است . بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای تردد به اغلب مناطق ، از آن استفاده کنید .
ساحل شهر سن پترزبورگ
همانطور که گفتیم در تور روسیه ، رودخانه نوا از وسط شهر سن پترزبورگ می گذرد و جلوه ای زیبا به این شهر بخشیده است . از این رو گشت و گذار در امتداد ساحل زیبای این رودخانه تجربه ای بیادماندنی خواهد بود . این رودخانه از دریاچه بزرگ لادوگا سرچشمه می‌گیرد و درست از وسط شهر می گذرد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها